Anna89 Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehjem, jeg begynte i jobben for 3 år siden. Det er en dame på avdelingen som har sluttet å snakke med meg, dette startet for 2 år siden. Hun har mye makt over de andre jeg jobber med, men det er noen som ser og støtter meg i måten hun behandler meg på. Jeg har gått til min nærmeste leder og gitt beskjed gjentatte ganger, hun har snakket med vedkommende men det har ikke skjedd noe som helst med hennes oppførsel overfor meg eller andre hun ikke er særlig grei mot. Jeg gråter ofte når jeg kommer hjem på jobb, og er sluttet å se på vaktlister til neste dag da jeg ikke får sove om jeg skal på jobb med denne damen. Det har gått så langt at jeg egentlig ikke ønsker å jobbe som sykepleier lengre da jeg hele tiden får tilbakemelding på at jeg ikke gjør jobben godt nok. Dette er noe lederen min betrygger meg på at jeg er. Jeg synest dette er veldig vanskelig da jeg trives veldig godt på stedet jeg jobber, men på den andre siden kjenner jeg at det sliter veldig på psyken min ift arbeidshverdagen min. Jeg er blitt veldig engstelig og har hatt panikkanfall den siste tiden, og dette mener legen min kommer av de psykososiale forholdene på jobb. Jeg har nå søkt ny jobb noe lederne mine ikke ønsker jeg skal gjøre, de vil ikke at jeg skal slutte. Mitt spørsmål da er: skal jeg ta jobben om jeg får den? Eller skal jeg ta steget og ta opp kampen "mot" henne?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, Anna89 skrev: Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehjem, jeg begynte i jobben for 3 år siden. Det er en dame på avdelingen som har sluttet å snakke med meg, dette startet for 2 år siden. Hun har mye makt over de andre jeg jobber med, men det er noen som ser og støtter meg i måten hun behandler meg på. Jeg har gått til min nærmeste leder og gitt beskjed gjentatte ganger, hun har snakket med vedkommende men det har ikke skjedd noe som helst med hennes oppførsel overfor meg eller andre hun ikke er særlig grei mot. Jeg gråter ofte når jeg kommer hjem på jobb, og er sluttet å se på vaktlister til neste dag da jeg ikke får sove om jeg skal på jobb med denne damen. Det har gått så langt at jeg egentlig ikke ønsker å jobbe som sykepleier lengre da jeg hele tiden får tilbakemelding på at jeg ikke gjør jobben godt nok. Dette er noe lederen min betrygger meg på at jeg er. Jeg synest dette er veldig vanskelig da jeg trives veldig godt på stedet jeg jobber, men på den andre siden kjenner jeg at det sliter veldig på psyken min ift arbeidshverdagen min. Jeg er blitt veldig engstelig og har hatt panikkanfall den siste tiden, og dette mener legen min kommer av de psykososiale forholdene på jobb. Jeg har nå søkt ny jobb noe lederne mine ikke ønsker jeg skal gjøre, de vil ikke at jeg skal slutte. Mitt spørsmål da er: skal jeg ta jobben om jeg får den? Eller skal jeg ta steget og ta opp kampen "mot" henne? Stakkars deg, men ærlig talt her må lederen din ta tak. Hvis de ikke vil at du skal slutte, må de rydde opp i dette. Anonymkode: 2e554...ef0 15
Englejenta Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars deg, men ærlig talt her må lederen din ta tak. Hvis de ikke vil at du skal slutte, må de rydde opp i dette. Anonymkode: 2e554...ef0 Absolutt det eneste riktige i denne saken. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Om lederen din ikke vil du skal slutte må de ta tak i situasjonen med kollegaen din. Jeg har vært i dine sko og der maktet ikke ledelsen å gjøre noe. Mitt tips er å ta den nye jobben om du får tilbudet. Sjansen er større for at kollegaen din blir værende og fortsette å være som hun er enn at ledelsen har baller nok til å gjøre noe. Tenk på deg selv i denne situasjonen. Anonymkode: 7b948...ae2 4
WhutO_o Skrevet 20. mars 2018 #5 Skrevet 20. mars 2018 13 timer siden, Anna89 skrev: Hei! Jeg jobber som sykepleier på sykehjem, jeg begynte i jobben for 3 år siden. Det er en dame på avdelingen som har sluttet å snakke med meg, dette startet for 2 år siden. Hun har mye makt over de andre jeg jobber med, men det er noen som ser og støtter meg i måten hun behandler meg på. Jeg har gått til min nærmeste leder og gitt beskjed gjentatte ganger, hun har snakket med vedkommende men det har ikke skjedd noe som helst med hennes oppførsel overfor meg eller andre hun ikke er særlig grei mot. Jeg gråter ofte når jeg kommer hjem på jobb, og er sluttet å se på vaktlister til neste dag da jeg ikke får sove om jeg skal på jobb med denne damen. Det har gått så langt at jeg egentlig ikke ønsker å jobbe som sykepleier lengre da jeg hele tiden får tilbakemelding på at jeg ikke gjør jobben godt nok. Dette er noe lederen min betrygger meg på at jeg er. Jeg synest dette er veldig vanskelig da jeg trives veldig godt på stedet jeg jobber, men på den andre siden kjenner jeg at det sliter veldig på psyken min ift arbeidshverdagen min. Jeg er blitt veldig engstelig og har hatt panikkanfall den siste tiden, og dette mener legen min kommer av de psykososiale forholdene på jobb. Jeg har nå søkt ny jobb noe lederne mine ikke ønsker jeg skal gjøre, de vil ikke at jeg skal slutte. Mitt spørsmål da er: skal jeg ta jobben om jeg får den? Eller skal jeg ta steget og ta opp kampen "mot" henne? Ta jobben om du får den. Vil ikke lederene fikse problemene på arbeids plassen e det du selv som kommer til og svi i det lange løp, og det e ikke vært det. Hadde lederene dine brydd seg hadde de gidd denne damen advarsel. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #6 Skrevet 20. mars 2018 Gå til verneombudet og varsle om dårlig psykososialt arbeidsmiljø, da er de pliktige til å ta tak i det. Anonymkode: bb0f2...552 3
Heisann1234 Skrevet 20. mars 2018 #7 Skrevet 20. mars 2018 Du burde ta tak i det. Sett foten ned og vis at du ikke er en person hun kan oppføre seg slik mot. Hva er det verste som kan skje uansett? Selv om du bytter arbeidsplass så kommer sånne kjerringer til å dukke opp uansett. Hadde samme problemet selv i et halvt år fram til jeg sprakk og kjefta på dama som var minst 30 år eldre enn meg foran alle. Nå er hun veldig snill faktisk, ganske synd at det måtte til.
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #8 Skrevet 20. juni 2021 Heisann1234 skrev (På 20.3.2018 den 9.41): Du burde ta tak i det. Sett foten ned og vis at du ikke er en person hun kan oppføre seg slik mot. Hva er det verste som kan skje uansett? Selv om du bytter arbeidsplass så kommer sånne kjerringer til å dukke opp uansett. Hadde samme problemet selv i et halvt år fram til jeg sprakk og kjefta på dama som var minst 30 år eldre enn meg foran alle. Nå er hun veldig snill faktisk, ganske synd at det måtte til. Det verste som kan skjer er at man får sparken OG får dårlige referanser Anonymkode: 46d1b...ecc
kvinneguide Skrevet 20. juni 2021 #9 Skrevet 20. juni 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Det verste som kan skjer er at man får sparken OG får dårlige referanser Anonymkode: 46d1b...ecc Får håpe Situasjonen er bedre nå tre år etter eller at Ts har fått ny jobb Endret 20. juni 2021 av kvinneguide
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #10 Skrevet 20. juni 2021 Ved dårlig miljø så er det nesten greieste å slutte. Sjelden man kommer noen vei. Anonymkode: 7d011...3ff
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2021 #11 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ved dårlig miljø så er det nesten greieste å slutte. Sjelden man kommer noen vei. Anonymkode: 7d011...3ff Det stemmer, men hva om det blir enda verre på den nye arbeidsplassen? Anonymkode: 46d1b...ecc
Knoot Skrevet 20. juni 2021 #12 Skrevet 20. juni 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det stemmer, men hva om det blir enda verre på den nye arbeidsplassen? Anonymkode: 46d1b...ecc Man vet hva man går fra, men man vet ikke hva man går til. Problemet her er at det over mange år har vært dårlig arbeidsmiljø og de samme lederne sitter der. De kommer ikke til å gjøre noe som helst før situasjonen blir så kritisk i forhold til bemanning når flere slutter at de MÅ reagere. For meg virker det som om det er tomme trusler lederne her kommer med. Hvis de absolutt vil beholde henne, vil de invitere begge to involverte til møte.
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2021 #13 Skrevet 21. juni 2021 Gammel tråd, men my two cents: Når det har vært dårlig arbeidsmilijø som har "satt seg i veggene" over mange år, så blir det en tung prosess hvis man skal prøve å endre det. Det er svært vanskelig å endre vaner og miljøer som har fått lov til å holde på lenge. Som regel er det bedre å finne seg en annen jobb. Som noen påpeker, man vet hva man går fra, men ikke hva man går til. Det kan være lurt å tenke på i mange sammenhenger, men når situasjonen er at det er dårlig arbeidsmiljø over lang tid, så har man som regel mer å vinne på å bytte arbeidsplass enn motsatt. Regner med TS har funnet ut av dette nå etter tre års tid, så skal nøye meg med det uten å utbrodere noe mer. Anonymkode: 86f9e...dcb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå