AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Hei. Jeg skal gå ut i permisjon i desember, har fast jobb og opparbeider meg foreldrepenger. Men, før permisjonen skal jeg bruke fire uker ulønnet ferie fra jobben for å være i praksis via skolen. Mitt spørsmål er hvordan dette påvirker min opptjening av foreldrepenger? Får jeg mindre siden jeg 6 av de 10 mnd vil tjene mindre pga ulønnet ferie? Takk for svar og evt linker til nav etc. Anonymkode: 2fc62...c49
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 Det bør du ikke gjøre! Blir du syk eller skadet når du er i ulønnet permisjon så har du ingen rettigheter verken på sykepenger eller andre arbeidsrelaterte stønader. Mange gjør denne feilen før eller etter svangerskapspermisjon og avisene/tv har hatt flere saker der kvinner har brent seg stygt på ulønnet permisjon. Anonymkode: 94cb8...5fd
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det bør du ikke gjøre! Blir du syk eller skadet når du er i ulønnet permisjon så har du ingen rettigheter verken på sykepenger eller andre arbeidsrelaterte stønader. Mange gjør denne feilen før eller etter svangerskapspermisjon og avisene/tv har hatt flere saker der kvinner har brent seg stygt på ulønnet permisjon. Anonymkode: 94cb8...5fd Det er ikke snakk om ulønnet permisjon. Jeg skal ha ulønnet ferie i tiden før lønnet permisjon, og da lurer jeg på om det påvirker utbetalingen av permisjonspenger - får jeg da mindre utbetalt? Anonymkode: 2fc62...c49
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg skal gå ut i permisjon i desember, har fast jobb og opparbeider meg foreldrepenger. Men, før permisjonen skal jeg bruke fire uker ulønnet ferie fra jobben for å være i praksis via skolen. Mitt spørsmål er hvordan dette påvirker min opptjening av foreldrepenger? Får jeg mindre siden jeg 6 av de 10 mnd vil tjene mindre pga ulønnet ferie? Takk for svar og evt linker til nav etc. Anonymkode: 2fc62...c49 Vil tro du ikke får mindre betalt. Hvis ferien tas rett før du skal i permisjon så gjøres vel inntektsberegningen før du skal ha ferie? Hvis du søker når du er kommet til uke 26 og arb.giver får sendt inn det som trengs av papirer innen praksis, så skal du ikke miste noe. Også kan du vel ha en dialog med arb.giver ang dette sånn at du kommer best mulig ut av det? Anonymkode: 5af3b...715
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå