AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #1 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg har hatt langt hår siden slutten av 20-årene. Jeg har tykt og fint hår, men i det siste har jeg irritert meg litt. Frisøren syns tydeligvis at jeg er litt for gammel til å ha langt hår, og hinter litt om dette hver gang jeg er der. Siden jeg har små barn, blir det dessverre til at håret havner i en hestehale. Etter svangerskapet mista jeg mye hår. Og da føles det mest behagelig å ikke ha det løst. I tillegg føler jeg at det floker seg så lett. Særlig hvis jeg har vært ute eller hatt skjerf på meg. Da er håret en eneste stor ball. Kurer håret 1 gang i uka, men føler jeg må vaske det hver dag, siden jeg trener og blir svett. Da tar det gjerne lang tid før det tørker og jeg må føne det tørt. Bør jeg kanskje bare klippe det da? Mannen blir nervøs hver gang jeg nevner hårklipp, men det er jo så kjedelig å bare ha det i strikk hele tiden. Anonymkode: 82f05...d70 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #2 Del Skrevet 20. mars 2018 Hva med en mellomting? Kort bob? Er det stritt eller har du fall? Jeg er selv tobarnsmor i slutten av 20-årene med langt hår. Men jeg tror nok aldri jeg kommer til å klippe meg kort, selv om jeg har tenkt tanken av og til. Jeg er så glad i håret mitt. Det er veldig fine hårstrå, så det blir lett flokete, men det er tykt og har mye fall. Kan ha det ned, eller så samler jeg det i en rotete tutt midt på hodet. Farger det aldri. Klipper meg selv. Vasker det 1-2 ganger i uka, selv om jeg trener. Blir ikke så svett i hodet og det blir ikke så fett fordi det er vant til lite vask. Men jeg ser hva du mener. Kort hår er litt sånn "konete", slik som mamma og alle venninne hennes har. Mannen min har reagert på samme måte de gangene jeg har nevnt det. Kommer helt an på type sveis da, tenker jeg. Den må kle ansikts- og hodeform. Anonymkode: dc866...12d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest padawan Skrevet 20. mars 2018 #3 Del Skrevet 20. mars 2018 Liker du å ha langt hår synes jeg ikke du skal klippe det bare på grunn av noen kommentarer fra frisøren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 20. mars 2018 #4 Del Skrevet 20. mars 2018 Altså... Frisører klør i fingrene etter å klippe av folk hår og style sine nye kreasjoner. Ikke tro på dem. Det er ingen aldersgrense på langt hår. Liker du håret ditt, så la det være langt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #5 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg er 35 år og har langt hår. Jeg har hatt kortere hår, som til skuldrene, men aldri helt kort. Og det kommer heller aldri til å skje, for det kler jeg ikke. Gjør som du vil, ikke bry deg om hva frisøren sier. Det er da ikke aldersgrense for langt hår. Jeg har også håret oppsatt stort sett hele tiden, det er fordi det er så varmt. Men det er da mange måter å sette opp håret på også. Nei, gjør som du vil. Anonymkode: 96281...d6d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 20. mars 2018 #6 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg er 45 og har langt hår (til midt på ryggen). Har tenkt å fortsette med det så lenge håret fortsatt er friskt og ser bra ut. Noe av det flotteste jeg ser er eldre damer (70+) med langt, sølvgrått hår i en tykk flette eller hestehale nedover ryggen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #7 Del Skrevet 20. mars 2018 Ta her. Takk for svar Om jeg skulle fått kortere hår, så er det ikke snakk om "gammeldame-sveis" altså. Tenkte til skuldrene, kanskje litt lengre. Jeg blir nok å beholde det lange håret mitt i noen år til. Jeg har i tillegg mørkt hår, så er redd for å bli til en sånn gammel, alternativ "heksedame". Selv om klesstilen min er helt normal 😀 Føler frisøren min synes jeg er for gammel til langt hår nå. Anonymkode: 82f05...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #8 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg er 38 og har langt hår, passer ikke kort. Anonymkode: d425a...576 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 20. mars 2018 #9 Del Skrevet 20. mars 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta her. Takk for svar Om jeg skulle fått kortere hår, så er det ikke snakk om "gammeldame-sveis" altså. Tenkte til skuldrene, kanskje litt lengre. Jeg blir nok å beholde det lange håret mitt i noen år til. Jeg har i tillegg mørkt hår, så er redd for å bli til en sånn gammel, alternativ "heksedame". Selv om klesstilen min er helt normal 😀 Føler frisøren min synes jeg er for gammel til langt hår nå. Anonymkode: 82f05...d70 Frisøren hinter og hinter fordi hun vil klippe i et hår hun kan gjøre om til akkurat det hun selv vil. Har opplevd andre si det samme, før. Kjenner også en frisør som sier drømmen er en kunde med laaangt hår som man får lov å klippe i og "starte på noe helt nytt som man får vedllikeholde"... Med andre ord: Klipper du deg kort, ber hun deg komme tilbake hver 4de uke for å "justere lengden"... Drit i det. Og husk en ting til (som søsteren min sa da hun ble overtalt til å klippe håret) at noe mer herkete enn å style og fikse håret med produkter og føner, når man er vant til å kræsje håret opp i en hestehale og at det ser fint ut, sånn- det finnes ikke. Hun merket hvor mye tid hun plutselig brukte på håret. Hun sa hun angret veldig og at hun hadde fått "idiotlengde man ikke kan gjøre noe med." Da det vokste ned igjen, bestemte hun seg for å aldri la frisøren røre det igjen. Nå er det en annen i familien som klipper håret for henne. Endret 20. mars 2018 av Tøytigern 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #10 Del Skrevet 20. mars 2018 Jeg klippet av meg håret som 15-åring. Ikke mange som gjorde det. Snakker en helt kortklippet frisyre (kort over ørene, kort i nakken, lengre på toppen), men i "røff" stil. Krevde voks og styling. Og klipp hos frisør hver 6-8 uke. Trivdes svært godt. Min kjæreste spurte gjentatte ganger om jeg kunne spare det ut, jeg ønsket ikke det. På ett tidspunkt hadde han myyyye lengre hår enn meg Trivdes likevel jeg. For litt over to år siden spurte han igjen og jeg gikk med på det. Har idag fått det ned til litt nedenfor skuldrene, veldig langt til å være meg! Jeg har helt glemt hvordan langt hår behandles. Vasker det skjeldnere, samler det om natta for å unngå kråkereir, kurer det, eksperimenterer med ulike oppsett, krøller og glatter...jeg får høre at jeg kler kort og langt like godt, selv foretrekker jeg kort. Jeg gleder meg til å klippe meg kort pga. alderen, men synes ikke 35 er grensa altså Tenkte nærmere 50, men det er mitt syn. Nå må jeg bare bli vant til dette lange varme håret og finne en frisyre jeg liker. Ikke like mange valg i frisyrer som er praktiske med langt hår da Også skal jeg nyte det lange håret nå når jeg først har kommet så langt i utsparingen Men det kommer garantert til å klippes av i fremtiden! Bare du vet hva du trives med TS, og sett mange eldre damer (60+) med lekkert langt hår. Spørs liksom helt på hårkvaliteten og hvordan man kler det synes jeg. Grunnen til at jeg liker kort hår bedre er at jeg får til litt mer "rocka" men samtidig feminie frisyrer med kort hår. Anonymkode: d7a91...7a9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. mars 2018 #11 Del Skrevet 20. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har hatt langt hår siden slutten av 20-årene. Jeg har tykt og fint hår, men i det siste har jeg irritert meg litt. Frisøren syns tydeligvis at jeg er litt for gammel til å ha langt hår, og hinter litt om dette hver gang jeg er der. Siden jeg har små barn, blir det dessverre til at håret havner i en hestehale. Etter svangerskapet mista jeg mye hår. Og da føles det mest behagelig å ikke ha det løst. I tillegg føler jeg at det floker seg så lett. Særlig hvis jeg har vært ute eller hatt skjerf på meg. Da er håret en eneste stor ball. Kurer håret 1 gang i uka, men føler jeg må vaske det hver dag, siden jeg trener og blir svett. Da tar det gjerne lang tid før det tørker og jeg må føne det tørt. Bør jeg kanskje bare klippe det da? Mannen blir nervøs hver gang jeg nevner hårklipp, men det er jo så kjedelig å bare ha det i strikk hele tiden. Anonymkode: 82f05...d70 har mannen din en psykisk lidelse/traumer i forbindelse med frisørbesøk siden han blir nervøs av at du nevner hårklipp? Uansett så kan du fint ha kort hår. Eller langt. Det er opp til deg! Så lenge du ikke har langt, grått hår så ser det bra ut. Men håret ned er finere og mer feminint enn hår i hestehale, så hvis en hårklipp gjør at du har det ned vil jeg anbefale det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #12 Del Skrevet 20. mars 2018 Ha håret slik du vil. Hadde heller byttet frisør enn å klippet det kort. Jeg hadde en frisør som alltid klippet meg i en kort bob fordi hun mente at det er den eneste frisyren jeg kler. Jeg byttet og er kjempefornøyd med mitt lange hår og flott frisyre som min nye frisør har klippet. Jeg er 46 år. Anonymkode: f1bfb...9f9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #13 Del Skrevet 20. mars 2018 Gammel? Jeg elsker langt hår, er 35 selv 😉 Anonymkode: 66d8c...4d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #14 Del Skrevet 20. mars 2018 1 time siden, Neinøff skrev: har mannen din en psykisk lidelse/traumer i forbindelse med frisørbesøk siden han blir nervøs av at du nevner hårklipp? Uansett så kan du fint ha kort hår. Eller langt. Det er opp til deg! Så lenge du ikke har langt, grått hår så ser det bra ut. Men håret ned er finere og mer feminint enn hår i hestehale, så hvis en hårklipp gjør at du har det ned vil jeg anbefale det. Ja! Han har en psykisk lidelse, etter en meeeget traumatisk hårklipp i tenårene. Nei, det har han ikke. Men han liker meg med langt hår. Jeg liker han med kort hår. Ts Anonymkode: 82f05...d70 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. mars 2018 #15 Del Skrevet 20. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja! Han har en psykisk lidelse, etter en meeeget traumatisk hårklipp i tenårene. Nei, det har han ikke. Men han liker meg med langt hår. Jeg liker han med kort hår. Ts Anonymkode: 82f05...d70 synes han du er stygg med kort hår? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #16 Del Skrevet 20. mars 2018 9 minutter siden, Neinøff skrev: synes han du er stygg med kort hår? Han har aldri sett meg med KORT hår. Det har jeg kun hatt som barn. Han har sett meg med halvlangt og langt. Men nok om det. Stygg er et stygt ord. Anonymkode: 82f05...d70 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elektra's Complex Skrevet 20. mars 2018 #17 Del Skrevet 20. mars 2018 Ikke klipp håret kort fordi frisøren vil det, iallefall. Men det høres jo ut som om du selv ikke har lyst til å ha det så langt heller. Det er jo ikke som at man enten må ha kjempelangt eller helt kort hår. Hva med en såkalt lob? Altså en lang bob, f.eks til kragebeina eller litt nedenfor der igjen. Da har håret fremdeles litt lengde, du kan putte det i en hestehale og gjøre ting med det, men det er kort nok til at det ikke kommer i veien hele tiden. Dessuten er det pent både med litt fall og rett hår, og det ser bra ut når det vokser ut også, så du trenger ikke å friske opp frisyren annenhver uke heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #18 Del Skrevet 20. mars 2018 Hæ, er det aldersgrense på langt hår..? Det er det dummeste jeg har hørt. Jeg blir 35 i august, og har langt, svart hår med krøller, nokså like krøller og klipp som f.eks. Shakira og Beyonce når de har krøllete frisyrer. Jeg hadde aldri klipt av meg håret, bare fordi en frisør syns den biologiske klokken min var fem på kort hår! Jeg har tenkt å ha langt hår så lenge jeg selv ønsker det, og setter hverken 35, 50 eller 80 år som en aldersgrense på om det er «lov». Nei, ha den frisyren du ønsker. Om du er nysgjerrig på kort hår, så prøv det - det vokser jo tross alt ut igjen. Men ikke gjør det fordi noen andre mener du burde. Støtter forresten det noen over skriver om fordeler frisøren har ved at du klipper håret i en kort frisyre. Konen til søskenbarnet mitt er frisør. Hun sier at å få klippe noen kort, betyr for henne at de må komme hyppigere tilbake. Når det kommer til at håret er i veien: jeg måtte lære meg flere måter å få håret bort fra ansiktet, da jeg i en periode endte opp med den berømte tuten på hodet. Bare det å flette, sette opp, feste luggen og håret foran ørene, gjør mye for følelsen av å få håret ut av veien. Man trenger ikke fjerne alt hele tiden. Anonymkode: afd03...200 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selfie Skrevet 20. mars 2018 #19 Del Skrevet 20. mars 2018 Tror ikke det har noe med alderen din å gjøre, hvorfor tror du det? Tipper det heller er fordi håret ditt ser slitt ut av svangerskap og barn som tugger i det. Frisøren ville kanskje klippe det til litt så det ble penere og friskere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest N-Nøff Skrevet 20. mars 2018 #20 Del Skrevet 20. mars 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har aldri sett meg med KORT hår. Det har jeg kun hatt som barn. Han har sett meg med halvlangt og langt. Men nok om det. Stygg er et stygt ord. Anonymkode: 82f05...d70 Han ble nervøs, det er en veldig ekstrem reaksjon! Det tyder på at han ser for seg at du er stygg med kort hår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå