Gå til innhold

Hvor mye sitter du igjen med hver måned?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye av lønnen sitter dere igjen med etter at alle faste utgifter som hus, bil, studielån, strøm etc er betalt? 

Det skrives mye om fattigdom i Norge, så ble litt nysgjerrig. Hva er lite og hva er mye å sitte igjen med pr måned?

Her sitter jeg alene igjen med ca 21 tusen etter at alle faste utgifter er betalt og har en mann som sitter igjen med ca tilsvarende, og jeg anser oss egentlig ikke som noe spesielt rike( eller fattige )

Anonymkode: 6c1a4...a15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ca 8000 etter alt er betalt. Dette pga jeg valgte å kjøpe ny bil med hurtig nedbetaling. Så vanlig ville jeg sittet igjen med 13000. Fagbrevjobb innen helse. 

Er ikke fattig og langt i fra rik. Nedre middelklasse ville jeg tro. 

Anonymkode: 121d6...6f7

Gjest Hummel34
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye av lønnen sitter dere igjen med etter at alle faste utgifter som hus, bil, studielån, strøm etc er betalt? 

Det skrives mye om fattigdom i Norge, så ble litt nysgjerrig. Hva er lite og hva er mye å sitte igjen med pr måned?

Her sitter jeg alene igjen med ca 21 tusen etter at alle faste utgifter er betalt og har en mann som sitter igjen med ca tilsvarende, og jeg anser oss egentlig ikke som noe spesielt rike( eller fattige )

Hvis du ser på tall fra SSB vil du se at mange ikke har mer enn 21 000 utbetalt per mnd. Så du kan nok lene deg tilbake og føle deg rik.... 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke bil, bolig og studielån er nesten gratis nå som renta er så lav, og bor i en ny leilighet som knapt bruker strøm. Vi sitter igjen med ca 30.000 kroner hver, 60 til sammen etter faste utgifter.

Anonymkode: bf226...ef0

AnonymBruker
Skrevet

vareriee litt men sitter igjen med 13000kr og 10000 går til mat

Anonymkode: b3eae...484

AnonymBruker
Skrevet

Sitter igjen med ca 5000,-, ser ikke på meg selv som fattig, klarer meg på det. Jobber for å få ned gjeld.

Anonymkode: fb7d7...e04

Skrevet

Vi er to, og sitter igjen med ca 1 månedslønn, som er på rundt 25 000 kr, etter skatt. Vi har det romslig. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mener du etter huslån og gjeld er betalt, eller etter alle utgifter man har hver måned som mat, busskort, klær o.l er betalt?

Får utbetalt 20-24K. Har huslån med fellesgjeld på 9000kr/mnd. Føler jeg har veldig god råd, og hadde klart meg med mindre. Jeg sparer mye hver måned.

Anonymkode: 3e8b3...e16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ca 10.000kr er igjen.

Eg synest vi er rike.

Anonymkode: a5394...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tolker det som du er ute etter svar fra forskjellige folk, og ikke bare folk med lønnet jobb?

Jeg går på AAP, og sitter igjen med ca. 5000 kr. Håper jeg snart sitter igjen med mer. :) 

Anonymkode: 95d07...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Sitter igjen med litt mindre gjeld etter hver måned :tommelopp:

Anonymkode: b16a0...d85

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ca 18k etter de faste utgiftene her. 

Enslig forsørger til 1 barn med hus, bil og studielån. 

Anonymkode: 981a8...bbe

AnonymBruker
Skrevet

Har 4 års utdannelse, er alene med ett barn, har huslån og studielån og snille foreldre som betaler avgifter på bilen min: sitter igjen med 11000 - 13000 etter faste utgifter er betalt. 

Synes det er lite, og skulle gjerne hatt 7000-10000 mer i mnd for å føle at økonomien er "romslig".. 

Kommer til å utdanne meg 2 år til ved siden av full jobb for å få bedre økonomi... 

Anonymkode: b39ef...956

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanskelig å vite hva folk mener med "faste utgifter". Er mat inkludert? Transport? Hobbyer? Personlig pleie? Sparing? Hva med utgifter som ikke kommer hver mnd? Tannlege? Frisør? Møbler? Ferier? 

Jeg sitter igjen med 6000 som skal rekke til månedskort, personlig forbruk, hobby, frisør, tannlege, lege, sosiale ting som cafe, kino, restaurant, klær... I tillegg betaler jeg ned 8000 ekstra på lånet hver mnd., så det teller kanskje med? 

Anonymkode: f48fe...eb4

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...