Gjest Gjest i dag Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Dumt spørsmål, men når er det vanlig å håndhilse på barn når en treffes for første gang? Barn f.eks. i alderen 10-14 år??
Marpessa Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Vet ikke hvor vanlig det er, men jeg gjør det i alle fall. Hyggelig gest det, da!
LilleBille Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Jeg pleier å "hilse ordentlig" på alle jeg møter for første gang jeg .. enten det er barn eller voksne. Synes det er hyggelig jeg.
Gjest annema Skrevet 17. februar 2005 #4 Skrevet 17. februar 2005 Mener du hvor gamle barna bør være før man skal håndhilde på dem? Jeg håndhilser normalt på barn, men det kommer an på barnet også. Noen barn er det naturlig å håndhilse på når de er 5 år, andre når de er 8. Man ser raskt om barnet er "hilsbart".
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 Vi håndhilser alltid på nye barn som begynner i barnehagen, ikke de helt små, men de som er to tre år og oppover. Syns dette er en fin gest, og når vi gjør det sørger vi alltid for at hodene våre er på samme høyde som barnets hode, slik at det ikke blir sånn ovenfra og ned....... Min sønns klasseforstander håndhilser alltid på hver elev før dagen starter, når de går inn i klasserommet. Det er litt sånn: jeg ser deg, hei, ha en fin dag - greie.
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Jeg håndhilser på alle. Synes håndhilsing er en fin gest, intimt men ikke for intimt. Det er mange yrkesgrupper som burde se verdien av dette..
Bi Skrevet 17. februar 2005 #7 Skrevet 17. februar 2005 Fint å håndhilse på barn - de viser at de blir sett og anerkjent. Men tvangshilsing er jeg imot! Vet ikke akkurat hvor gammelt et barn bør være - det viktigste er jo at barnet er klar for og forstår håndhilsingen.
Gyda Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Kanskje poenget til "gjest i dag" er om barnet har "blitt for gammel"...?? Vil barnet synes at det er litt ukomfortabelt og rart å håndhilse på fremmede voksne som de ikke har noe forhold til... Syns forøvrig helt klart at man skal håndhilse på barna når de begynner i barnehagen, første dag i skolen og SFO osv. Det er jo en måte å anerkjenne barna på. Jeg bruker vel egentlig ikke å håndhilse på "fremmede" barn i 10-årsalderen. De er ikke så hilsbare - syns jeg.
Gjest SumoBryter Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Da de er store nok til a vaske hendene etter de har vaert pa do Men husk at det finnes 15 ar gml. gutter som enna ikke gjor det, gutter gjor det i det heletatt mindre enn jenter, sa ikke handhils gutter!
Gjest gjest1 Skrevet 17. februar 2005 #10 Skrevet 17. februar 2005 Jeg håndhilser på store og små, skiller ikke på om de er store nok til å håndhilse. Mange barn setter umåte pris på dette at noen voksne ser dem og hilser på dem med respekt. For det er kanskje litt det vi gjør når vi håndilser? Det blir liksom litt mere "ordentlig" enn bare å si "hei"?
Gjest baby-E Skrevet 17. februar 2005 #11 Skrevet 17. februar 2005 Da de er store nok til a vaske hendene etter de har vaert pa do Men husk at det finnes 15 ar gml. gutter som enna ikke gjor det' date=' gutter gjor det i det heletatt mindre enn jenter, sa ikke handhils gutter![/quote'] det finnes også 40år gamle damer som ikke gjøre det der da...
Brunhilde Skrevet 17. februar 2005 #13 Skrevet 17. februar 2005 Da de er store nok til a vaske hendene etter de har vaert pa do Men husk at det finnes 15 ar gml. gutter som enna ikke gjor det' date=' gutter gjor det i det heletatt mindre enn jenter, sa ikke handhils gutter![/quote'] Det heter NÅR de store nok. Den gang da, hver gang når. Nå - selvfølgelig håndhilser jeg på barn også, de fortjener min respekt like mye som voksne jeg treffer. Og at barn ikke er hilsbare er da noe tull!
Gjest annema Skrevet 17. februar 2005 #14 Skrevet 17. februar 2005 Det heter NÅR de store nok. Den gang da, hver gang når. Hehehe, å rette skrivefeil med ny skrivefeil er litt storveis da.
Gjest Xavia Skrevet 17. februar 2005 #15 Skrevet 17. februar 2005 Jeg pleier å "hilse ordentlig" på alle jeg møter for første gang jeg .. enten det er barn eller voksne. Synes det er hyggelig jeg. Helt enig! Min datter, som er 8, har da håndhilset på nye mennesker fra hun kunne sitte oppe selv. Synes det er helt naturlig å ta nye mennesker i hånda.
Brunhilde Skrevet 17. februar 2005 #16 Skrevet 17. februar 2005 Hehehe, å rette skrivefeil med ny skrivefeil er litt storveis da. Nå er vel ikke et uteglemt ord en skrivefeil da, eller? Beklager, mente selvfølgelig når de ER store nok. Er du så fornøyd, annema gjestemor, eller skal vi finne noe mer å more oss over?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå