linky Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 hva har dere valgt til inn og utgangs musikk? vi skal ivertfall ha mendelshon bryllupsmarsj til inngangsmusikk, men vet ikke hva vi skal velge til utgangsmusikk....har dere noen annbefalinger?
Gjest Vigdis_brud05 Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Vi skal ha Wagner's Lohengrin som inngangsmusikk og Mendelsohns bryllupsmarsj som utgangsmusikk. Flere alternativer kan du høre på Orkdalsmenighetene.no
Miori Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Tror vi har bestemt oss for Mendelssohns bryllupsmarsj inn og clark/ Trumpet voluntary ut...
maki Skrevet 17. februar 2005 #4 Skrevet 17. februar 2005 Vi skal ha Wagner's Lohengrin som inngangsmusikk og Mendelsohns bryllupsmarsj som utgangsmusikk. Flere alternativer kan du høre på Orkdalsmenighetene.no Vi også
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 Vi hadde Trumpet Voluntary av Jeremiah Clarke på tur inn, (med trompet, det var så nydelig!!) og en kornettmarsj min bestefar har skrevet på tur ut.
Terese Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Vi har bestemt oss for Jan Magne Førdes brudemarsj som utgangsmarsj, men usikker på om den skal spilles på orgel, orgel og trompet eller av blåse kvintett. Til inngang er det Mendelssohn som er mest aktuell, men ikke helt bestemt enda. Organisten i Eidsvoll kirke skal ha en kveld til våren der han spiller bryllupsmusikk og marsjer, tenkte jeg skulle på det før jeg bestemmer meg helt.
Sita Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 Tror vi har bestemt oss for Mendelssohns bryllupsmarsj inn og clark/ Trumpet voluntary ut...samme her også
Harry's kvinne Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Vi skal ha Grand March fra Aida el Mendelsohn til inngangsmusikk, forhåpentligvis med trompet. Til utgangsmusikk vil vi gjerne ha Bryllupsdag på Troldhaugen av Grieg, men er litt usikker på om den blir fin uten fullt orkester. Et alternativ kan være å spille den over musikkanlegg, men vet ikke om dette er så populært i kirken...
Jullan Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Vi skal ha Jesu,joy of mans desiring inn og Mendelsohns ut...
aprilbrud Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Vi skal ha Sommeros Brudeslott frå Øre inn, og Brudemarsj fra Sognal ut!
Gjest Principessa Skrevet 17. februar 2005 #12 Skrevet 17. februar 2005 ja, nå har vi også bestemt oss! Inngang : brudemarsj fra valsøyfjord Utgang : Mendelssohns brudemarsj Johoo!! Gleder meg noe voldsomt. -er det bare meg eller får dere også frysninger og tårer i øynene når dere hører musikken?
Miori Skrevet 17. februar 2005 #13 Skrevet 17. februar 2005 ja, nå har vi også bestemt oss! Inngang : brudemarsj fra valsøyfjord Utgang : Mendelssohns brudemarsj Johoo!! Gleder meg noe voldsomt. -er det bare meg eller får dere også frysninger og tårer i øynene når dere hører musikken? Stemmer i på at tårene lurer seg frem i øynene mine når jeg hører den musikken, enda verre er det med soloinnslagene... Da triller tårene! :-) Gleder meg også!
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #14 Skrevet 17. februar 2005 Hei. Da vi giftet oss i fjor, var kirkemusikken noe av det vi brukte mest tid på å bestemme oss for. Og det var det verdt, for det ble så bra. Personlig må jeg si at jeg ikke skjønner at så mange vil ha Mendehlson. Riktignok er det jo en melodi som alle forbinder med bryllup, men synes dere ikke at den er oppbrukt? Vi hadde Trumpet Voluntary som inngangsmarsj (med trompet og orgel) og Bruremarsj fra Seljord på vei ut av kirken. I tillegg hadde vi to nyyyydelige solostykker på trompet og tre salmer under vielsen.
Harry's kvinne Skrevet 17. februar 2005 #15 Skrevet 17. februar 2005 Hei. I tillegg hadde vi to nyyyydelige solostykker på trompet og tre salmer under vielsen. Hvilke solostykker hadde dere? Vi skal også ha solist på trompet.
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2005 #16 Skrevet 17. februar 2005 Personlig må jeg si at jeg ikke skjønner at så mange vil ha Mendehlson. Riktignok er det jo en melodi som alle forbinder med bryllup' date=' men synes dere ikke at den er oppbrukt?[/quote'] Vi forbinder den også veldig med bryllup og derfor velger vi den. Oppbrukt??? Nei, det hører liksom med syns nå vi da
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #17 Skrevet 17. februar 2005 Til innmarsj har vi valgt "Jesu, Joy of Desiring" og til utmarsj har vi valgt "Brudemarsj fra Løddingen" ( vokal versjon ).
TeddyToria Skrevet 17. februar 2005 #18 Skrevet 17. februar 2005 Vi skal ha Mendelsohn inn (m/ mindre det feet av en svigerinne jeg har skal det samme!) og Nordraaks Purpose ut! Nydelige begge to! Og enig med Heidi...synes Mendelsohn hører litt med da! Meeen, det er jo smak og behag det, som alt annet!
Miori Skrevet 18. februar 2005 #19 Skrevet 18. februar 2005 Vi skal ha Mendelsohn inn (m/ mindre det feet av en svigerinne jeg har skal det samme!) og Nordraaks Purpose ut! Nydelige begge to! Og enig med Heidi...synes Mendelsohn hører litt med da! Meeen, det er jo smak og behag det, som alt annet! Hva er alternativet til inngangsmusikk om svigerinnen din kommer deg i forkjøpet da?
Martha Stewart Skrevet 18. februar 2005 #20 Skrevet 18. februar 2005 Vi skal ha Jesu, joy of mans desiring inn Å ja - den er så fin!! Har lenge hatt lyst å ha denne som inngangsmarsj, men trodde kanskje ikke at den ble brukt som det... Men nå ble jeg glad for at flere andre her mener det er greit! :-) (Jesu, joy of mans desiring spilles i en vielse i filmen Mona Lisa Smile) Til utgangsmarsj har vi ikke bestemt oss, men alternativene er Canon in D, Trumpet Tune eller Trumpet Voluntary. Dessuten er jeg på jakt etter en fiolinist som kan spille soloinnslag i kirken. Kanskje også akkompagnere orgelet på inn- og utmarsjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå