Gå til innhold

Særtilskudd og bidrag på feil grunnlag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min eks, og far til mine to barn tjener ikke nok til å betale bidrag eller særtilskudd.

Det viser seg nå at han gitt uriktige opplysninger til NAV, og dersom dette hadde vært kjent da jeg for snart 2 år siden ba om fastsettelse av bidrag, samt særtilskudd for tannregulering, så hadde han vært bidragspliktig og han hadde måtte betalt sin del av reguleringen.

Hva skjer nå? Vil nav be om opplysninger om når endringen skjedde, og gjøre om tidligere vedtak. Eller vil han kun bli bidragspliktig fra nå av?

Anonymkode: f9d74...162

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg de vil gjøre en individuell vurdering på. Hvertfall slapp en bidragsmottaker jeg kjenner å betale tilbake bidrag som var betalt for mye fordi hun hadde oppgitt at hun var arbeidsledig mens hun i virkeligheten jobbet fullt. Begrunnelsen var at pengene var brukt og at det ville bli utfordrende for mottaker å betale tilbake noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min eks, og far til mine to barn tjener ikke nok til å betale bidrag eller særtilskudd.

Det viser seg nå at han gitt uriktige opplysninger til NAV, og dersom dette hadde vært kjent da jeg for snart 2 år siden ba om fastsettelse av bidrag, samt særtilskudd for tannregulering, så hadde han vært bidragspliktig og han hadde måtte betalt sin del av reguleringen.

Hva skjer nå? Vil nav be om opplysninger om når endringen skjedde, og gjøre om tidligere vedtak. Eller vil han kun bli bidragspliktig fra nå av?

Anonymkode: f9d74...162

Du kan jo prøve å søke tilbake i tid! Men det må sterke grunner til for at nav tar den beslutningen :)

Anonymkode: 6fc33...075

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...