Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du deg godt nok for jobben du gjør? Hvordan bli smartere å huske alle regler? Ser på jobben min at alle andre er sååå flinke til alt og flinke til å snakke for seg.

Anonymkode: ab4fb...819

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

😬

Skrevet

Jeg er naturligvis den mest intelligente på arbeidsplassen, resten er inkompetente nek. :)

• Liker 3
Skrevet

Eg e frilanser.. Så eg må jo ha høyest intelligens :) 

Skrevet

Det sies at det er de minst smarte som føler seg kjempesmarte, så du er i alle fall ikke en av dem :)

Det krever øvelse å bli god til å snakke for seg, så da bør du nok øve mer. Tør å ta litt plass, og etterhvert blir du tryggere på deg selv. Regler er enklere selv om det krever en viss innsats å lære seg dem. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, hind skrev:

Det sies at det er de minst smarte som føler seg kjempesmarte, så du er i alle fall ikke en av dem :)

Det krever øvelse å bli god til å snakke for seg, så da bør du nok øve mer. Tør å ta litt plass, og etterhvert blir du tryggere på deg selv. Regler er enklere selv om det krever en viss innsats å lære seg dem. 

Tusen tusen takk :) Føler meg hakket bedre. You made my day ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Midt på treet. Intelligens har ikke så mye å si på mine arbeidsoppgaver, går heller på etikk og ståpåvilje. Selv om jobben "krever" høyere utdanning, så er det en jobb hvem som helst kan utføre, så lenge de har et fungerende moralsk og etisk kompass, kan omgås mennesker, er nøyaktige, og kan jobbe hardt. 

Det å ikke føle seg god nok eller kompetent, er helt normalt. På Engelsk kalles deg gjerne "Imposter syndrome". 

Jobb hardt, følg reglene, vær snill mot folk - så løser det seg med tiden.

Anonymkode: 112c2...9f0

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg føler stort sett også at "de andre" er flinkere enn jeg. Det er nok veldig normalt.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvem jeg sammenligner meg med, så svaret er nok «ganske gjennomsnitlig». :)

Anonymkode: efd8c...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Der jeg jobber er alle faglig sterke fordi de ikke ansetter mennesker som ikke er det. Jeg er derfor ikke sterkere enn de jeg jobber med nå, men da jeg studerte var det selvsagt ikke alle som fikk toppkarakterer, men jeg tenkte ikke noe negativt om de som ikke fikk det. Tenkte at de har andre kvaliteter som er positive, og ikke at jeg er bedre på noen måte. Jeg føler jeg mestrer jobben min godt. 

Anonymkode: dc785...e1f

Gjest 1anonym2
Skrevet

Det skal sies at jeg har sykt dårlig selvtillit, det må du vite før jeg svarer på spørsmålet. 

For min del føler jeg meg under middels intelligent, og ofte tenker jeg at jeg får ting sykt bra til, men at det bare er flaks. At jeg har klart å bløffe meg gjennom to jobber, for eksempel. Folk sier jeg får det bra til, får gode tilbakemeldinger fra ledere og gode referanser, men likevel er det en del av meg som ikke følte jeg var smart nok, og derfor bare bløffet meg gjennom det den tiden jeg jobbet der. Føler alltid alle er mye bedre i jobben enn jeg selv er, i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet

Merkelig spørsmål. Føler meg normalt intelligent og pleier å gjøre det bra på jobb. Jobber hardt og nøye og gjør sjelden feil. Er det IQ det er snakk om her? Det er vel ofte ikke det som er det avgjørende i de fleste jobber så fremt den ikke er påfallende lav.

Anonymkode: e80e0...c55

Skrevet

Jeg føler hele tiden at jeg ikke kan eller vet nok. Men jeg får såpass gode tilbakemeldinger på det meste jeg gjør, at jeg har begynt å innse en ting: Jeg har ikke bare for høye krav til meg selv, men også omverden.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er god i å huske ting (nerdete kunnskap), men ikke god i å bruke denne kunnskapen til noe praktisk. Jeg har klisterhjerne men mangler evne til å ta initativ, lede en gruppe eller bruke kunnskapen til noe annet enn å ramse den opp og svare på direkte spørsmål. Som student var ikke dette noe problem, der suste jeg igjennom med gode karakterer. I arbeidslivet, derimot, må man kunne mer enn å pugge. Dette gjør meg usikker i jobben.

Anonymkode: cb0f7...cb0

Skrevet

Gjennomsnittlig. 

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Midt på treet. Intelligens har ikke så mye å si på mine arbeidsoppgaver, går heller på etikk og ståpåvilje. Selv om jobben "krever" høyere utdanning, så er det en jobb hvem som helst kan utføre, så lenge de har et fungerende moralsk og etisk kompass, kan omgås mennesker, er nøyaktige, og kan jobbe hardt. 

Det å ikke føle seg god nok eller kompetent, er helt normalt. På Engelsk kalles deg gjerne "Imposter syndrome". 

Jobb hardt, følg reglene, vær snill mot folk - så løser det seg med tiden.

Anonymkode: 112c2...9f0

Litt interessant. Har jobbet på diverse fabrikker/ industri og har scort høyt på wais. I mitt tilfelle innebærer det at jeg jobber merkbart mer effektivt enn mine kollegaer, fordi jeg hele tiden er evisst på hva som kan og skla gjøres, samt at jeg stadig ser nye måter å gjøre ting på, der jeg kan gjøre flere ting parallellt eller på andre måter effektiviserer tilnærmingsmåten min til arbeidsoppgavene. Så jeg vil si at i de jobbene jeg har vært er det en fordel, kanskje for arbeidsgiver, å ha intelligente undersåtter. Såfremt de gidder jobbe, da. Man kan jo finne måter å sluntre unna på også :^)

Anonymkode: 15354...444

AnonymBruker
Skrevet

Sosial intelligens - litt under middels.

Iq - litt over middels.

Google imposter syndrome ts

Anonymkode: c24d7...139

AnonymBruker
Skrevet

Føler meg mer intelligent enn mange det skal jeg innrømme. Noen ganger har jeg blitt helt satt ut over hvor treige folk kan være når det kommer til å lære ting og tenke selv. 

Anonymkode: 0ad96...ce1

AnonymBruker
Skrevet
På 2018-3-20 den 10.47, hind skrev:

Vel, det sies at Einstein spøkte om at han ikke var særlig smart; han pleide fortelle at han overlot til konen å åpne blikkbokser, fordi han ikke fikk til å bruke boksåpner, det var for komplisert for han. Noe vi kan le av som usant, men han sa nu så. 

Anonymkode: 2b306...8c5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått tilbakemeldinger på at jeg gjør en god jobb og leverer gode resultater. Jeg føler jeg yter kanskje 70% og har ingen incentiv for å øke innsatsen. Hvorfor gjøre mer jobb enn andre for samme lønn. Jeg har ikke behov for å stikke meg ut og er fornøyd med å ligge i øvre sjiktet sammen med mine kollegaer som jeg anser å være på samme nivå som meg.

Anonymkode: 0ad96...ce1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...