Gå til innhold

Dere i 3. Trimester. Hva er deres babyes hjertelyd på kontroller? Mitt blir gradvis lavere:-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er litt bekymret:-(

Anonymkode: e5b76...dc8

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ikke jordmor/lege er bekymret, skal ikke du være det heller, med mindre den er unormalt lav og du føler at de tar deg og babyen på alvor(noe jeg tviler på.

Å om andre her legger ut sin hjertelyd så vil det ikke hjelpe deg noe som helst. Da det er individuelt og kan variere veldig innenfor normalområdet.

Anonymkode: e219e...ec5

• Liker 9
Gjest fruktfest
Skrevet

De ville nok fortalt deg om det var noe du behøvde å bekymre deg for😊

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er frustrerende at de som ikke kan/har lyst til å svare skal skrive noe som jeg anser som irrelevant. Vær så snill, hvis dere har ingenting å si om det jeg har spurt om, la vær å skrive noe som helst. Takk for forståelse. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig med lavere puls. Den starter vel på ca 180 og synker gradvis.

Alt over 100/110 er normalt 

Anonymkode: d1e96...b58

• Liker 1
Skrevet (endret)

Da jeg var gravid forrige gang lå hjertelyden rundt 140 i starten og gikk gradvis ned til 127 den siste kontrollen :) En frisk gutt ble født én dag før termin :)

Denne graviditeten startet det med hjertelyd på rundt 130 og nå er den på bortimot 150. Jordmor har ikke reagert hverken denne gangen eller forrige graviditet :)

Endret av kaseni
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest at hjertelyden SKAL bli lavere jo lengre ut i svangerskapet man kommer. Men selvfølgelig finnes det en grense, men hva den ligger på vet jeg ikke.

Anonymkode: 44911...af3

• Liker 1
Skrevet

Babyens hjertelyd skal bli lavere etterhvert fordi hjertelyden synker når fosteret og hjertet modnes, det er helt normalt. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den klarer ikke bevege seg like mye på slutten. Da blir pulsen gjerne litt roligere. 110-150/160 er mest vanlig.

Anonymkode: 0a4f8...b54

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er frustrerende at de som ikke kan/har lyst til å svare skal skrive noe som jeg anser som irrelevant. Vær så snill, hvis dere har ingenting å si om det jeg har spurt om, la vær å skrive noe som helst. Takk for forståelse. 

Det er jo absolutt ikke irrelevant!

Om slagene gradvis blir lavere og de ikke sier noe på det/ikke er bekymret, tror du ikke det er normalt da? Ville heller vært interessert i å vite om det er normalt (som du i grunnen har fått svar på) enn å vite om slagene til alle andres babyer som uansett er veldig individuelt. 

Anonymkode: e169b...e14

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tror pulsen lå på ca  140 i uke 32 :)

Anonymkode: b882c...7a0

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror pulsen lå på ca  140 i uke 32 :)

Anonymkode: b882c...7a0

Her på kun 110 i samme uke. 

Anonymkode: 44911...af3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...