nyibyen Skrevet 17. februar 2005 #1 Skrevet 17. februar 2005 Åh, kunne de bare sendt noen i reprise. En jeg husker veldig godt er: Goliat venter. (Goliath awaits) - som handlet om et stort cruiseskip som hadde sunket på havbunnen for maaange år siden, og så fant noen ut at det var dannet en stor luftboble der, og mange av passasjerene hadde overlevd og hadde et lite samfunn der nede på havdypet. Og så var det veldig skummelt og mystisk... Denne har jeg aldri hørt om eller sett siden. Og dette var sikkert 20 år siden nå! Eller Malstrøm, skummel og god norsk serie? Eller Rød Snø, som også var ganske underhodlende? Jeg håper de sender noe slikt heller enn de engelske krimseriene som vi kan se på hver bidige fredagskveld...
Elbereth Skrevet 17. februar 2005 #2 Skrevet 17. februar 2005 Husker den om skipet på havbunnen! Mange bra krimserier som ble vist tidligere. Påska er liksom ikke det samme uten en god og spennende krim.
Gjest Gjesta Skrevet 17. februar 2005 #3 Skrevet 17. februar 2005 Ja Malstrøm husker jeg faktisk og Rød Snø..kunne godt tenkt meg å se de igjen istedet for de engelske krimseriene som pleier å være veeeldig dårlige.
Plym Skrevet 17. februar 2005 #4 Skrevet 17. februar 2005 Her kan dere lese litt om, og se klipp fra Malstrøm. http://www.bbc.co.uk/cult/classic/maelstro...rom/intro.shtml Den blir ikke levnet mye ære
MiniMjau Skrevet 17. februar 2005 #5 Skrevet 17. februar 2005 Malstrøm husker jeg, men da var jeg ganske lita og synes det var skikkelig skummelt. Rød snø var også skummelt. Jaaaa! den serien om den båten har jeg lurt på SÅÅÅ lenge hva het. Husker at jeg var utrolig fasinert av den serien. Jeg likte også alle disse Dalgelish-seriene. Og Poirot RULER jo....
Nilma Skrevet 17. februar 2005 #6 Skrevet 17. februar 2005 Her kan dere lese litt om, og se klipp fra Malstrøm. http://www.bbc.co.uk/cult/classic/maelstro...rom/intro.shtml Den blir ikke levnet mye ære Kan jeg ikke fatte og begripe, Malstrøm var jo såååå bra. Spøk til side, jeg syntes faktisk det var kjempespennende, men jeg var vel ikke mer enn 10-12 år da det gikk, så jeg stilte kanskje ikke de helt store kravene. Men det hadde jo vært morsomt å se det igjen, noen som vet om serien finnes på dvd?
nyibyen Skrevet 17. februar 2005 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2005 Vet ikke om Malstrøm finnes, men lette nettopp etter Goliat venter... Den fant jeg bare på et par gamle VHS-kassetter på ebay. Og prisene var høye, og det var mange budgivere.
Anglofil Skrevet 17. februar 2005 #8 Skrevet 17. februar 2005 Selv så angrer jeg ikke på for at jeg tok opp de syv episodene med Mord i Sinnet som har gått på TV2 og TV4, knallgod serie, har lest alle bøkene også. Mvh Yvonne
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2005 #9 Skrevet 17. februar 2005 Husker dere "plystreren"? Gikk for mange år siden. Det eneste jeg husker er at jenter ble forfulgt av en mann som plystret. Tror han puttet kjønnshår i munnen deres når han hadde drept de, men kan være jeg blander med noe annet. Den var skikkelig ekkel, ikke rart jeg er redd for å gå alene når det er mørkt...
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #10 Skrevet 18. februar 2005 Ja! Skulle ønske noen slkikkelige gode påskekrimmer kommer snart. Vel, det finnes jo veldig god "enkel" krim også da: som Midsomer Murder, Inspektør Morse, Jack Frost o.l. Malsrøm synes jeg ikke var så ille, men Plystreren synes jeg var :hår:
nyibyen Skrevet 18. februar 2005 Forfatter #11 Skrevet 18. februar 2005 Det blir visst Poirot i påskekrim fra Bagdad på NRK i år... Poirot er jo sjarmerende han, men jeg liker best skumle påskekrim-serier med "noe ekstra! og uvanlig"... Kanskje Tv2 finner på noe spennende?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå