Gå til innhold

Smålige gjester?

Er det for mye forlangt å kreve 100,- av hver gjest?  

1. 1. Er det for mye forlangt å kreve 100,- av hver gjest?

• Ja, det er helt greit
      31
    • Nei, det er altfor dyrt
      8

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kunne du ikke forhåndsbestemt menyen og fått en pris av resturanten som alle gjestene spleiset på? Lettere å forholde seg til. Du sier at de kan velge om de vil spise går det an på en resturant da, er det ikke spiseplikt?

Som jeg har forklart nå en tre fire ganger så var planen å bestille mat til alle på forhånd og at alle gjestene betalte en pris som inkluderte mat, men dette forslaget var disse samme jentene negative til (på grunn av at de mente at ikke alle var interessert i å spise )så det gikk jeg bort fra.

Endte da opp med en sum på 100,- for leie av personalet, pynting, snacks + div. Det som eventuelt måtte bli til overs brukes på taxier til nachspiel.

Det var ifølge de samme jentene for mye penger .

Vi kan velge om vi vil spise fordi vi har et lukket arrangement og fordi jeg har avtalt det sånn med de som driver stedet.

Satt i går og hørte gjennom all musikken vi skal spille.. *mimremimre*

Tror dette blir kjempeartig, skal komme med rapport i morgen.. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror du ærlig talt det blir en hyggelig fest dersom noen spiser og andre ikke? Og tror du virkelig noen dropper gave, selv om de synes de ikke har råd?

Jeg synes ikke noe om opplegget i det hele tatt.

Jeg skjønner ikke hvorfor du tar opp problemstillingen her i forumet når du har bestemt deg for å trumfe gjennom ideen din uansett. Du har fått tilbakemelding fra flere av gjestene, likevel er du såpass arrogant at du ikke gidder å ta det til deg.

Tror du bursdagsbarnet kommer til å være komfortabel med at gjestene må betale så mye? Jeg hadde nemlig ikke vært det.

Samme hva du sier, denne festen kommer ikke bare til å koste 100 kr pr pers.

Skrevet

Jeg hadde ikke reagert på dette i det hele tatt. 100 kr er ingenting, og hvis man kan la være å kjøpe mat og ikke drikke all verden, så blir jo dette billig!

Dersom venninnene dine, Salamandra, bare har kommet med kritikk og ikke konstruktive forslag, så kan de egentlig ha det så godt. Det virker som om du har prøvd å få til en løsning som kan passe for alle, men man kan tydeligvis ikke gjøre alle til lags.

Hvis jeg skulle gitt en gave til en venninne som ble 30 år, hadde jeg nok gitt noe som kostet mer enn 100 kr vanligvis. Til festen din kunne man jo bare gitt en gave for 100 kr mindre enn man hadde tenkt, så går det opp i opp.

Og når opplegget ditt høres så morsomt ut i tillegg, så hadde jeg ikke hatt den minste tvil om at dette er en bra løsning.

Jeg synes det høres ut som om du har gjort en god jobb - ha det morsomt på festen din, og så håper jeg så mange som mulig betaler.

Gjest Salamandra ikke innlogget
Skrevet
Tror du ærlig talt det blir en hyggelig fest dersom noen spiser og andre ikke?

Begynner å bli litt lei av å gjenta meg selv nå.. :roll:

Mitt forslag var at alle skulle spise, men når noen ikke vil kan jeg jo ikke tvinge dem heller, synes du vel?

Men jeg er ferdig med å diskutere saken jeg, ingen av gjestene er misfornøyde, alle gleder seg, temaet er utdebattert.

Skal dessuten av gårde for å kjøpe inn litt greier til velkomstdrinken de skal få når de kommer.. :D

Gjest Anonymous
Skrevet

Så alle gjestene er plutselig happy nå?

Synes du fortjener å sitte igjen med regningen jeg.

Skrevet

Herrejemini asså, gjest...

Merkelig hvor tøffe folk er i trynet når de ikke er logget inn.. :roll:

De tre-fire jentene som var negative til å måtte betale 100,- lot i hvertfall ikke det gå ut over stemningen i går, det ble en kjempeartig fest! :tommelsmil:

Bursdagsbarnet var strålende fornøyd med hele arrangementet, og det virket som alle hadde det moro. Det var helt uproblematisk at de som ville ha pizza kjøpte seg mat, mange lot være.

Alt i alt et morsomt 30-års lag som vi kommer til å huske lenge :D

Skrevet
Skjønner rett og slett ikke logikken her jeg asså..

Dere som er uenige med meg her mener helt seriøst at som takk for at jeg er så snill å organiserer en surprise-bursdagsfest (dvs, hun vet at det blir fest, men ikke hvor og ikke når) for venninnen min så skal jeg få bli sittende med hele regningen i tillegg? :o

Alternativt holde selskapet hjemme hos meg selv (dvs bortplassere babyen min på 7 mnd og eldstesønnenpå overnatting) skaffe mat, drikke og sitteplasser til 30 personer i min egen stue pluss bli sittende med hele opprydningsarbeidet dagen etterpå i tillegg? Veldig. :roll:

Er glad jeg ikke tilhører deres venninnekrets i hvertfall, hadde blitt ruinert jeg... :roll:

Hvorfor spør du da, hvis du er så bestemt på at du har rett?!

Det er for sent å gjøre noe med det likevel, er det ikke? Men det finnes jo en mellomting mellom å arrangere fest ute og betale en del for det og å ha 30 personer hjemme. Du kunne vel hatt feks en middag hjemme med bare de nærmeste venninnene? Eller middag ute hvor alle beteler for seg?

Skrevet

Hvorfor spør du da, hvis du er så bestemt på at du har rett?!

Så man kan ikke spørre etter andres mening hvis man har egne synspunkter?

Hva er det for noe vås?

Man lager vel ikke bare diskusjonstråder av temaer man ikke har en mening om vel?

Er interessant å høre hva andre synes selv om man har gjort seg opp en mening selv.

Reesten gadd jeg ikke kommentere, festen er overstått og det ble veldig vellykket.

Skrevet

Puh! Da har jeg lest gjennom hele tråden..

Rister på hodet og går ut igjen...

:tommelsmil: Godt jobba Salamandra!

Gjest Anonymous
Skrevet

Regner med at det er venner av ubilanten,men hadde du luftet det på forhånd?

Gjest Anonymous
Skrevet
Det hadde vært litt enklere hvis folk faktisk hadde tatt seg bryderiet med å lese det jeg har skrevet før de svarer. :roll:  

Vi skal ha festen på restaurant/serveringssted, men det blir et lukket selskap som skal vare lenger en restaurantens åpningstid, derfor må vi betale lønn til personalet de ekstra timene de er på jobb.

Alle gjestene har blitt informert om at de må betale et sted mellom 50-100 kroner da de kommer, avhengig av hvor mange vi blir. Det er ikke slik at dette kommer som noen overraskelse da de møter opp.

Skulle jeg selv betalt alt av egen lomme sånn noen av dere mener her ville det sikkert blitt 20-25 000 med mat og drikke for alle en hel kveld, det er så uaktuelt at det ikke ville blitt noen fest i det hele tatt, og jeg tviler sterkt på at dette er vanlig å sponse utgifter i denne størrelsesorden.

Sånn det er nå avkreves alle 100,- for fellesutgiftene og så bestemmer de selv hvor mye de vil bruke på mat, drikke og gaver utover det.

Kan jo nevne at tilsvarende spleiselag er helt vanlig i mine kretser, så det er kun et bittelite fåtall av gjestene som har reagert negativt på forslaget gudskjelov.

En 30 årsdag som vil koste 25-30 000 vil jeg si er vldig dårlig planlagt.

Skrevet

En 30 årsdag som vil koste 25-30 000 vil jeg si er vldig dårlig planlagt.

Det er nå en gang det det koster for pizza og alkoholholdig drikke for 30 personer en hel kveld.. :roll:

Skrevet

Dessuten skrev jeg 20-25 000.. :tunge1:

Skrevet

Jeg synes dette er HELT akseptablet. Jeg har vært på mange store fester, også bursdager, hvor det koster penger. Dersom det står i invitasjonen, så kan man selv velge om man vil komme eller ei.

Prøvde selv en gang å leie et lokale i sentrum av Oslo hvor man kunne lage maten selv, og hvor folk kunne ha med alkohol, men det var ikke lett å finne. Skal man ha 60 gjester, er ikke leiligheten noe alternativ. Endte opp med omtrent den samme løsningen som Salamandra. Supervellykket fest, og ingen sure miner fra noen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...