Gå til innhold

Hva er det med folk og alkohol?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig hva dere tenker om drikking av alkohol. Jeg var tidenes fyllebøtte da jeg var yngre, men nå drikker jeg kun ved spesielle anledninger, synes ikke det er verdt de negative innvirkningene på kroppen lenger og har det fint uten.

Jeg pleier å drikke alkoholfri øl, og dersom folk ikke får med seg at den er alkoholfri er det ingen som sier noe. Men har de fått det med seg blir det et evig mas. Og dette er ikke på fester, men når vi er ute og spiser feks. Jeg var nylig på ferie med kjæresten uten å drikke, og folk synes tydeligvis ikke dette er noen ferie i det hele tatt. 

Folk kan jo gjerne drikke så mye de vil for min del, og jeg gjør ikke noe nummer ut av at jeg knapt drikker. Jeg var vel også slik i tenårene/tjueårene og syntes folk som ikke drakk var litt dølle, men nå er vi godt oppi trettiårene og jeg synes det blir litt merkelig. 

Anonymkode: 93a99...fe5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg setter fortsatt pris på en god børst innimellom (dog ikke så mye at jeg angrer dagen etter), noe som ikke blir så ofte pga barn. Jeg var vel like drikkfeldig som de fleste da jeg var 18-20+, men behovet for å bli søplefull hver helg er for lengst over. 

Jeg reagerer på at voksne folk bryr seg om hva andre velger å drikke eller ikke. For meg er det ett fett om andre drikker brus eller brennevin. :)

Skrevet

Jeg drikker ikke like mye som jeg gjorde da jeg var yngre. Kan faktisk være på fest uten å drikke alkohol. Men da VET jeg at folk kommer til å spørre, så drikker alkolfritt for å slippe all graving. Folk tar som en selvfølge at det er ikke er alkoholfritt, så sier ingenting

At folk vil ta seg et glass vin elle øl til maten er greit, men da får de respektere at jeg ikke vil ha. Foretrekker å ha vann til maten jeg. Ja, veldig kjedelig, men sånn liker jeg det

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke drukket alkohol på ti år. Ser ikke poenget. Cola smaker bedre. 

Anonymkode: 065ad...cb5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til det samme som deg TS. Selv drikker jeg ytterst sjelden alkohol. Og skulle jeg gjøre det en sjelden gang, er det bare 1 eller max to glass vin. Grunnen, vel jeg har nesten aldri barnefri. Og når jeg har det, så frister det lite. På ferie drikker jeg cola, da jeg faktisk foretrekker det, og synes det smaker bedre. Og folk må alltid kommentere. Og i sosiale setninger i jobbsammenheng er nesten det verste. Hvis man ikke drikker alkohol så blir man bombadert med spørsmål om hvorfor, og alle antar automatisk at man er gravid. Jeg foretrekker faktisk alkoholfritt, og bryr meg ikke om hva andre gjør, så hvorfor skal de bry seg om hva jeg gjør. 

Anonymkode: 07421...06f

Skrevet

Jeg bryr meg ikke om hva andre drikker, men elsker selv rusen og varmen det gir med en øl eller et glass vin. Drikker altfor sjeldent egentlig. Det er som en innvending massasje.

AnonymBruker
Skrevet

Syntes heller ikke det er verdt det på kroppen lenger. Har kuttet ut alle sosiale sammenhenger med alkohol, og på den måten blitt en frivillig loner så å si. Det hender jeg savner fylla på grunn av det sosiale, men velger å ta vare på kroppen min og helsa mi nå :) Angrer på alle pengene jeg har kastet bort på fyll, mange hundretusen! Skulle ønske jeg innså og sluttet mye tidligere.

Anonymkode: eeb6f...1b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...