Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svært nysgjerrig på aliens og forskjellige raser og teorier om dem. Noen som har lyst å dele sin kunnskap og egne tanker rundt aliens? :)

Anonymkode: 3dd88...a2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en teori om at grunnen til at vi ikke har blitt kontaktet av aliens (eller oppdaget dem) er fordi når en sivilisasjon oppnår et visst nivå, utsletter den seg selv. (For eks. gjennom krig, fiendtlig kunstig intelligens, ødeleggelse av arveanlegget, etc.) 

Synes den teorien er veldig interessant, men også utrolig skremmende. Vi ser jo tendenser til dette i vår egen historie: under den kalde krigen var vi nær utslettelse ved et par anledninger. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er dessverre ikke helt usannsynlig at vi kan komme til å utslette oss selv :( Men hvilket nivå er det snakk om? Er det da om vi ikke klarer å utvikle oss, at vi er "doomed" til å utslette oss selv? Hvorfor vil ikke aliens da ta kontakt eller hjelpe oss?

Skrevet

Om det finnes annen intelligent liv i rommet e jo enorm så det kan me ikke avskrive. Men vis "Aliens" e så intelligente at me ikke kan eller de ikke kan kommunisere med oss så hjelpe det jo ikke stort. Med tanke på utstyret (VHF båndet) som NASA har brukt til nå for og få kontakt med annet liv, e det ganske usannsynlig at me når langt not ut i rommet. Me trenge bedre kommunikasjons systemer.

Eller kansje de andre livs formene ikke e så intelligente?

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo være at de ikke ønsker å kommunisere med oss? Vi er jo ganske barbariske av oss. Kanskje vi oppfattes som trussel rett og slett? Kanskje de faktisk har kontaktet oss mye, men det holdes skjult for verden?

Tror faktisk jeg har sett noen UFO'er under meteorshower :sjokkert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke noen konkrete forestillinger om dem selv, men det er jo folk som tegner dem, f.ex. denne siden er ganske interessant. Jeg syns "Royal White Draco" er helt fantastisk: http://www.vashta.com

Er selvsagt overbevist om at de stadig er på besøk her :) 

Anonymkode: c5a24...c4e

Skrevet

Jeg tror vi er alene i universet. 

Alternativet er at vi står ovenfor en katastrofe som kommer til å hindre videre utvikling. Kanskje er det noe som skjer når vi bygger kraftige nok partikkelakseleratorer? At alt kollapser helt uventet og uten forvarsel. Noe som skjer før en sivilisasjon for alvor koloniserer verdensrommet. Omtrent på det utviklingstrinnet vi er nå. 

Det er egentlig bare disse to alternativene.

At det finnes sivilisasjoner som gjemmer seg for oss, er svært usannsynlig. Det holder jo at et individ med viten eller ved et uhell avslører dem. 

En mulighet er jo at sivilisasjoner er så sjeldne at det er færre enn en pr galakse. Det er jo nesten det samme som om vi er alene. Da kan vi i beste fall vite at andre sivilisasjoner eksisterte, men ikke ellers ha noen kontakt.

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, WhutO_o skrev:

Om det finnes annen intelligent liv i rommet e jo enorm så det kan me ikke avskrive. Men vis "Aliens" e så intelligente at me ikke kan eller de ikke kan kommunisere med oss så hjelpe det jo ikke stort. Med tanke på utstyret (VHF båndet) som NASA har brukt til nå for og få kontakt med annet liv, e det ganske usannsynlig at me når langt not ut i rommet. Me trenge bedre kommunikasjons systemer.

Eller kansje de andre livs formene ikke e så intelligente?

Helt enig vi leter med alt for simple metoder, jeg vet det finnes liv og de kan ikke finnes med mikroskop og små raketter, de kan nåes i høyere bevissthetstilstander, jeg har selv sett og kommunisert med flere typer interdimensjonale skapninger, de er veldig avanserte og kan fremstille seg selv holografisk, de fleste er ikke avhengig av fysiske kropper, da de er langt foran oss i sin utvikling. Ikke alle har gode intensjoner, men flere er snille og ønsker å hjelpe oss. Synd at myndighetene vil skjule så mye fra oss, og at menneskene sover og slaver som aldri før. 

Anonymkode: 63cb0...d89

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noen konkrete forestillinger om dem selv, men det er jo folk som tegner dem, f.ex. denne siden er ganske interessant. Jeg syns "Royal White Draco" er helt fantastisk: http://www.vashta.com

Er selvsagt overbevist om at de stadig er på besøk her :) 

Takk! :) Vet du noe om det er slik dem faktisk ser ut? Er det ren fantasi? Er det beskrivelser andre har kommet med som har blitt bortført eller noe? :sjokkert:

1 time siden, stan skrev:

Jeg tror vi er alene i universet. 

Alternativet er at vi står ovenfor en katastrofe som kommer til å hindre videre utvikling. Kanskje er det noe som skjer når vi bygger kraftige nok partikkelakseleratorer? At alt kollapser helt uventet og uten forvarsel. Noe som skjer før en sivilisasjon for alvor koloniserer verdensrommet. Omtrent på det utviklingstrinnet vi er nå. 

Det er egentlig bare disse to alternativene.

At det finnes sivilisasjoner som gjemmer seg for oss, er svært usannsynlig. Det holder jo at et individ med viten eller ved et uhell avslører dem. 

En mulighet er jo at sivilisasjoner er så sjeldne at det er færre enn en pr galakse. Det er jo nesten det samme som om vi er alene. Da kan vi i beste fall vite at andre sivilisasjoner eksisterte, men ikke ellers ha noen kontakt.

Hvorfor tror du det?

Det er fullt mulig at myndighetene holder det skjult for oss. Kanskje fordi en god del av oss er såpass utilregnelige at en slik nyhet ikke ville bli tatt godt i mot?

Tror det er 100-200 milliarder eller mer galakser, og da har man ikke tatt med parallelle universer og slikt så at vi da betegnes som alene er nok ikke helt korrekt. Det kan jo være at de er så avanserte at de lett kan reise fra galakse til galakse? :)

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig vi leter med alt for simple metoder, jeg vet det finnes liv og de kan ikke finnes med mikroskop og små raketter, de kan nåes i høyere bevissthetstilstander, jeg har selv sett og kommunisert med flere typer interdimensjonale skapninger, de er veldig avanserte og kan fremstille seg selv holografisk, de fleste er ikke avhengig av fysiske kropper, da de er langt foran oss i sin utvikling. Ikke alle har gode intensjoner, men flere er snille og ønsker å hjelpe oss. Synd at myndighetene vil skjule så mye fra oss, og at menneskene sover og slaver som aldri før. 

Her kommer det mange spørsmål fra meg:fnise::sjenert: Hvordan har du kommet i kommet i kontakt med dem? Velger de seg ut noen, eller kan "alle" ta kontakt med dem? Hvem har gode intensjoner, hvem har dårlige intensjoner? På hvilken måte har de gode eller dårlige intensjoner, hva ønsker de med oss? Er det flere raser som har besøkt oss? Er det noen som ligner på oss? Har de sagt noe om universets hemmeligheter? Hvorfor ønsker myndighetene å holde det skjult? Er det fordi vi er utilregnelige?

28 minutter siden, NuttinSpecial skrev:

dear-aliens-welcome-to-earth-where-we-kill-each-other-4653824.png

:bond:

AnonymBruker
Skrevet

Det mest tydelige tegnet på at det finnes veldig  intelligent liv på andre planeter, er at de aldri har forsøkt å opprette noen kontakt med oss på jordkloden. 

Ville vi her på jorden ha ønsket kontakt med noen andre planeter, hvor innbyggerne holder på som oss selv ? 

Anonymkode: a47bb...dee

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er fullt mulig at myndighetene holder det skjult for oss. Kanskje fordi en god del av oss er såpass utilregnelige at en slik nyhet ikke ville bli tatt godt i mot?

Tror det er 100-200 milliarder eller mer galakser, og da har man ikke tatt med parallelle universer og slikt så at vi da betegnes som alene er nok ikke helt korrekt. Det kan jo være at de er så avanserte at de lett kan reise fra galakse til galakse? :)

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når vi vet hvilke andre ting myndigheter omkring i verden ikke klarer å holde skjult, så er det tvilsomt at de klarer å holde info om aliens skjult. Det blir bare en ubegrunnet påstand. Hvorfor skulle de holde det skjult? Her er det også nok at en person lekker informasjon. Slik som Snowden.

Det er nok enda flere galakser, og vi har jo ikke studert alle særlig grundig. Så det er absolutt mulig at vi oppdager sivilisasjoner, men de vil være så langt unna både i tid og rom, at noen form for kontakt er ikke mulig. Men vissheten om at vi ikke er alene vil jo være viktig.

Også vi har jo i prinsippet teknologien til å reise mellom galaksene, men neppe økonomien og den politiske viljen. Men det vil ta oss mange millioner av år. Flere år og generasjoner enn mennesker har eksistert.

Parallelle universer er jo på samme måte som Gud. Noe man kan tro på, men ikke bevise eller motbevise. Da beveger vi oss inn i det religiøse.

Det samme er det med raskere enn lyset reiser eller kommunikasjon. Men om det er mulig hvorfor seg vi ikke tegn til det i naturen / universet? Og hvorfor er det ikke aliens som reiser hit med teknologien? 

En sivilisasjon som har kunnskapen til å reise mellom stjernene eller galaksene har ingenting å frykte fra det vi mennesker kan finne på. Ikke tro på det tullet Hollywood lager :)

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest tydelige tegnet på at det finnes veldig  intelligent liv på andre planeter, er at de aldri har forsøkt å opprette noen kontakt med oss på jordkloden. 

Ville vi her på jorden ha ønsket kontakt med noen andre planeter, hvor innbyggerne holder på som oss selv ? 

Anonymkode: a47bb...dee

Så at vi ikke observerer aliens tyder på at de eksisterer? Gjelder ikke det da det samme med Gud? Fordi vi ikke kan se Gud så må Gud eksistere?

Vi mennesker hadde sannelig tatt kontakt. Selv om det blir vår undergang så ville noen av oss gjort det enten av nygjerrighet, grådighet eller på trass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du store.

Anonymkode: f92af...14f

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror at jo mere avansert en art blir, så videreutvikler vi oss til et stadie hvor vi går over til en ny eksistens. Denne eksistensen er som energy. Vi går i fra å være organisk materie til å bli levende energi. Jeg tror aliens allerede er her blant oss, menvi klarer normalt ikke å samhandle med dem, da dem finnes i en egen frekvens og dimensjon.

Jorden kan ha liv utenfor vår frekvens, slik at det kan bo arter og aliens her på jorden overalt rundt oss. Mars og andre planeter kan også kry av liv, bare at det finnes i en helt annen dimensjon.

Demoner, shadow people o.l., tror jeg er arter og aliens som har utviklet seg til å bli så avansert, at dem gikk over til en ny eksistens som energi.

AnonymBruker
Skrevet

Gud er en alien. Det fine ikke tvil i min sjel. Så har han opplyst visse profeter som vi misforstår. Vi skjønner ikke poenget. Men en dag synker det inn. 

Anonymkode: 63a75...8b5

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, TrekStar skrev:

Jeg tror at jo mere avansert en art blir, så videreutvikler vi oss til et stadie hvor vi går over til en ny eksistens. Denne eksistensen er som energy. Vi går i fra å være organisk materie til å bli levende energi. Jeg tror aliens allerede er her blant oss, menvi klarer normalt ikke å samhandle med dem, da dem finnes i en egen frekvens og dimensjon.

Jorden kan ha liv utenfor vår frekvens, slik at det kan bo arter og aliens her på jorden overalt rundt oss. Mars og andre planeter kan også kry av liv, bare at det finnes i en helt annen dimensjon.

Demoner, shadow people o.l., tror jeg er arter og aliens som har utviklet seg til å bli så avansert, at dem gikk over til en ny eksistens som energi.

Er ikke det du beskriver en religion? Med engler og demoner? 

Hva mener du med annen frekvens? Energi er jo ikke et mystisk fenomen.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har selv sett og kommunisert med flere typer interdimensjonale skapninger

Hva forteller dem deg? De må jo ha en masse å fortelle?

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Takk! :) Vet du noe om det er slik dem faktisk ser ut? Er det ren fantasi? Er det beskrivelser andre har kommet med som har blitt bortført eller noe? :sjokkert:

Hun har sagt i et intervju at hun prøver å lage dem slik som de føles for henne, de ser ikke nødvendigvis slik ut. Hun har kontakt med dem telepatisk og konstruerer bildene ut fra det. Så ren fantasi om du vil, eller ikke :) 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud er en alien

Absolutt enig i denne teorien.

Anonymkode: 22588...645

AnonymBruker
Skrevet
På ‎18‎.‎03‎.‎2018 den 15.25, AnonymBruker skrev:

Jeg er svært nysgjerrig på aliens og forskjellige raser og teorier om dem. Noen som har lyst å dele sin kunnskap og egne tanker rundt aliens? :)

E.T. phone home.

Anonymkode: 0ae63...a06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...