AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Huff jeg har vært så dum å nå har jeg fått brev om intet til utleggstrekk eller utleggspant av namsmannen... jeg har aap og det står «på grunn av økonomi så er det ingenting å trekke» å jeg få minstesats og har virkelig havna feil ut med økonomien min( skal i møte med gjeldsrådgiver til uken) men vil dette si hvis jeg får 10,000kr på konto(aap) kan dette bli tatt i arrest? Å overvåkes dette hvis min mor overfører til meg en 1000 lapp eller 2 for å hjelpe meg? Anonymkode: 5947c...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 Intet til utleggstrekk betyr at Namsmannen ikke vil trekke deg noe som helst. De anser at det du har utbetalt er det du MÅ ha for å klare deg! Anonymkode: e4bb2...21d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 Men vil ikke namsmann og kreditor overvåke min bankkonto og mine utbetalinger fra nav? Jeg har fått mye hjelp fra min mor så er litt redd for det er galt av meg.... jeg beklager jeg ikke helt forstår hvordan dette fungerer... ts Anonymkode: 5947c...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 Nei, det tror jeg nok ikke. Kreditorene vil sende inn på nytt til Namsmannen etter ett års tid eller så, tror jeg det er. I tilfelle det har vært endringer i utbetalingene dine. Men hør med gjeldsrådgiver om dette. Anonymkode: e4bb2...21d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huff jeg har vært så dum å nå har jeg fått brev om intet til utleggstrekk eller utleggspant av namsmannen... jeg har aap og det står «på grunn av økonomi så er det ingenting å trekke» å jeg få minstesats og har virkelig havna feil ut med økonomien min( skal i møte med gjeldsrådgiver til uken) men vil dette si hvis jeg får 10,000kr på konto(aap) kan dette bli tatt i arrest? Å overvåkes dette hvis min mor overfører til meg en 1000 lapp eller 2 for å hjelpe meg? Anonymkode: 5947c...dd4 Har du for lite til at Namnsmannen kan ta arrest i inntekten din, så gjør de et vedtak på at de skal på besøk for å se om du har noe av eiendeler de kan ta pant i, selge og bruke pengene til å betale gjelden din med. Hadde du vært smart, så hadde du solgt det du kan selge for å få inn penger før saken kom så langt og ble så dyr for deg som den når har blitt. Nå vil du slite med både mobilabn. Strøm og andre ting fordi du ikke er kredittvverdig. Får du gjevnlig inn penger så ser de det ja, og kan kreve at du redegjør for pengene før de tar arrest. Situasjonen din er bare håpløst dum. Anonymkode: 0f58d...8dc
Kontormus Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du for lite til at Namnsmannen kan ta arrest i inntekten din, så gjør de et vedtak på at de skal på besøk for å se om du har noe av eiendeler de kan ta pant i, selge og bruke pengene til å betale gjelden din med. Hadde du vært smart, så hadde du solgt det du kan selge for å få inn penger før saken kom så langt og ble så dyr for deg som den når har blitt. Nå vil du slite med både mobilabn. Strøm og andre ting fordi du ikke er kredittvverdig. Får du gjevnlig inn penger så ser de det ja, og kan kreve at du redegjør for pengene før de tar arrest. Situasjonen din er bare håpløst dum. Anonymkode: 0f58d...8dc Nei, det er ikke riktig at de kommer hjem til deg for å legge beslag i vanlig innbo. Ei heller overvåker de kontoer. Greit og lese dette: https://www.inkassoguiden.no/inkassosporsmal/151-hva-kan-namsmannen-ta-pant-i-ved-utleggsforretning 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 Ja... jeg er fullstendig klar over det... å takk for alle svar... tenker hvis min mor hjelper meg med depositum til en leilighet så er jeg redd kansje dem tar arrest i et beløp... har lest så mye om dette ikveld på nettet at jeg e blitt paranoid...å jeg vet jo ingenting om dette før pengene er sperret i tilfelle på konto... ts Anonymkode: 5947c...dd4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 Er det umulig aa flytte hjem i noen maander mens du finner ut av ting og fikser noen ordninger med kreditorene? Anonymkode: be0a4...11c 1
Duff Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja... jeg er fullstendig klar over det... å takk for alle svar... tenker hvis min mor hjelper meg med depositum til en leilighet så er jeg redd kansje dem tar arrest i et beløp... har lest så mye om dette ikveld på nettet at jeg e blitt paranoid...å jeg vet jo ingenting om dette før pengene er sperret i tilfelle på konto... ts Anonymkode: 5947c...dd4 Nei dem tar ikke arrest. Dessuten kan din mor betale beløpet direkte inn på depositumskontoen, da er pengene aldri innom deg. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, det tror jeg nok ikke. Kreditorene vil sende inn på nytt til Namsmannen etter ett års tid eller så, tror jeg det er. I tilfelle det har vært endringer i utbetalingene dine. Men hør med gjeldsrådgiver om dette. Anonymkode: e4bb2...21d Vil pengekravet foreldes selv om det er hos namsmannen? Anonymkode: 726ac...ea3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå