AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Har dere noen tips? Er lei av vanlige filmer og bøker. Vil lære noe og gjerne noe om meg selv også. Hvorfor bruke masse tid på unødvendig fjas hvis det er mulig å utvikle seg selv på en annen måte eller lære noe? Filmer/bøker om noe alternativt/alternative tenkemåter er også av interesse. Anonymkode: 9b2ed...7d4 2
Million Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 (endret) Jeg ser stadig vekk på History-kanalene på tv (har Get). Mye og lærerik historie der, om alt fra Henry VIII til andre verdenskrig. Endret 19. mars 2018 av Million
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #3 Skrevet 24. mars 2018 Cowspiracy What The Health Earthlings Anonymkode: e3dfb...56f
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #5 Skrevet 30. mars 2018 Les Ernest Becker. Begynn med The denial of death. Anonymkode: e2530...f24
Zenobia Skrevet 30. mars 2018 #6 Skrevet 30. mars 2018 (endret) Ted talks har endel bra: www.ted.com For eksempel: Zeynep Tufekci om sosiale media og deres algoritmer We're building an artificial intelligence-powered dystopia, one click at a time, says techno-sociologist Zeynep Tufekci. In an eye-opening talk, she details how the same algorithms companies like Facebook, Google and Amazon use to get you to click on ads are also used to organize your access to political and social information. And the machines aren't even the real threat. What we need to understand is how the powerful might use AI to control us -- and what we can do in response. Zeynep Tufekci om kunstig intelligens Machine intelligence is here, and we're already using it to make subjective decisions. But the complex way AI grows and improves makes it hard to understand and even harder to control. In this cautionary talk, techno-sociologist Zeynep Tufekci explains how intelligent machines can fail in ways that don't fit human error patterns -- and in ways we won't expect or be prepared for. "We cannot outsource our responsibilities to machines," she says. "We must hold on ever tighter to human values and human ethics." Begge foredragene er på engelsk, og omlag 20 minutter. Jeg kom over dem på Ted da jeg ville forstå mer av facebook-saken. Endret 30. mars 2018 av Zenobia
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2018 #7 Skrevet 30. mars 2018 Filmer: What the health The truth about cancer Pet fooled Bøker: Anita Moorjani - Døden ga meg livet Brian Weiss - Mange liv, mange mestere Elizabeth Haich - Innvielse Poolan Devi - Jeg, Poolan Devi Primo Levi - Hvis dette er et menneske Gregory David Roberts - Shantaram Anthony William - Medisinsk Klarsynt Eckhart Tolle - Det er nå du lever Christel Nani - Hellige valg Eben Alexander - Himmelen finnes Anonymkode: c6432...159
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå