Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi vet ikke kjønnet. Var hos jordmor 23+4 og pulsen var mellom 140 og 150. Barnet er unnfanget dagen før termin. Magen er både spiss og rund.. klarer ikke kategorisere den.. hvilket kjønn tror dere det er?

Anonymkode: d53d5...8ee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ganske umulig å si, da hverken puls eller mageform peker mot et bestemt kjønn i den grad det kan kalles sannsynlig i det hele tatt. Hvorfor ikke ta en ekstra ultralyd om dere er nysgjerrige? Og jeg regner med barnet ikke er unnfanget dagen før termin, Hehe 

Anonymkode: 73f07...660

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt umulig å svare på, ja. Både dette med puls og mageform er myter. Og tidspunkt for samleie i forhold til eggløsning sier ikke noe av betydning det heller. Her har babyen rundt 140 i puls (myten sier at over 140 er jente og under er gutt) og magen har "guttefasong". Unnfangelsen skjedde vha. ivf, og etter teorien om at guttesædcellene er raskere og jentene mer utholdne, så da skulle det blitt gutt når egg og sædceller møttes i ei skål og hadde virkelig kort svømmevei. Det skal være litt økt sannsynlighet for gutt ved IVF også, i følge noen studier, men det handler om en veldig liten økning. Det fødes dessuten litt flere gutten enn jenter etter vanlig unnfangelse, så sånn sett er det bittelitt større sannsylighet for at du har gutt i magen. På 3D-UL fikk vi se kjønnslepper, så vi vet at det er jente. Hvis dere har lyst til å vite, og ikke bare gjette, kan 3D-UL anbefales. Helt unødvendig, men veldig koselig.

Anonymkode: 0bcec...5b9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ganske umulig å si, da hverken puls eller mageform peker mot et bestemt kjønn i den grad det kan kalles sannsynlig i det hele tatt. Hvorfor ikke ta en ekstra ultralyd om dere er nysgjerrige? Og jeg regner med barnet ikke er unnfanget dagen før termin, Hehe 

Anonymkode: 73f07...660

:fnise:

Anonymkode: d5ea3...398

• Liker 2
Skrevet

Som andre har påpekt har hverken puls eller mageform sammenheng med kjønn. (I følge min jordmor da jeg var gravid har puls å gjøre med fosterets modenhet.) :) 

AnonymBruker
Skrevet

Det med puls tror jeg ikke er myte. Det har stemt både med meg selv og flere jeg kjenner. Puls 150 og under = gutt. Puls 150 og over = jente.

Anonymkode: e3835...f7f

AnonymBruker
Skrevet

Tillegg : Derfor tror jeg det blir en gutt :)

Anonymkode: e3835...f7f

Skrevet

Alle mine hadde over 150 i puls (to gutter, en jente). 

AnonymBruker
Skrevet

Min jente har hatt puls på mellom 145 og 150 hele veien

Anonymkode: ad6cb...4fc

AnonymBruker
Skrevet

Begge mine to gutter har hatt puls over 150. 

Anonymkode: b4844...0af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...