Gå til innhold

Vin til reinsdyrkjøtt??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg sitter her og planlegger et bryllup og vi har kommet frem til at vi skal ha reinsdyrkjøtt til hovedrett. Men problemet er da vin... :-? Dere skjønner at vi kan ikke ha en vin med for mye garvesyre pga meg... Jeg reagerer veldig hvis det blir for mye av det. Men reinsdyrkjøtt krever en vintype som har en del garvesyre pga smaken. Er det noen der ute som kan hjelpe meg?? Som har noen gode ideer??? Please hjelp meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med hele menyen din til Vinmonopolet og be om anbefalinger!

Det er ikke bare type kjøtt du skal ta hensyn til når du velger vin, men også hva slags saus, grønnsaker osv som følger med.

Kjøp en av flaskene du får anbefalt og prøvesmak hjemme!!!

Lykke til!

Skrevet

Vi kjøpte etter anbefaling fra polet en som het Nimrod og en annen og tok med hjem og prøvesmakte. Vi likte best Nimrod så det blir den. Vi skal også ha reinsdyrstek selvfølgelig. det er bilde av en elg utenpå.

Skrevet

Chateau Los Boldos Cabernet Sauvignon

Skrevet

Spørs hvor mye penger dere har planer om å bruke på vin.

Middels: Fransk Rhone-vin

Dyrt: En italiensk Amarone

På Polet jobber det endel vinentusiaster; be om å få snakke med en som har virkelig peiling! Ta så med dere diverse flasker hjem og prøv.

...mmm...nå fikk jeg lyst på vin&vilt.

Skrevet

Vi serverte reinsdyrsteik i vårt bryllup, og hadde en knallgod vin. Må legge til her at jeg ikke liker rødvin, men akkurat denne vinen kan jeg drikke massevis av til dette kjøttet. Det matcher rett og slett helt perfekt.

Vinen heter La Chasse og koster 89 kroner flasken. Har fått denne i bryllup en gang tidligere også hvor det ble servert reinsdyrkjøtt.

Anbefales virkelig!

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi hadde reisdyrstek til bryllupsmiddag vi og!!

Vinen er avhengig av hvilken saus du bruker til. Så det vi hadde var en viltsaus med einer i- gir en nydelig og karakteristisk smak men krever en god vin.

Så vi hadde da en australsk vin som heter Banrock Station 2001.

Passet perfekt til hovedretten! Vi hadde fløtegratinerte poteter til også så det er jo ganske mektig mat da.

Men vi har fått masse spm etterpå om gjestene kunne få vite hvilken vin vi brukte!!! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...