Gå til innhold

Rengjøring av keramisk topp.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har aldri hatt problem med at den blir stygg. Bruker vanlig Jif kjøkkenspray og mikrofiberklut. Med jevne mellomrom bruker jeg noe som heter Vitroclen som er for slike komfyrer, alltid rent og pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skraper funker bra. Min fulgte med komfyren, men den brakk. :o Har ikke kjøpt ny.

Du får kjøpt et middel i butikken som er beregnet på keramiske topper, og det funker veldig bra. Litt mindre gnikking (men du må gnikke altså), får bort mye gufs uten å ripe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker helt greit med vanlig vask og Vitroclen av og til. Men hvis mann og barn har vært alene noen dager, tar jeg med en omgang med skrapa. De har liksom ikke skjønt det der med at fett som renner ned langs kanten på stekepanna ikke er noe lurt... Bruker en helt vanlig glass-skrape (til å fjerne malingsrester fra vinduer). Den fås kjøpt på byggevareforretninger, og den byttes det enkelt blad på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker en flaske som er beregnet på keramiske topper (husker ikke navnet, men kan kjøpes på Lefdal, Elkjøp o.l.) - men Jif skal iflg leverandøren være like bra :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper ei flaske fra MrMuscle som heter Keramikkrent, og den fungerer bra syns jeg. Men etter å ha lest denne tråden, så kom jeg på at det lå ved ei skrape til toppen når vi fikk den, men jeg har aldri skjønt hva jeg skal bruke den til...

Nå har jeg plukka den fram og brukt den - og fikk vekk mye, mye mer enn det jeg gjør med noen form for vaskemiddel! :tommelsmil:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...