AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Jeg har egentlig aldri skjønt meg på det. Finnes noen nordmenn som ikke er rasister selvfølgelig men skjønner meg virkelig ikke på de som er det. De som er det drikker jo ting og spiser ting som er opprinnelig fra utlandet, har på klær som er lagd i utlandet, bruker ting hver dag som er fra utlandet men når de ser en utlending så tåler de plutselig ikke at det er en utlending der og driver å sier shit som «gå tilbake der du kommer fra» osv? De fleste utledninger som bor i Norge er født og oppvokst her, og si gå tilbake der du kommer fra? Haha herregud. Tenk om det en gang kommer til å bli i Norge og vi nordmenn trenger faktisk å flykte til et annet land selv, bare tenk på det. Vil ikke starte sånn stor diskusjon ang dette men lurer bare på hvorfor det finnes rasister her? Litt rart at vi skal forskjells behandle pga hudfarge eller nasjonalitet. Anonymkode: 74864...e96 1
Gjest mayashar24 Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 Det du sier er sant.. har selv møtt på sånne folk men heldigvis så er ikke alle det Tror det kommer av det de leser på nyheter osv, jaja
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 Tenk at det noen gang kommer til å bli krig i Norge* skrivefiel Anonymkode: 74864...e96
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 At man er skeptisk til hva innvandring fører med seg betyr ikke at man er rasist. Norge har ennå mulighet til å gjøre ting riktig slik at det ikke blir som i Sverige. https://tv.nrk.no/serie/trygdekontoret/MUHU06000618/sesong-12/episode-2 Anonymkode: cd5f6...0ef 13
Pillow of Dragon Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 Det er ikke rart det er så mange rasister. Alle i Norge ble vokst opp med rasistiske barnesanger. For ikke å snakke om Pippi og negerkongen. Slike gamle eksempler overalt har formet Norge som et av de mest rasistiske land i verden
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 Jeg er ikke rasistisk i utgangspunktet, men merker jeg begynner å se meg lei på arbeidsinnvandrere fra EØS. Kanskje spesielt de fra Sør-Europa som det er kommet mange av de siste årene. Folk som drar på pengejakt i Norge, spekulerer i trygdeordninger og blir gravide for å få enda flere rettigheter osv. Mennesker som ikke har noen respekt for landet eller ønske om å lære seg hverken språk eller bidra. De drar til Norge, jobber ett år i en hvilken som helst jobb for å få rettigheter og lever på trygd videre og kanskje litt sesongarbeid på sommerstid når de syns klimaet er tålelig der de oppholder seg mye i hjemlandet og lever bra på norske dagpenger ellers i året. Flyktninger og innvandrere som ønsker integrering og delta har jeg ingen problemer med. Men noen av arbeidsinnvandrere er hard kost å svelge. Mange av dem har en helt annen moral en det de fleste norske folk. De utnytter ordninger hvis de ser muligheter til det. Utrolig provoserende. Anonymkode: c6d98...9fe 9
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 Det at man ikke liker en religion som får folk til å sprenge seg selv i luften, eller kapper hodet av folk. Det har ingen ting med rasisme å gjøre. Rasisme er at man ser ned på andre raser enn den rasen man er selv. Det er viktig å skille dette. Jeg kjenner ingen rasister. Men jeg kjenner mange som ikke vil at den religionen skal få fotfeste i Norge. Anonymkode: 2f4c7...926 17
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker said: Det at man ikke liker en religion som får folk til å sprenge seg selv i luften, eller kapper hodet av folk. Det har ingen ting med rasisme å gjøre. Rasisme er at man ser ned på andre raser enn den rasen man er selv. Det er viktig å skille dette. Jeg kjenner ingen rasister. Men jeg kjenner mange som ikke vil at den religionen skal få fotfeste i Norge. Anonymkode: 2f4c7...926 Du sier en religion, mulig jeg misforstår deg men det er ikke bare en religion som har terrorister? Det finnes terrorister som tror på feks. Gud eller Buddha som gjør minst like fryktelige ting. Anonymkode: 138b9...6c1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men jeg kjenner mange som ikke vil at den religionen skal få fotfeste i Norge. Religiøse fanatikere tilhørende kristendommen og andre religioner har alltid eksistert, ikke glem din arv! Anonymkode: bc852...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 Nordmenn flest er ikke rasister, det er bare de på venstresiden som prøver å framstille det slik for å kunne overbevise seg om at de er de gode og at de sloss mot de onde. Anonymkode: 745bf...dc3 6
bortebra Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 Jeg tror ikke nødvendigvis alle er rasister, men en god del er skeptiske mot fremmede, og spesielt de som ser ekstra fremmede ut. Det er kjedelig, fordi det gjør det vanskeligere å integrere folk. I tillegg er Norge et av landene i verden med sterkest "uskrevne regler". Det er et veldig homogent samfunn, og det er vanskelig også for folk som "bare" kommer fra et annet land i Vest-Europa å finne sin plass, fordi vi har veldig bestemt oppfatning av hva man skal og ikke skal gjøre.
FactsOverFeelings Skrevet 18. mars 2018 #12 Skrevet 18. mars 2018 Jeg kjenner ingen rasister, har heller aldri møtt en. 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #13 Skrevet 18. mars 2018 Tror det er fordi de leser i media, og stoler blindt på alt de hører og leser. De er nok ikke spesielt smarte. Og noen er mennesker som sliter, så finner de ett felleskap i å hate andre. Utrolig skremmende. Jeg vet om en del, jeg mener er rasister, felles for de, er at de bor langt ute på bygda, hvor det ikke finnes innvandrere. Så tror de på alt som står på nett, og har så utrolig mye fakta feil. Har hatt mine diskusjoner med noen av de, og selv om jeg kan framlegge bevis på at de tar feil, så går de bare til angrep og blir utrolig sinte. Nå nylig ble en 16 år gammel jente, voldtatt av 6 norske menn. Det står ikke i media. Hadde det vært 6 innvandrere, hadde det stått på forsiden. Og den listen er lang, av saker begått av nordmenn, som ikke står i media, men er det innvandrere som gjør det samme, så er det store nyheter. Så det er jo ikke rart, at mennesker som ikke er kritiske, tenker selv, tror at innvandrere er skumle og fæle. Anonymkode: cd78b...7e3 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #14 Skrevet 18. mars 2018 26 minutter siden, AnonymBruker said: Du sier en religion, mulig jeg misforstår deg men det er ikke bare en religion som har terrorister? Det finnes terrorister som tror på feks. Gud eller Buddha som gjør minst like fryktelige ting. Anonymkode: 138b9...6c1 Er det noen terrorister som er buddhister? Hva slags terrorhandlinger gjorde de og når? Anonymkode: ab96e...02b 2
Ichiko Skrevet 18. mars 2018 #15 Skrevet 18. mars 2018 (endret) I følge mange, maaaange med innvandrerbakgrunn som jeg har snakket med, er det færre rasister i Norge enn det som kan finnes andre steder. Om noe, synes flere at etnisk norske er i overkant naive og "altfor snille med feil folk", at de som hevder vi er så rasistiske enten er generelt misfornøyde eller mangler peiling. Rasister er forresten noe som finnes innenfor hver eneste nasjon eller etniske gruppe. Hvor ryddig er for eksempel overskriften til denne tråden? Kan ts dokumentere de påstander h*n kommer med i hovedinnlegget? Endret 18. mars 2018 av Ichiko 7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #16 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har egentlig aldri skjønt meg på det. Finnes noen nordmenn som ikke er rasister selvfølgelig men skjønner meg virkelig ikke på de som er det. De som er det drikker jo ting og spiser ting som er opprinnelig fra utlandet, har på klær som er lagd i utlandet, bruker ting hver dag som er fra utlandet men når de ser en utlending så tåler de plutselig ikke at det er en utlending der og driver å sier shit som «gå tilbake der du kommer fra» osv? De fleste utledninger som bor i Norge er født og oppvokst her, og si gå tilbake der du kommer fra? Haha herregud. Tenk om det en gang kommer til å bli i Norge og vi nordmenn trenger faktisk å flykte til et annet land selv, bare tenk på det. Vil ikke starte sånn stor diskusjon ang dette men lurer bare på hvorfor det finnes rasister her? Litt rart at vi skal forskjells behandle pga hudfarge eller nasjonalitet. Anonymkode: 74864...e96 Vi er ikke rasister, det er Social Media, som har fått deg til å tro slikt, fordi social media skaper ekkokamre som sprer propaganda Hvordan tror du kristne behandles i muslimske land? Forsk litt på det .... Hvorfor tror du vi lar så mange innavndrer komm hit, om "nordmenn flest" er så rasistiske... Hvorfor tror du så mange innvanderer vil komme hit ? Og gjerne flykter fra rasistiske land for å komme hit.... Du er hjernevasket av propaganda, nordmenn er mindre rasistiske enn de fleste andre land, og det er nok foreldra dine enig med meg i, spør dem ikke bare få tilfeldige "bad stories" på facebook feeden og bruk det som betegnelse på "nordmenn flest" Anonymkode: b97fd...399 6
Gjest N-Nøff Skrevet 18. mars 2018 #17 Skrevet 18. mars 2018 Hvor er kildene dine på at over 50% er rasister?
Februarbarn Skrevet 18. mars 2018 #18 Skrevet 18. mars 2018 Vel, jeg er barn av innvandrere (er selv født og oppvokst i Norge) og har følgelig et utseende som i manges øyne ikke er "norskt". Her jeg er fra - en by med under 50.000 innbyggere på Østlandet - har jeg aldri i hele mitt liv opplevd rasisme mot meg slik jeg vet om. Nå er riktignok familien min blitt svært godt integrert. Så tilbragte jeg en helg på den lyse siden av bikiniskilla i tigerstaden. Gjett hvem som ble sett rart på (rekker opp hånden). Jeg syntes det er trist og bare trist! Dog er jeg uenig i at nordmenn flest opptrer rasistiske. De som likevel gjør det, blir lagt godt merke til. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #19 Skrevet 18. mars 2018 hvem blir ikke sett rart på iblant ? det er helt vanlig og har ingen ting med rasisme. Anonymkode: 79666...0d0 2
Xcase33 Skrevet 18. mars 2018 #20 Skrevet 18. mars 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har egentlig aldri skjønt meg på det. Finnes noen nordmenn som ikke er rasister selvfølgelig men skjønner meg virkelig ikke på de som er det. De som er det drikker jo ting og spiser ting som er opprinnelig fra utlandet, har på klær som er lagd i utlandet, bruker ting hver dag som er fra utlandet men når de ser en utlending så tåler de plutselig ikke at det er en utlending der og driver å sier shit som «gå tilbake der du kommer fra» osv? De fleste utledninger som bor i Norge er født og oppvokst her, og si gå tilbake der du kommer fra? Haha herregud. Tenk om det en gang kommer til å bli i Norge og vi nordmenn trenger faktisk å flykte til et annet land selv, bare tenk på det. Vil ikke starte sånn stor diskusjon ang dette men lurer bare på hvorfor det finnes rasister her? Litt rart at vi skal forskjells behandle pga hudfarge eller nasjonalitet. Anonymkode: 74864...e96 Du er sikkert veldig ung ...men jeg tror du må lære deg HVA\HVEM en rasist egentlig er. Jeg velger å ikke si så mye mer enn det. Jeg kunne satt deg kraftig på plass men vær forsiktig med slike påstander med mindre du virkelig vet hva begreper du bruker. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå