Gå til innhold

Hjelp! Jotun våtromssystem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har kjøpt en leilighet og holder på å renovere badet. Det blir lagt fliser i dusjsonen (både vegger og gulv)  + en langvegg.

Resten av veggene skal males. Pr. dags dato er det strier på veggene og jeg skal bruke Easy veggfornyer oppå der igjen. Så fjerner altså ikke striene først.

Jeg har sett litt på Jotun våtroms system og hvordan det fungerer, men synes det virker som en veldig omfattende jobb! Kan noen se om jeg har forstått det riktig?

Etter hva jeg har lest må jeg gjøre det på denne måten:

1. Påføre våtromslim og så legge Easy veggfornyer.

2. Grunning: Sugende underlag påføres Jotun grunning/lim for våtrom. 

3. Veggbekledning: Påføre Jotun grunning/lim for våtrom (ufortynnet som lim) og montere Jotun glassfiberstrie for våtrom. 

4. male med Lady Aqua

Høres dette rett ut? syns det hørtes litt mye ut med både veggfornyeren min OG glassfiberstrie ?!

Og hva med membran? skal ikke det påføres? Vet ikke om det er på veggene som er der..

AnonymBruker
Skrevet

Går ut fra at du har en profesjonell som legger flisene hos deg, så spør vedkommende. Det er jo noen regler om våtromsserfikat og lignende.

Anonymkode: 650b0...268

Skrevet

Har leid murer til flislegging og det, men jeg skal selv male de veggene som ikke skal ha fliser. Trenger ikke fagkyndige til det arbeidet.

TS

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, StrøkenFrøken skrev:

Har leid murer til flislegging og det, men jeg skal selv male de veggene som ikke skal ha fliser. Trenger ikke fagkyndige til det arbeidet.

TS

Det jeg mente var at flisleggeren kanskje vet hvordan du skal gjøre det. 😉

Ellers er det jo bare å spørre hos bygghandeleren, de vet jo.

lykke til!

Anonymkode: 650b0...268

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...