Gå til innhold

Kvalitet på porselen (Firkløveren)

Anbefalte innlegg

Gjest jurid
Skrevet

Hei!

Jeg har forstått at det er mye ymse kvalitet på porselenet der ute. Jeg har lyst til å begynne å samle på et servise fra Firkløveren (Diamond) som jeg synes er veldig flott. De skriver jo at de garanterer høyeste kvalitet, noe som er flott, men jeg har googlet litt frem og tilbake for å se om noen har noen erfaringer med kvaliteten, uten å ha funnet noe. Er det noen her som kjenner til om Firkløverens porselen er av god kvalitet? 

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg heller et annet service å samle på. 

Firkløveren sitt porselen får lett hakk og sår. Det er masseprodusert, og nesten umulig å selge igjen om du blir lei eller vil bytte det ut. 

Porselenet fra Villeroy & Bosch eller Porsgrund er av langt høyere holdbarhet og kvalitet særlig dersom det er et service du skal bruke. Mange ting er på tilbud fra tid til annen og da kan du kjøpe til en bedre pris enn gjerne Firkløveren har. 

Anonymkode: f37ba...165

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke finne på å kjøpe postordreporselen. Det er dårlig kvalitet.

Anonymkode: 77d72...3b6

• Liker 1
Skrevet

Jeg er faktisk superfornøyd med mitt. 
Jeg har det som heter Celebration, har hatt og brukt dette nå i halvannet år, og bruker det daglig, og vasker i maskin, og det ser like fint ut som nytt. 
Har ingen skår i mitt, det er ikke riper/merker etter bestikk, og mønster har ikke falmet i maskinen. 
Har også Åsas jul, tror jeg det het, men det er ikke brukt enda... 
Vil absolutt vurdere kjøpe derfra igjen! 

Har også Siluett vinglass, og liker dem veldig godt. 
Har ikke hatt andre dyre serviser tidligere da, så kan sånn sett ikke sammenligne, men jeg er iallefall fornøyd. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...