AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Må bare få luftet hodet litt! Jeg har så lyst på en lillebror eller lillesøster til barnet vårt på 2,5 år. Samboeren også, men vi vil vente litt, til vi har fått huslån og kjøpt hus. Hvem vet når det blir, det kan bli om få måneder eller langt ut i neste år og videre. Vi har alt på stell, det eneste vi mangler er eget hus og et lillesøsken Dere som har det likt, hvordan holder dere uuut?! Holder på å grine av sjalusi når jeg ser andre annonsere at de skal ha baby Anonymkode: ccaf1...5a3
Gjest GoldenLioness Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 Hvorfor må dere eie hus for å få et barn til?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 Kan du smitte meg med litt babysyke? Samboeren har så lyst på barn, og jeg har også alltid hatt det, men nå som det begynner å falle på plass så blir jeg mer og mer lysten på å utsette det Anonymkode: d2686...09d
Minlillelykke Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Det er praktisk å ha funnet ett sted dere skal bo før du blir gravid. Vi har flyttet med ett barn, og må trolig flytte om kort stund fordi huset vårt skal jevnes med jorda. Vi har to, en på 3 og ei på4 mnder. Det er ingen drømmesituasjon. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #5 Skrevet 19. mars 2018 Husk at det ikke er sikkert at spira sitter på første forsøk, og du skal tross alt gå gravid i 9 mnd. Mye kan skje på den tiden. Vi kjøpte hus mens jeg var gravid i 7.mnd og vi flyttet inn da babyen var 2 mnd. Gikk veldig fint det Anonymkode: ffe31...da3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #6 Skrevet 19. mars 2018 👆 Fikk innvilget huslån en uke før huskjøp. Anonymkode: ffe31...da3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #8 Skrevet 19. mars 2018 Jeg måtte også vente på baby. Samboer ville at jeg skulle bli ferdig med utdannelse, fått en 100% fast stilling som i tillegg var dagtid(ikke lett i mitt yrke) og vi skulle ha kjøpt hus utenfor byen. Da alt dette var i boks begynte vi prøvingen. Vi hadde da vært sammen i 8 år og jeg hadde et barn fra et tidligere forhold. Ble da 12 år mellom de. Nå planlegger vi nr 3. Dvs vi skal starte å prøve etter sommeren. Skjønner godt at du er utålmodig men sikkert greit å ha ting i orden. Var veldig deilig å ikke ha noen bekymringer når jeg ble gravid med andremann. Alt var på stell og jeg har nå kost meg i snart 13 mnd hjemme med baby. Her planla og sparte samboer opp til at jeg skulle gå hjemme 4 mnd ekstra i ulønnet perm. Selv skal han være hjemme 4 mnd med minsten om et par uker Anonymkode: eb17a...e6a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #9 Skrevet 20. mars 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Husk at det ikke er sikkert at spira sitter på første forsøk, og du skal tross alt gå gravid i 9 mnd. Mye kan skje på den tiden. Vi kjøpte hus mens jeg var gravid i 7.mnd og vi flyttet inn da babyen var 2 mnd. Gikk veldig fint det Anonymkode: ffe31...da3 Og ikke minst husk at ikke alle graviditeter holder ut til termin heller. Vi fikk vår andre i uke 26. Anonymkode: c0232...c2c
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #10 Skrevet 20. mars 2018 23 timer siden, GoldenLioness skrev: Hvorfor må dere eie hus for å få et barn til? For at for hvert barn så regner de mer utgifter i året. Derfor blir det enda vanskeligere å få huslån med enda et barn Pr nå så er det ikke mye vi må gjøre for å få et ok huslån. Spare litt penger( 60k) og kvitte oss med billånene. Det ene er allerede nedbetalt, det andre er det lite igjen på. Anonymkode: ccaf1...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #11 Skrevet 20. mars 2018 23 timer siden, Minlillelykke skrev: Det er praktisk å ha funnet ett sted dere skal bo før du blir gravid. Vi har flyttet med ett barn, og må trolig flytte om kort stund fordi huset vårt skal jevnes med jorda. Vi har to, en på 3 og ei på4 mnder. Det er ingen drømmesituasjon. Akkuratt. Vi bor "trygt" nå da forsåvidt, da vi leier en enebolig av et vennepar av svigers. De bruker ikke huset selv og har heller ikke gjort det på mange mange år. men vil jo såklart ha noe eget. Anonymkode: ccaf1...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #12 Skrevet 20. mars 2018 jo - og vi vil ha hus fordi vi rett og slett ikke har plass til ett til barn i huset vi har nå. Anonymkode: ccaf1...5a3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2018 #13 Skrevet 20. mars 2018 oi posta forrige kommentar litt fort. Vi velger også å vente fordi jeg ikke har fast jobb pr nå. Jeg har vært vikar i snart 1 år, i 80% stilling. Nettopp søkt på en 50% fast, stor sjans for at jeg får den, så da er vi bedre på vei. Samboeren har 100% fast stilling med relativt høy timelønn. Anonymkode: ccaf1...5a3
Gjest GoldenLioness Skrevet 20. mars 2018 #14 Skrevet 20. mars 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: oi posta forrige kommentar litt fort. Vi velger også å vente fordi jeg ikke har fast jobb pr nå. Jeg har vært vikar i snart 1 år, i 80% stilling. Nettopp søkt på en 50% fast, stor sjans for at jeg får den, så da er vi bedre på vei. Samboeren har 100% fast stilling med relativt høy timelønn. Anonymkode: ccaf1...5a3 Det med jobb er logisk grunn å vente
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #15 Skrevet 21. mars 2018 19 timer siden, GoldenLioness skrev: Det med jobb er logisk grunn å vente Jepp. Glemte å nevne det i starten av innlegget Anonymkode: ccaf1...5a3
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2018 #16 Skrevet 21. mars 2018 Jeg er også babysyk! Men jeg er student og har igjen et år før jeg er ferdig så vi skal vente. Vi får heller ikke kjøpt hus før jeg er ferdig med studiene så for oss er det også logisk å vente Anonymkode: ddedd...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå