Gjest N-Nøff Skrevet 19. mars 2018 #1 Skrevet 19. mars 2018 Gjør du det? Henger du det opp til tørk etter å ha dusja? Det gjør ikke jeg, her går håndklær til vask hver gang etter dusj. Det blir mye vask, men føles riktig.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #2 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, Neinøff skrev: Gjør du det? Henger du det opp til tørk etter å ha dusja? Det gjør ikke jeg, her går håndklær til vask hver gang etter dusj. Det blir mye vask, men føles riktig. Jeg gjør det samme som deg. Men når jeg tenker meg om, kunne jeg gjøre det litt mer miljøvennlig dersom jeg bruker en egen liten håndduk til "der nede". Da kunne jeg brukt den store badehåndduken flere ganger på kroppen Anonymkode: a2bb1...fc7 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #3 Skrevet 19. mars 2018 Ps. Ja jeg henger de opp til tørk, og vasker de når jeg har samlet nok brukte håndduker til å fylle en vaskemaskin. Anonymkode: a2bb1...fc7 11
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #4 Skrevet 19. mars 2018 Jeg vasker de en gang i uken. Det er bare slik jeg har vokst opp. Anonymkode: cea61...f72 21
Gjest N-Nøff Skrevet 19. mars 2018 #5 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør det samme som deg. Men når jeg tenker meg om, kunne jeg gjøre det litt mer miljøvennlig dersom jeg bruker en egen liten håndduk til "der nede". Da kunne jeg brukt den store badehåndduken flere ganger på kroppen Anonymkode: a2bb1...fc7 Det er sant!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #6 Skrevet 19. mars 2018 Ja, vi bruker håndklærne minst to ganger før de går i vaskemaskinen. Har jo elektrisk håndklæstang så de tørker kjapt og mtp at vi er nydusjede og rene når vi bruker de, så sparer jeg både tid, penger og miljøet ved å bruke de mer enn en gang. Anonymkode: 22fb5...392 39
stan Skrevet 19. mars 2018 #7 Skrevet 19. mars 2018 Vi bruker håndklær i flere dager. Vi henger de til tørk etter bruk. Men hvis de blir skitne så skifter vi. Hvis man dusjer og skyller ordentlig bør det jo bare være vann igjen på kroppen. Får håndklær tørket skikkelig blir det heller ikke noe groing av mikroorganismer. Vi har egne kluter til skrittet. Men det er jo mye mer bakterier og mikroorganismer på hendene enn i skrittet, så om det har så mye for seg vet jeg ikke. 43
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #8 Skrevet 19. mars 2018 Bruker håndkle mer enn en gang ja. Vasker meg jo før jeg bruker de... Familie på 4 som dusjer jevnlig, tørr ikke tenke på haugen av ekstra (unødvendig) vask... Anonymkode: c7648...bd4 33
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #9 Skrevet 19. mars 2018 Bruker håndkle 1-2 uker om gangen, vasker og skrubber hele kroppen godt med vaskeklut hver gang jeg dusjer, den skifter jeg da hver gang. Sånn, kall meg en gris Anonymkode: 39bdd...4fa 36
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #10 Skrevet 19. mars 2018 Bruker badehåndklær 2-3 ganger før jeg bytter. Håndklær ved vasken byttes omtrent daglig. Anonymkode: d8908...bb6 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #11 Skrevet 19. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker håndkle 1-2 uker om gangen, vasker og skrubber hele kroppen godt med vaskeklut hver gang jeg dusjer, den skifter jeg da hver gang. Sånn, kall meg en gris Anonymkode: 39bdd...4fa Du høres fornuftig ut Anonymkode: a2bb1...fc7 22
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #12 Skrevet 19. mars 2018 Bruker håndklærne flere ganger før vi bytter de, men da jeg var barn byttet jeg etter hver dusj. Det var ikke før jeg flyttet for meg selv og måtte ta egen klesvask st jeg begynte å bruke de flere ganger Anonymkode: f372e...42d 16
Wilmus Skrevet 19. mars 2018 #13 Skrevet 19. mars 2018 Vasker de ca to ganger i uka her. Man er da ren når man man nettopp har dusja tenker jeg:) 10
Gjest Catalina Culès Skrevet 19. mars 2018 #14 Skrevet 19. mars 2018 Gjør det samme som deg Neinøff, føles feil å bruker det flere ganger.
tøydokka Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 Ja, bruker et håndkle 2-4 ganger før det vaskes. Litt avhengig av om det er stort eller lite. Vasker på 60 eller 90 grader. 4
Million Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 (endret) Så lenge jeg kan huske, har jeg jeg brukt et håndkle én gang før det kastes til vask. Jeg orker bare ikke tanken på å tørke meg tørr i underlivet og rompa med det, for så neste gang stå og gni den samme delen av håndkleet kanskje utover halsen og ansiktet.... æsj. Nei, håndklær er engangsbruk. Sånn liker jeg å ha det! Jeg bytter på å vaske håndklærne på 60 og 90 grader i maskinen. Håndkleet som henger ved siden av vasken til å tørke hendene på, byttes et par ganger i uken. Endret 19. mars 2018 av Million 1 1
stan Skrevet 19. mars 2018 #17 Skrevet 19. mars 2018 1 minutt siden, Million skrev: Håndkleet som henger ved siden av vasken til å tørke hendene på, byttes et par ganger i uken Det er jo mye mer bakterier og mikroorganismer på hendene enn i underlivet. Det er jo også mer mikroorganismer på en gjennomsnittlig mobiltelefon enn et toalett med normal renhold. Men alle får jo gjøre det de føler seg bekvem med. 12
Million Skrevet 19. mars 2018 #18 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, stan skrev: Det er jo mye mer bakterier og mikroorganismer på hendene enn i underlivet. Det er jo også mer mikroorganismer på en gjennomsnittlig mobiltelefon enn et toalett med normal renhold. Men alle får jo gjøre det de føler seg bekvem med. Du tror vel ikke for alvor at man faktisk har mer avføringsbakterier på hendene enn rundt selve anus?
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 Badehåndklær brukes 2-4 ganger, håndklær til å tørke hendene på byttes minst annenhver dag. Anonymkode: fcdda...a3d 1
stan Skrevet 19. mars 2018 #20 Skrevet 19. mars 2018 2 minutter siden, Million skrev: Du tror vel ikke for alvor at man faktisk har mer avføringsbakterier på hendene enn rundt selve anus? Ikke bare egne men også andres bakterier. Og mange andre mikroorganismer. Hendene tar på alt mulig, som også andre har tatt på. Håndhygiene er viktig Ellers så dusjer man vel også rumpa, så den er ren før man tørker seg? 29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå