Gå til innhold

Dere som er 100% uføre hva sitte dere igjen med etter regninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som er 100% uføretrygdet, hvor mye får dere utbetalt og hva sitter dere igjen med etter at faste utgifter er betalt? (tenker da på det som går til mat, tannlege/lege, kino, klær ect) 

Jeg får 18000 ca inkl bostøtte og sitter igjen med omtrent 5200kr som skal gå til mat, hygge, f.eks legeregning og slike ting. Jeg er kun en person med et dyr. 

Anonymkode: e4f4c...988

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Utbetalt ca 22.000 kr.  Faste utgifter; (renter på huslån, strøm, altibox, forsikring, kommunale avgifter, tlf, avis, tv lisens, barnebidrag)=8500kr. Sparer 3000kr fast i mnd (til barn og ferie) Har da igjen 10.500kr til mat, lege, tannlege og evnt. nedbetaling av lån. (Har avdragsfritt nå, pleier i snitt å betale ned 2000kr i mnd ekstra) Så omtrent 8500kr igjen, greier meg bra. 

Anonymkode: 43dbc...d84

AnonymBruker
Skrevet

Kan man søke om å få mer utbetalt? Synes at jeg er får litt lite med mine knappe 17500kr Har jeg krav på noe mer?

AnonymBruker
Skrevet

Oj, så mye dere får da :overrasket:

Jeg har ca 14.000 etter skatt

Anonymkode: df260...607

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ung ufør tillegg da?

AnonymBruker
Skrevet

Uførepensjonen er jo reknet utifra det dere tjente før dere ble uføre. 66% eller noe. 

Anonymkode: 43dbc...d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ung ufør tillegg da?

Nei, er ikke ung ufør.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, er ikke ung ufør.

Kan være det da, at du ikke har noe tillegg..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 16.000 i månden

Husleie er på 8000 og strøm ligger på rundt 1000, men blir nok mindre nå som vinteren er over.. mobilregning på 199, redd barna 275, viaplay 179, rundt 3000 på mat. Har ikke bil. Har ikke så mye igjen, men jeg klarer meg og klager ikke :)

Anonymkode: 018ea...212

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du bostøtte i tillegg?  Synes 14.000 høres lite ut hvis alt av utgifter skal betales av den summen...  

Anonymkode: af029...01c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man søke om å få mer utbetalt? Synes at jeg er får litt lite med mine knappe 17500kr Har jeg krav på noe mer?

Nei, det kan du nok ikke. Eller du kan søke om bostøtte, men du vil nok få 17500 utbetalt så lenge du er uføretrygdet. De regner utifra hva du tjente før

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 16.000 i månden

Husleie er på 8000 og strøm ligger på rundt 1000, men blir nok mindre nå som vinteren er over.. mobilregning på 199, redd barna 275, viaplay 179, rundt 3000 på mat. Har ikke bil. Har ikke så mye igjen, men jeg klarer meg og klager ikke :)

Men hva med transport, tv-lisens, forsikringer, tannlege/ lege, frisør osv.?  Har du sjekket om du kan få noe ekstra støtte, f.eks. til husleie?

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, 5200 kr etter husleie. Dette skal gå til andre regninger som mobiltelefon, internett, lege, behandling, matvarer, medisiner. Trenger vel ikke være nødvendig å si at jeg aldri har råd til å være sosial, noe som er kjipt fordi jeg er i form til å være sosial kanskje 1 gang hver måned eller annenhver måned og da hadde det vært hyggelig å faktisk kunne gått ut å gjort noe, enn å måtte sitte hjemme å sture den dagen også når man først skulle være i form til å komme seg ut av leiligheten.
Julegaver har jeg ikke fått kjøpt på mange år , og heller ikke reist på noe ferie og kan aldri se for meg å få råd til noe ferietur igjen, og heller ikke å ha barn.  Hadde katt på et tidspunkt men måtte avlive pga høye dyrlegeutgifter i forb med operasjon. Vaksiner og forsikring og det bare det ble mye i seg sel.

Anonymkode: b5901...e26

AnonymBruker
Skrevet

Men hva med transport, tv-lisens, forsikringer, tannlege/ lege, frisør osv.?  Har du sjekket om du kan få noe ekstra støtte, f.eks. til husleie?

Det finnes da ikke noe støtte til frisør! :P Eller gjør det??? Sign med up! Har ikke vært hos frisør på 14 år!
Tannlege har jeg vært hos 1 gang på 10 år.
Tv lisens kunne man som ufør før søke om å bli fritatt, men den ordningen er falt bort nå :( Moren min tar min hvert år, og uten det hadde det vært helt krise her.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får du bostøtte i tillegg?  Synes 14.000 høres lite ut hvis alt av utgifter skal betales av den summen...  

Ja, jeg får 1000 kroner i bostøtte. Så har til sammen 15.000 Men synes det virker lite nå som jeg ser hva andre her får.

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes da ikke noe støtte til frisør! :P Eller gjør det??? Sign med up! Har ikke vært hos frisør på 14 år!
Tannlege har jeg vært hos 1 gang på 10 år.
Tv lisens kunne man som ufør før søke om å bli fritatt, men den ordningen er falt bort nå :( Moren min tar min hvert år, og uten det hadde det vært helt krise her.

Ha,ha, neppe en egen frisør-støtte :)  Tenkte mer på totalutgifter som må regnes som vanlige å ha. Bare vær klar over at ingen på Nav kommer til å sjekke om du har krav på noe mer, det må du gjøre selv. Jeg ville prøvd det hvis jeg var deg.

Skrevet

Ser ut som at flere her i tråden har svært høye boutgifter, og da kan dere søke bostøtte. Hvis dere fortsatt har lite å rutte med: sjekk med det lokale sosialkontoret om satsene for livsopphold; disse varierer fra kommune til kommune.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg får 1000 kroner i bostøtte. Så har til sammen 15.000 Men synes det virker lite nå som jeg ser hva andre her får.

Ja det høres veldig lite ut, og kanskje har du krav på mer støtte. Det kommer an på totalutgiftene dine. Alle skal kunne leve av det de får!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ichiko skrev:

Ser ut som at flere her i tråden har svært høye boutgifter, og da kan dere søke bostøtte. Hvis dere fortsatt har lite å rutte med: sjekk med det lokale sosialkontoret om satsene for livsopphold; disse varierer fra kommune til kommune.

Med de nye reglene får INGEN uføre bostøtte :(

Anonymkode: d09ed...823

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med de nye reglene får INGEN uføre bostøtte :(

Anonymkode: d09ed...823

Hvorfor får jeg det, da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...