Gå til innhold

Ost på pizza

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

1 Hva mener du? Skal osten på pizzaen være under eller oppå? 

2 revet, ost  eller ostehøvelskiver på pizza, gratenger o.l (dersom man bruker ost som kan høvles) 

3 norwegiaost på pizza? Eller hvilken ost? 

Anonymkode: 133e9...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

1. Under de fleste andre ingrediensene. Over deigen. 

2. Revet ost, ev fersk mozzarella i skiver.

3. Ikke så glad i bare vanlig gul/hvitost. Liker mozzarella og cheddar. 

Anonymkode: 39fd6...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Jeg har osten oppå sausen, men under toppingen.
Tradisjonell norsk "lørdagspizza" har nok osten på toppen og det kan være godt det også, men jeg har mer sans for italiensk type pizza. 

2. Det kommer an på, men river den som regel. Men kommer som sagt an på hva slags type ost jeg bruker. Mozzarella river jeg bare opp i biter, mens gouda o.l. faste oster river jeg. Men jeg har jo brukt ostehøvel noen ganger også.

3. Ja, Norvegia fungerer greit, syns jeg. Ofte må man bare ta det man har i kjøleskapet. Pleier som regel å bruke mozzarella og tysk gouda.
Blå- eller grønnmuggost er også godt. Jeg er ikke så glad i muggost på brødskiva, men bruker det ofte som smelteost.

Endret av The Kavorka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først kommer deigen. Så kommer tomatsaus og deretter ost.

Det heter Norvegia, ikke Norwegia. Jeg ville brukt en annen ost, som for eksempel Jarlsberg, Emmentaler, Gouda, Comte eller...hva som helst annet enn Norvegia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, H80 skrev:

Først kommer deigen. Så kommer tomatsaus og deretter ost.

Det heter Norvegia, ikke Norwegia. Jeg ville brukt en annen ost, som for eksempel Jarlsberg, Emmentaler, Gouda, Comte eller...hva som helst annet enn Norvegia.

Beklager så meget for den store stygge tabben. Du kunne vel svart litt mer systematisk? 1, 2 og 3? Hvis vi skal pirke. 

Burde selvfølgelig presisert at jeg mener om osten skal under fyllet eller ikke. Regner med de fleste skjønner at jeg ikke mener under deigen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager så meget for den store stygge tabben. Du kunne vel svart litt mer systematisk? 1, 2 og 3? Hvis vi skal pirke. 

Burde selvfølgelig presisert at jeg mener om osten skal under fyllet eller ikke. Regner med de fleste skjønner at jeg ikke mener under deigen. 

Det heter nummerert liste for å være enda mer pirkete. Burde vel være unødvendig å lage en nummerert liste for tre linjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, abc123detvardet skrev:

Det heter nummerert liste for å være enda mer pirkete. Burde vel være unødvendig å lage en nummerert liste for tre linjer...

Du klarte jo ikke svare på alle spørsmålene,  enda det var en "nummerert liste på kun tre linjer... " Så det trenger jeg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Har ikke så mye å si om osten ligger over eller under det andre. ... Kan jeg få lov å si ja takk begge deler?

2. Kjøper aldri ferdigrevet. For det første er det alt for dyrt, og for det andre er det ikke alltid ost du får. River enten selv, eller bare bruker ostehøvel. Har ikke noe å si der heller. Så lenge det blir nok!

3. Vanlig Norvegia synes jeg ikke smaker noen ting. Bruker bare Fyldig Norvegia, eventuelt de vellagrede typene. Men aller helst har jeg på en blanding av Fyldig Norvegia og ekte, engelsk Cheddar. :sikle: (Ekte cheddar på pizza er himmelsk! Anbefales på det sterkeste!)

Anonymkode: a450b...6a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Har ikke så mye å si om osten ligger over eller under det andre. ... Kan jeg få lov å si ja takk begge deler?

2. Kjøper aldri ferdigrevet. For det første er det alt for dyrt, og for det andre er det ikke alltid ost du får. River enten selv, eller bare bruker ostehøvel. Har ikke noe å si der heller. Så lenge det blir nok!

3. Vanlig Norvegia synes jeg ikke smaker noen ting. Bruker bare Fyldig Norvegia, eventuelt de vellagrede typene. Men aller helst har jeg på en blanding av Fyldig Norvegia og ekte, engelsk Cheddar. :sikle: (Ekte cheddar på pizza er himmelsk! Anbefales på det sterkeste!)

Joda. Står det ost på pakka er det ost du får. Står det bare "revet", "pizzatopping" e.l. er det "liksomost". 

(For å presisere: "Revet ost" = ost. "Revet" (uten ordet ost) = "liksomost".)

Anonymkode: 5d9b2...736

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bunn -> tomatsaus -> revet ost -> topping(s)

Anonymkode: 1b3c5...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1. Oppå fyllet, men bacon oppå osten

2. Revet er best, men ostehøvel kan brukes om en har litt lite ost, da en trenger mindre ost ved høvling.

3. Norvegia er fantastisk. Men gjerne en blanding for min del. Mozzarella er flott, men litt tam i smaken. Norvegia vil gi litt smak, men jarslberg er jo enda sterkere i smaken :) En fin blanding om en kan. 

Anonymkode: 526fb...056

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bunn -> tomatsaus -> revet ost -> topping(s)

Og osten bør være apetina mozzarella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bunn, tomatsaus, ost, topping (unntaket er mammas "lørdagspizza" i langpanne der er det bunn, kjøttdeigfyll med tomatsaus og løk og ost på toppen - barndomsminne!)

2. Foretrekker revet ost, men skivet går om jeg ikke har noe annet 

3. Bruker stort sett Tine Revet ost som er blanding av Norvegia og Jarlsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Joda. Står det ost på pakka er det ost du får. Står det bare "revet", "pizzatopping" e.l. er det "liksomost". 

Ja, det vet jeg. :) Men det er ikke før de siste årene dette har fått ordentlig fokus. Før den tid kjøpte mange av oss "revet topping" og trodde det var revet ost. Er fortsatt bitter, så velger å holde meg langt unna. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja, hvis du kjøper revet «ost» det ikke står ost på, får du som regel ost og analog «ost». 

Kjøper du revet ost det står ost på, får du ost og litt andre greier på kjøpet, bare mindre av de andre greiene enn i alternativ en. 

Kjøper du ost i blokk, får du rett og slett ost. 

Anonymkode: 2faba...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nja, hvis du kjøper revet «ost» det ikke står ost på, får du som regel ost og analog «ost». 

Kjøper du revet ost det står ost på, får du ost og litt andre greier på kjøpet, bare mindre av de andre greiene enn i alternativ en. 

Kjøper du ost i blokk, får du rett og slett ost. 

Jobber i Tine og kan si at revet Norvegia er faktisk revet Norvegia. Revet Jarlsberg er revet jarlsberg, ikke noe pizzatopping kommer oppi der (det hadde vert total krise i produksjonen om vi fikk inn den feilmeldingen!) det er noe som ikke skal skje. Står det ost så er det faktisk bare 100% ost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

1. Osten skal oppå mais, løk, ananas ol, men osten skal under proteinet (kjøttdeig, bacon, kylling, scampi etc) etter min mening.

2. Revet eller skivet er ubetydelig for meg, men kjøper ikke ferdig revet pga prisen. Kan fint rive opp osten selv. 

3. Norvegia eller edamer bruker jeg. 

Anonymkode: e77ae...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i Tine og kan si at revet Norvegia er faktisk revet Norvegia. Revet Jarlsberg er revet jarlsberg, ikke noe pizzatopping kommer oppi der (det hadde vert total krise i produksjonen om vi fikk inn den feilmeldingen!) det er noe som ikke skal skje. Står det ost så er det faktisk bare 100% ost. 

Akkurat det der er Tine temmelig alene om å være så nøye på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har osten over tomatsaus, paprika, løk og tomat. Over osten har jeg kjøtt, oliven og/eller jalapenos, mais, ananas. 

Hvis osten er over alle ingrediensene ser det fort kjedeligere ut.

Endret av stf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mozerella, men kan også blande div oster og rekkefølgen er

1. Bunn

2. Saus

3. Ost

4. Kjøtt

5. Grønnsaker 

Anonymkode: 3e9a6...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...