Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

...som har 4 barn fra før. Hva er oddsen for at han går fra kona si? Det er mitt første barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver jo ikke akkurat mange opplysninger her da, så det er jo umulig for meg å spå noe som helst.

Hva sier han til at du er gravid da? Og hva sier han om situasjonen i det hele tatt?

Gjest Anonymous
Skrevet

...vi har hatt et forhold i 1 år (møttes på jobb). Han sier han skal gå fra kona si.. men nå er jeg 6 mnd. på vei...

Skrevet

Det høres jo ikke ut som om du har kommet i drømmesituasjonen..

Når han ikke har gått fra henne ennå virker det jo ikke så sannsynelig at det er det han ønsker å gjøre heller..

- men om han ikke går fra kona (og de 4 barna de har) .. kan det jo godt tenkes at hun kaster ham ut når hun får vite om hva han har drevet med... og da er det jo mulig at han velger deg og barnet deres.

Skrevet

Jeg slutter aldri å forundre meg over hva som får kvinner til å sette seg selv i en slik situasjon??

Hva om du var hans kone og nødvendigvis før eller siden fant ut at han ikke bare har vært utro mot henne, men også bedratt hennes barn ved å få et til utenfor ekteskapet? Hvordan tror du barna vil oppleve å få et halvsøsken? Hvordan være grunnen til at far måtte forlate mor osv??

Kjærlighet? Jada, den gjør blind - men nå har du fått en gedigen "wake up call" da når du ble gravid, og du valgte overse den siden du nå er 6 mnd. på vei - så den unnskyldningen om kjærlighet kjøper jeg ikke..

Og hvorfor skulle han forlate sin kone og sine barn, risikere sine venner og families vrede nå når han ikke har gjort det før? Hva får deg til å tro på at du er den rette når du er en hemmelighet?

Den rette vil aldri være en du holder hemmelig - den rette er den du skriker ut så hele verden kan høre deg!

Jeg syns synd i deg samtidig som jeg mener du har fortjent det som kommer - driter man i eget reir må man ta driten selv eller sitte i den, valget er ikke lett - men dersom man følger fornuften i stedenfor egoismen ville verden av og til vært langt bedre å være en del av..

Du trenger sikkert ikke formaninger - men jeg vil gi deg et råd. NÅ er tiden inne for å legge kortene på bordet - ikke når barnet er født og bidragskravet, dna testen osv kommer i posten hjem til hans kone og barn.

Så får han vise deg om han er en mann eller en feig og svikefull kylling som har lurt dere alle sammen....

Beklager - livet er ikke alltid rosenrødt, men man får det som man ber om... Av og til må man bare være forskiktig når man ber om noe - det er ikke alltid det viser seg slik du hadde tenkt det............

Gjest Anonymous
Skrevet

Kane - takk for svaret ditt! Du har vel egentlig akkurat samme tankegang som meg. Men enkelte gang så svikter fornuften så til de grader.. og da sitter man der da. Ikke er jeg så veldig populær på jobben heller, og det er jo forståelig. Flere synspunkter?

Skrevet

Men enkelte gang så svikter fornuften så til de grader.. og da sitter man der da.

Er det en unnskyldning, rettferdiggjøring, forklaring?? Hva?? eller er det bare noe man bruker for selv å føle seg bedre??

Ikke er jeg så veldig populær på jobben heller, og det er jo forståelig.

Og hvorvidt du er populær på jobb har vel noe med hvor mye av privatlivet ditt du deler med kolegaer - og personlig har jeg den erfaring at jo mindre de vet jo større er sjansen for et godt arbeidsmiljø - det er derfor man skiller mellom "buisness and plesure"

Flere synspunkter?

Tja - egentlig har jeg mange - men jeg vet ikke om du eller andre i din situasjon egentlig er så begeistret for å høre andres synspunkter siden det nok er slik at man alt har bestemt seg.. Og å snakke for døve ører er jo bortkastet energi - selv om man har to ører og en munn, noe som betyr at man skal høre mer enn man sier kan jeg alikevel ikke dy meg for å spørre -

Hva er det som gjør at kvinner så til de grader mister all fornuft og integritet, selvrespekt og moral i slike situasjoner? Hva fikk deg til å velge å beholde barnet om ikke et håp om å "tvinge" han til å ta ansvar for deg og barnet som en ny familie ved å gi vrak på de som alt var hans ekteskapelige familie som du forøvrig er med på å bedra???

Kane.

Gjest Anonymous
Skrevet

- jeg er imot å "ta" liv. Derfor beholder jeg barnet! Det er bedre med en for "mye", enn en for lite

Skrevet
Det er bedre med en for "mye", enn en for lite

Er det? For hvem? For deg eller for ham? For hans kone og barn?

Hvordan rettferdiggjøre den påvirkning ditt valg har for alle de andre innvolverte parter?

Dessuten - prevensjon er en gammel og kjent kunst for å forhindre at man må velge å "ta liv" - og selv om det ikke er 100% sikkert med en ting kan man kombinere flere alternativer for å sikre seg - så spørsmålet mitt er fortsatt det samme - hva får kvinner - som deg selv - til å velge sette seg i en slik situasjon?

Egoisme?

......

Skrevet
- jeg er imot å "ta" liv. Derfor beholder jeg barnet! Det er bedre med en for "mye", enn en for lite

Og hva gjør du for å forhindre å komme i en slik situasjon?

P-pillene virket ikke?? Åh, den har jeg ikke hørt før....

Gjerne flere ganger fra samme person... Merkelig igrunn...

Du vil ikke "ta" liv, men du ødelegger gjerne andres liv?!

Tror du bare skriver her for å provosere, at det ikke er en reell situasjon. Hadde det vært det, så hadde du sikkert ikke skrevet om det, eller snakket så høyt om det heller.

Gjest Anonymous
Skrevet

... dette er så absolutt ikke diktet opp!!

Skrevet
... dette er så absolutt ikke diktet opp!!

Så du har valgt å bli gravid med en mann som er gift og har 4 barn? + å fortelle om dette på jobben?

Ja ja.... Hadde vært bedre om du sa det var oppdiktet en å framstå som en *her må jeg moderere meg selv*.

Og hvor gammel er du? 18 år?

Så du håper på en framtid med 4 stebarn, en x som kommer til å hate deg som pesten og en mann du må forsørge fordi han er på konkursens rand pga barnebidrag. Det er voksent!! Kjempe bra valg du har tatt!!

Kan ikke si annet en lykke til i en vel fortjent situasjon!

Snrat er vel neste innlegg at du tjener usansynlig masse penger, har 1 million på bok og gjeldfri 6-roms leilighet så du ikke trenger å bekymre deg over noen ting.

Håper fyren "velger" deg (etter å ha blitt kastet ut hjemmenifra) så du får en skikkelig storfamilie med selvvalgte barn og et ufrivillig et. Lurer på hvordan sommerferiene dine blir heretter...

Skrevet

Hva syns barnefaren da? Hvordan stiller han seg til din graviditet - seks månder burde gitt han rikelig med tid til å ta et valg syns jeg.. Har han fortalt om deg og barnet til sin kone?

Hvor lenge har du tenkt å sitte på sidelinjen og vente da? Før du velger hva du vil med ditt liv og hvordan ditt barns fremtid skal bli?

Skal barnet vokse opp med skyldfølelsen over å ha forårsaket et brudd for fars del? Skal det vokse opp uten en far som bryr seg? Dette er da ting selv du må ha tenkt igjennom før du ble gravid, for ikke å snakke om etterpå....

Skrevet
...vi har hatt et forhold i 1 år (møttes på jobb). Han sier han skal gå fra kona si.. men nå er jeg 6 mnd. på vei...

Og når kan du forvente deg å stifte bo med denne drømmemannen din?

Har han sagt når kan skal flytte fra henne, eller sier han bare at han, en eller annen gang i framtiden, kommer til å gjøre det og har han vært så lite konkret i et helt år?

Snakker dere i det hale tatt sammen, for hvis dere gjør det så har dere vel en plan?

Gjest Anonymous
Skrevet

Han sier han vil ha meg. Kona hans vet selvfølgelig alt sammen. Og de snakker nå om å gå fra hverandre. Meeen som sagt, med 4 barn inn i bildet er det ikke lett.

Skrevet

... det er vel ikke noe særlig tvil om hva barnefaren egentlig vil..

Han har drevet på "på si" i ett år .. - med en han møtte på jobb (om de jobber sammen vet vi jo ikke - men det kan vel virke sånn i og med at hun ikke er spesielt populær på jobben)

Han har sagt at han vil gå fra kona .. men har han gjort det???

Jeg synes synd på barnet - det ufødte .. som helt uforskyldt kommer til å havne i en hel masse vanskelige situasjoner pga. foreldrenes egoisme ..

Det er ingen som kan styre følelser - men vi kan alle styre våre egne valg - og desverre påvirker også våre valg andre mennesker.

(Personlig ville jeg ikke tatt i en sånn mann med ildtang engang .. - en som har så lite respekt for den familien/partneren han har er ikke mye å samle på i mine øyne)

Skrevet

Han sier han vil ha meg. Kona hans vet selvfølgelig alt sammen. Og de snakker nå om å gå fra hverandre. Meeen som sagt, med 4 barn inn i bildet er det ikke lett.

Mulig jeg er en smule sein å oppfatte, men skrev ikke du tidligere ;

...vi har hatt et forhold i 1 år (møttes på jobb). Han sier han skal gå fra kona si.. men nå er jeg 6 mnd. på vei....

Ut av dette tolker jeg at han ikke har sagt noe, at han venter på den rette annledningen til å si noe og at nå er du 6 mnd på vei med han og at du derfor lurer på om han noen gang vil forlate henne...

Dessuten - hvilken kvinne ville "snakke om" å forlate en mann som bedrar henne i et år, venter barn med den andre mens hun sitter hjemme med 4 barn? Den blir for drøy!

Sorry altså - men enten du vil eller ei blir du nok den som taper - så hvorfor ikke gjøre det rette nå og for en gangs skyld i ditt liv tenke uegoistisk og på ditt barns beste..

Hvordan vil du at barnet ditt skal vokse opp å se på deg? På seg selv? På sin far og hans familie????

Essensen her er vel nettopp at du har rotet det til for deg selv "big time" ved å bli gravid, OG for ditt barn ved å beholde det - dessuten.. Hvilket liv er det snakk om å ta i det du ikke får mensen da? Et flercellet stadium uten noe form for liv som man kan ta angrepiller mot - men selvsagt, dersom du venter til syv, åtte, eller ti uker blir det plutselig noe annet - men da er det du som har ventet! Så da er det hele alikevel en situasjon du selv har bygget for deg - og indirekte ditt og hans barn også...

Som man reder ligger man!

Skrevet

.. nå begynner det vel å ligne et av de vanlige tulleinnleggene hvor det bare dukker opp flere og fere gode "unnskyldninger" etterhvert.

Skrevet

.. nå begynner det vel å ligne et av de vanlige tulleinnleggene hvor det bare dukker opp flere og fere gode "unnskyldninger" etterhvert.

Gjett om a! Sitter allerede spent og venter på neste svar fra T.S. Kommer sikkert noe fint om hennes solide økonomi og hvor fint hun kan klare seg alene i tilfelle han ikke går fra kona, eller hvis han må forsørges.

Skrevet

Hvis dette ikke er tulleinnlegg...

JA, det er NULL sjangs for at han kommer til deg når kona veit om det, og hun ennå ikke har kastet han ut.

De har all verdens grunner til å jobbe med sitt forhold, og han har null grunn til å jobbe med forhold til ei som er så naiv.

For det er naivt i det hele tatt å sette seg i denne situasjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...