AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Jeg leverer inn timelister, og lurer på hva som skjer med det jeg jobber i juni måned. Man får ikke vanlig lønn i juli, men feriepenger? Der vil ikke jeg få mer enn et par tusen, fordi jeg stort sett har hatt inntekt uten skattetrekk siste året. Hva skjer når jeg leverer timelisten inn i slutten av juni? Får jeg uansett utbetalt lønn i juli, da? Eller må jeg be arbeidsgiver om å føre opp timene på forhånd på mai-timelisten slik at jeg får det forskuddsvis? Jeg har faste timer betalt. Anonymkode: 337a6...902
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 Jeg pleier å få ca dobbel lønn i juli (timene jeg jobbet i juni + feriepenger). Må spare en del av dem til august, for da får jeg bare lønn for de timene jeg jobbet i juli. Anonymkode: 58433...884
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #3 Skrevet 20. mars 2018 Hvis du har timelønn og leverer timelister så får du lønn når du jobber, men trekk når du har ferie. Enkelt forklart: Du får betalt når du jobber og ikke når du ikke jobber. Anonymkode: 5c21b...ccb 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #4 Skrevet 20. mars 2018 Jeg får lønn og feriepenger i juni, vanlig lønn i juli. Men redusert lønn i august fordi jeg har hatt ferie i juli. Må derfor legge av penger så jeg får det til å gå rundt i august. Men som oftest tar jeg ferie slik at jeg jobber ca 3 uker i både juli og august. Da blir ikke lønna så redusert i august. Anonymkode: dc392...a28
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #5 Skrevet 21. mars 2018 På 19.3.2018 den 13.54, AnonymBruker skrev: Jeg leverer inn timelister, og lurer på hva som skjer med det jeg jobber i juni måned. Man får ikke vanlig lønn i juli, men feriepenger? Der vil ikke jeg få mer enn et par tusen, fordi jeg stort sett har hatt inntekt uten skattetrekk siste året. Hva skjer når jeg leverer timelisten inn i slutten av juni? Får jeg uansett utbetalt lønn i juli, da? Eller må jeg be arbeidsgiver om å føre opp timene på forhånd på mai-timelisten slik at jeg får det forskuddsvis? Jeg har faste timer betalt. Anonymkode: 337a6...902 Jeg har fastlønn og i mai får jeg kun utbetalt feriepenger og evt overtidstimer fra april. Jeg blir trekt for 5 uker med ferie, så om jeg ikke jobber ekstra får jeg også et trekk på feriepengene. Men, jeg får vanlig lønn i f.eks august selv om jeg har fri hele juli. Om du kun har tjent opp et par tusen i feriepenger fra i fjor har du et problem, og det er litt sent å begynne å tenke på det nå, men da må du jo evt spare det du kan frem til mai/juni/juli. Anonymkode: cfb47...6fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå