Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forsøker å gro ut håret mitt igjen:) Jeg sparte 6mnd men endte med å måtte klippe av omtrent alt jeg hadde spart ut, for det var så slitt at det ikke var noe pent:\ Nå har jeg tatt mye bedre vare på håret det siste året, men ser at jeg nå har begynt å få flisete tupper. Tenkte egentlig ikke å klippe meg før til sommeren(tupper + litt lag), men er redd for at de flisete tuppene skal spise seg oppover?

Anonymkode: a4d67...5e9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Forsøk med denne. Den har hjulpet meg

Anonymkode: 7e38c...e19

AnonymBruker
Skrevet

Bruk redken extreme. Redda mitt hår! Hva er det som gjør at håret ditt blir slitt? Bleker du det? 

Anonymkode: 8c5bd...e57

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Bruk redken extreme. Redda mitt hår! Hva er det som gjør at håret ditt blir slitt? Bleker du det? 

Anonymkode: 8c5bd...e57

Takk for tips begge to, kan vurdere disse:)

Jeg gjør faktisk ikke noe som helst med det, har mitt naturlige hår og hverken farger eller varmebehandler det. Men jeg har nok litt tørt hår fra naturen sin side da jeg har naturlige bølger og litt frizzy hår i flekkene. Så mulig det blir lettere slitt av den grunn? Det er kun tuppene som er slitt da, resten ser fint sunt ut. Kanskje jeg er for hard hendt når jeg børster? :klo: Har prøvd å være ekstra forsiktig men. Ikke er jeg plaget med floker heller.

Skrevet

Ikke børst håret når det er vått, og hvis ikke det er flokete så prøv å ikke børst i det hele tatt, kun bruk fingrene :) bruk olje i tuppene etter dusj og spis tran og b vitamin :)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er tuppene allerede splittet må man bare klippe det bort. De kan ikke gro sammen igjen. :) Men du trenger ikke klippe flere cm av håret. Er bare å ta en stuss, eller såkalt "dusting" (kun ta noen millimeter, der tuppene er slitt). 

Ellers, ikke børst håret vått. Vent til det er minst 50% tørt... 

Endret av s0la
  • Liker 2
Gjest Bøff Eløff
Skrevet

Jeg lot mannen klippe 0,5 cm med jevne når jeg sparte. Han tok akkurat det flisete, ikke en millimeter mer. Da vokste det seg langt uten frisørbesøk.

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Blingblingtahei said:

Ikke børst håret når det er vått, og hvis ikke det er flokete så prøv å ikke børst i det hele tatt, kun bruk fingrene :) bruk olje i tuppene etter dusj og spis tran og b vitamin :)

19 minutter siden, s0la said:

Er tuppene allerede splittet må man bare klippe det bort. De kan ikke gro sammen igjen. :) Men du trenger ikke klippe flere cm av håret. Er bare å ta en stuss, eller såkalt "dusting" (kun ta noen millimeter, der tuppene er slitt). 

Ellers, ikke børst håret vått. Vent til det er minst 50% tørt... 

Jeg har hørt at man ikke skal børste det når det er vått, så kan forsøke å bruke fingrene etter dusj i alle fall:) Men håret mitt ser desidert penest ut nybørstet så er vanskelig å la børsten ligge:P Det minte du meg også på at jeg har sånn hårolje i skapet:D

At jeg må klippe av noen millimeter er så, men er det noe som kan spise seg oppover håret? Det var derfor jeg lurte på om jeg burde stusse tuppene nå og så få ordnet med frisyre og lag senere(pleier å gjøre det før sommeren). Slipper jeg unna et frisørbesøk:P

15 minutter siden, Bøff Eløff said:

Jeg lot mannen klippe 0,5 cm med jevne når jeg sparte. Han tok akkurat det flisete, ikke en millimeter mer. Da vokste det seg langt uten frisørbesøk.

Det skjer ikke:P Jeg kom i skade for å skamklippe samboeren min en gang så er redd jeg skal få igjen :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...