Gå til innhold

Lønn i vikarbyrå/rekrutteringsbyrå

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mistenker at jeg har en dårlig lønn i firmaet jeg jobber for. Har jobbet i samme firma i mange år med rekruttering og vikartjenester. Ligger på 360.000 i årslønn + bonus(bonusen er ikke mye å skryte av). Er dette vanlig eller har jeg dårlig betalt? Er det noen her inne som jobber i vikarbyrå(Manpower/Adecco etc) setter jeg stor pris på om dere vil svare.

Anonymkode: 1eed6...be1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det kommer jo an på hva slags stilling du har. Er du konsulent i et bemanningsbyrå, dvs. du formidler jobber, eller er det snakk om arbeidskraft som leies ut gjennom bemanningsbyrå? Hvis det er det første, høres det lite ut.

Anonymkode: 4226b...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er konsulent i firmaet. Gjør alt i forbindelse med en ansettelsesprosess. Fra å booke møter, dra i møter, sjekke referanser, intervjue aktuelle kandidater og dekke oppdrag. Pluss mye annet kontorarbeid. Har en følelse av at de er veldig «heldige» med meg. Tror ikke det er mange som hadde akseptert tilsvarende lønn med tanke på hva jeg leverer. Håper det er noen fra Adecco, Manpower eller andre byråer som kan svare meg her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ligger på 360.000 i årslønn + bonus(bonusen er ikke mye å skryte av).

Med ca. 195 kr/timen + bonus er dette startlønn for en 18 åring i butikk.

Anonymkode: e06c1...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Timelønna mi er 185,- + bonus. Men ja, er klar over at det ikke er bra betalt. Men vil gjerne vite om gresset er grønnere hos konkurrentene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

tjener 220kr i timen hos nav som forholdsvis nyutdannet. Driver også til en viss grad med arbeidsformidling. Og offentlig sektor er jo i prinsippet dårligere betalt enn det private...Men det kommer nok an på bakgrunnen din. Hvilken utdanning og erfaring du har fra før?

Anonymkode: 2577f...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Høres ut som at du blir lurt. Utrolig dårlig lønn uansett bakgrunn.

Anonymkode: 65700...d5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Manpower og Experis lønner bedre. Sluttet der for noen år siden, vil tippe en konsulent ligger tett under 500’ nå. Junior i alle fall. 

Anonymkode: dfea9...6ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tjener 220kr i timen hos nav som forholdsvis nyutdannet. Driver også til en viss grad med arbeidsformidling. Og offentlig sektor er jo i prinsippet dårligere betalt enn det private...Men det kommer nok an på bakgrunnen din. Hvilken utdanning og erfaring du har fra før?

Anonymkode: 2577f...26e

Jeg har kun studiespesialisering, men 10 års relevant arbeidserfaring. Har jobbet 5 år i firmaet, startet på enda lavere lønn men kjempet med nebb og klør for å få den opp til 360.000,- i fastlønn, men jeg er egentlig ikke fornøyd med det. Samtidig vet jeg ikke hva konkurrentene har, eller om jeg kan forvente mer når jeg ikke har utdanning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ingen som jobber i bemanningsbyrå(som konsulent) her inne som kan svare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er kalt inn til nok et intervju i noe som høres ut som samme type stilling som du er i. Rekrutter i et firma. I et av intervjuene jeg har vært i spurte de hva jeg hadde i lønn, og jeg sa jeg ligger på 420.000kr + 20.000kr i fast bonus hvert år. Har i tillegg goder utenom som betalt mobil, o.l. Jeg sa at jeg ikke ønsker å gå noe lavere i lønn. Han som intervjuet meg sa at lønnen jeg har absolutt er innenfor, i tillegg til at det er gode prestasjonsbaserte bonusordninger. Kan virke som at du ligger noe lavt i lønn. Ut i fra forespeilet fast lønn og bonusordninger i denne jobben er det mulighet til å tjene opp mot 800.000kr.

Hvordan trives du i den type jobb? Hva er positivt? Og hva er negativt?

Anonymkode: a10b8...010

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18.3.2018 den 21.18, AnonymBruker skrev:

Ikke på bensinstasjon-butikk. Har jobbet på bensinstasjon i over 4 år, fikk 140 kr i startlønn som 18-åring. Nå får jeg 158 kr i timen.

Ser meg etter ny jobb...

Anonymkode: e9a92...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 18.3.2018 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker at jeg har en dårlig lønn i firmaet jeg jobber for. Har jobbet i samme firma i mange år med rekruttering og vikartjenester. Ligger på 360.000 i årslønn + bonus(bonusen er ikke mye å skryte av). Er dette vanlig eller har jeg dårlig betalt? Er det noen her inne som jobber i vikarbyrå(Manpower/Adecco etc) setter jeg stor pris på om dere vil svare.

Jobber tilsvarende som deg. Har 508.500 uten bonus. 

Har fullført relevant bachelorgrad og forhandlet opp lønn ved ansette og i etterkant.

Anonymkode: 2bbff...d3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kalt inn til nok et intervju i noe som høres ut som samme type stilling som du er i. Rekrutter i et firma. I et av intervjuene jeg har vært i spurte de hva jeg hadde i lønn, og jeg sa jeg ligger på 420.000kr + 20.000kr i fast bonus hvert år. Har i tillegg goder utenom som betalt mobil, o.l. Jeg sa at jeg ikke ønsker å gå noe lavere i lønn. Han som intervjuet meg sa at lønnen jeg har absolutt er innenfor, i tillegg til at det er gode prestasjonsbaserte bonusordninger. Kan virke som at du ligger noe lavt i lønn. Ut i fra forespeilet fast lønn og bonusordninger i denne jobben er det mulighet til å tjene opp mot 800.000kr.

Hvordan trives du i den type jobb? Hva er positivt? Og hva er negativt?

Anonymkode: a10b8...010

Jeg stortrives i jobben. Det som er positivt er at den er veldige givende. Man hjelper mange mennesker. Ingen dag er lik. Du møter mange nye mennesker og bør derfor være en god relasjonsbygger. Det er mye salg, ikke bare oppdrag som kommer inn eller intervju av kandidater. I stille perioder ringer vi til potensielle bedrifter og booker møter. Dette er det ikke alle som er så glade i og det kan sammenlignes med telefonsalg. Jeg vet at noen bedrifter kjører hardere på dette enn andre. 

Kjipt det med lønnen. Jeg mener jeg burde ha minimum 400.000 i fastlønn egentlig. Har du noe relevant erfaring fra før eller utdannelse da? Høres ut som firmaet du er i kontakt med er litt «rausere».

Lykke til i jobbprosessen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...