Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vil dele sine tradisjoner med de små? Vi skal på fjellet som gjester på hytte, hvis været blir noenlunde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blåse og male påskeegg, lage påskepynt (krever litt planlegging), bake boller

Gjest GoldenLioness
Skrevet

Min på 2,5 år skjønner ikke bæret av høytider :P Her blir det bypåske med tur, svømming, lekeland og kos. 

Skrevet

Da jeg var liten hadde vi tradisjon med at påskeharen kom på natten og hadde gjemt små sjokoladeegg rundt omkring i huset (da vi var små var det kanskje begrenset til bare stua, mens ettersom vi ble eldre og flinkere til å lete utvidet det seg). Den tradisjonen har vi videreført og startet da de var omtrent 2-3 år. 

AnonymBruker
Skrevet

3 åringen og jeg skal være alene i påsken, da mannen er borte på jobb. Da blir det nok litt turer ut, lage påskepynt, finne sånne greiner til å henge ting på, være med de av familien som ikke er bortreist og lete etter påskeegg ute

Anonymkode: 71579...634

Skrevet

Vi bruker å reise på vestlandet til familie. Sønnen vår på 3 elsker påsken og familie besøk

AnonymBruker
Skrevet

Vi har alltid hatt (og har fortsatt selv om vi er godt voksne) tradisjon om å lete etter påskeegg på påskeaften. Mamma fyller med godteri og gjemmer ett til hver. Det er gøy. Ellers har det blitt mye skiturer med grilling av pølser

Anonymkode: d3ab9...92c

AnonymBruker
Skrevet

Koke egg med løkskall på bål for å gjøre dem påskegul, og grille pølser på egen spikket pinne fra skogen :nordvesta:

Anonymkode: 75329...fe6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt sånne små påskeegg (ca 8 cm lange), som jeg har gjemt rundt i hytta. Ett egg til hver unge. Alle dagene utenom påskeaften (da har de fått stort påskeegg i senga). I de små eggene la jeg for eksempel 2 seigmenn, litt smågodt eller lignende.

Ungene måtte lete opp eggene sine på morgenen, og det var stor stas. Dette har de gjort fra skjærtorsdag til 2. påskedag.

Blir litt sånn "julekalender" i påsken.

Anonymkode: c5d06...0bd

Skrevet

Nå har ikke jeg småsmå barn lengre, men påskeegg, en større påskefrokost og årets første soft-is hører påska med. Starter gjerne grillsesongen også I påsken, da med helgrillet lammelår med mye godt attåt.

Skrevet

Vi har pleid å dra på hytta eller til familiemedlemmer. Har da fylt påskeegg som vi har glemt ute et sted, som de må finne, enten ved hjelp av skattekart eller tampen brenner. Har også pleid å enten male egg og/eller koke egg med løkskall til frokost, og generelt hatt gode påskefrokoster.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er min 4. Jeg er veldig glad i de ulike høytidene, så jeg prøver å gjøre en del ut av det for å skape gode minner for henne. I helgen har hun vært med og pyntet med gult, egg, kyllinger, tulipaner etc. Har gått tur i skogen og plukket greiner, og hengt på plastegg i fine pastellfarger. Tradisjoner i påskeferien: Eggjakt utendørs, påskeegg med godteri og en liten gave, god frokost, hobbytid, være med familien, gå på kino/finne på noe kjekt

Anonymkode: 74008...2ac

Skrevet

Så koselig inspirasjon, tusen takk! Jeg tror de andre hyttegjestene er vant med eggjakt, og det er rikelig med påskepynt på hytta. Hjemme må vi nok fikse mer pynt, særlig hvis været på fjellet blir dårlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...