AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Bare lurer på hva man kan spare på å handle mat på tilbud og alltid sjekke pris, fremfor å bare plukke med seg de varene man vil ha til en hver tid uten å se på prisen. Så hvilken av gruppene havner du mest inn under og hva bruker du på mat i måneden? Anonymkode: 7cfeb...17a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare lurer på hva man kan spare på å handle mat på tilbud og alltid sjekke pris, fremfor å bare plukke med seg de varene man vil ha til en hver tid uten å se på prisen. Så hvilken av gruppene havner du mest inn under og hva bruker du på mat i måneden? Anonymkode: 7cfeb...17a Setter ikke opp noe regnskap på hva ordinær pris på alle varer vi kjøper på tilbud koster og hva vi sparer på å kjøpe på tilbud. Hvem gjør vel det? First price produkter kjøper vi ikke, det smaker ikke godt. Vi kjøper heller matvarer fra datonedpriset boksen enn firstmprice produkter. Ellers bruker vi litt tid søndag ettermiddag på å gå igjennom kommende ukes tilnudsaviser. Setter opp lister på ting vi trenger og som er på tilbud. Hvor lenge varen kan lagres er avgjørende mengde vi har på lager. Vi driver ikke på som ekstreme kupongbrukere i USA. (Men om vi hadde hatt systemet i Norge så hadde det vært gøy å prøve.) Anonymkode: 8cb7c...677 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 Kjøper ikke først prise. Planlegger for 14 dager. Har mat i frysen. Fyller på med eks melk eller fløte. Frukt&grønt. Kjøper vaskemidler på europris. Benytter meg av 10 kroners på spart. Altså storhandler hver 14 dag. Slipper impulskjøp Anonymkode: 6556a...c39
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjøper ikke først prise. Planlegger for 14 dager. Har mat i frysen. Fyller på med eks melk eller fløte. Frukt&grønt. Kjøper vaskemidler på europris. Benytter meg av 10 kroners på spart. Altså storhandler hver 14 dag. Slipper impulskjøp Anonymkode: 6556a...c39 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Setter ikke opp noe regnskap på hva ordinær pris på alle varer vi kjøper på tilbud koster og hva vi sparer på å kjøpe på tilbud. Hvem gjør vel det? First price produkter kjøper vi ikke, det smaker ikke godt. Vi kjøper heller matvarer fra datonedpriset boksen enn firstmprice produkter. Ellers bruker vi litt tid søndag ettermiddag på å gå igjennom kommende ukes tilnudsaviser. Setter opp lister på ting vi trenger og som er på tilbud. Hvor lenge varen kan lagres er avgjørende mengde vi har på lager. Vi driver ikke på som ekstreme kupongbrukere i USA. (Men om vi hadde hatt systemet i Norge så hadde det vært gøy å prøve.) Anonymkode: 8cb7c...677 Jeg mente ikke at dere skulle sette opp budsjett for billig vs dyrt, kun hva dere bruker pr måned og om dere forsøker å handle billig eller ikke. Da ser vi differansen mellom de som handler billig/bevisst og de som handler dyrt/bare drar kortet. Anonymkode: 7cfeb...17a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mente ikke at dere skulle sette opp budsjett for billig vs dyrt, kun hva dere bruker pr måned og om dere forsøker å handle billig eller ikke. Da ser vi differansen mellom de som handler billig/bevisst og de som handler dyrt/bare drar kortet. Anonymkode: 7cfeb...17a Jeg handler helst på tilbud, og datovarer. Lager det meste fra bunnen. Vet ikke nøyaktig hvor mye som går til mat. Anonymkode: 68582...baf
Gjest Sjokoladeknask Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 Her i hus ser jeg ikke så mye på pengene når jeg kjøper mat. Frist Price kan jeg faktisk kjøpe da det kommer an på hva.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 Veldig mye hat til butikkenes egne merker her. Kvaliteten der varierer kraftig, så man blir nødt til å prøve seg fram. Det er f.eks. minimal forskjell på smaken på billigeggene, men Kiwi og Prix har de største, Rema har litt mindre og Coop Extra har knøttsmå. Makrell i tomat fra Norgesgruppen (Kiwi, Spar, Meny) er like god som den fra Stabburet, mens den hos Rema og Prix er direkte vond. Kiloprisen for Norgesgruppens er omtrent halvparten av Stabburets, og de kommer i to bokser så man slipper å spise så mye når man åpner en. Anonymkode: 2b897...4c5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Veldig mye hat til butikkenes egne merker her. Kvaliteten der varierer kraftig, så man blir nødt til å prøve seg fram. Det er f.eks. minimal forskjell på smaken på billigeggene, men Kiwi og Prix har de største, Rema har litt mindre og Coop Extra har knøttsmå. Makrell i tomat fra Norgesgruppen (Kiwi, Spar, Meny) er like god som den fra Stabburet, mens den hos Rema og Prix er direkte vond. Kiloprisen for Norgesgruppens er omtrent halvparten av Stabburets, og de kommer i to bokser så man slipper å spise så mye når man åpner en. Anonymkode: 2b897...4c5 Jeg synes motsatt, at Makrell i tomat fra rema er god, mens den fra kiwi er vond med altfor søt tomatsaus. Anonymkode: 7cfeb...17a
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes motsatt, at Makrell i tomat fra rema er god, mens den fra kiwi er vond med altfor søt tomatsaus. Anonymkode: 7cfeb...17a Good for you Da har du prøvd, resten er smak og behag. Anonymkode: 2b897...4c5
Husholdning1 Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare lurer på hva man kan spare på å handle mat på tilbud og alltid sjekke pris, fremfor å bare plukke med seg de varene man vil ha til en hver tid uten å se på prisen. Så hvilken av gruppene havner du mest inn under og hva bruker du på mat i måneden? Anonymkode: 7cfeb...17a Vi reduserer forbruket rundt 20-25% med å bruke tilbud, Æ og Trumf.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 Vi ukeshandler og sjekker kundeaviser hver uke for å se etter gode tilbud. Vi kjøper First Price når produktene deres smaker godt/smaker nogenlunde det samme som orginalproduktet. Dette varierer fra produkt til produkt. F.eks smaker jo egg likt. Før vi ble bevisst på hva vi handler, brukte vi vel ca.5000 kr i måneden på mat og husholdningsartikler, mens vi nå ligger på ca.3000. Anonymkode: 74495...f84 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #12 Skrevet 18. mars 2018 Vi sparer ca 1000 kr per mnd, litt under 20%, på å handle billigmerker, følge med på tilbud og å planlegge innkjøpene. Vi kjøper butikkenes egne merker der vi synes de er gode nok, og handler vanlige merkevarer der billigmerkene faller gjennom eller hvis det ikke finnes et billig alternativ. Anonymkode: 022cf...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #13 Skrevet 18. mars 2018 Jeg gikk fra å bruke 5-6000 til 2 maks 2500 i mnd. Handler smart og first price produkter av det som finnes, skriver planlagt handleliste for en uke av gangen eller mer og holder meg til handlelisten. Kaster sjeldent matrester, og skjærer jeg løk og kun bruker halve så finner jeg på noe annet å bruke resten av halvdelen til de nærmeste dagene, eller planlegger matlagingen sånn at jeg bruker opp hele. Lager stort sett store gryter/former med mat sånn at jeg sparer både tid på matlaging (på månedsbasis) og matvarer. For eksempel lager jeg 1 rett kylling så bruker jeg som oftest 2 kyllingfileter , lager jeg en kyllinggryte i stedet så bruker jeg 5 kyllingfileter og har 6-7 middager i stedet. Bruker kyllingkjøtt i stedet for karbonadekjøtt til taco, halv pris og smaker det samme med krydderet uansett. For å lage kjøttdeig saus til spaghetti eller lasagne så kjøper jeg ikke lenger de ferdige glassene med pastasaus til 30 kr, men bokser til 3 kroner for hakkete tomater og tilsetter evn krydder. Gått over til å drikke mere saft enn brus, tar ca et glass brus pr kveld i stedet for en eller to flasker om dagen. Sluttet helt å kjøpe sjokoladeplater , kjøper first price sjokoladekjeks i stedet for å døyve søtsug (som har forsvunnet i stor grad etter jeg trappa ned på brusdrikking). Kjøper first price dopapir til 13 kroner i stedet for lambi til 29. Enkeltvis så tenker man at det ikke er så farlig med 15 kroner forskjell, men når det blir 15 kroner forskjell på majoriteten av varene så sparer man flere hundre kroner for hver handlepose PS: Ikke pga økonomien her, men miljøet - Ta med handleposer fra skuffen hjemme, og ikke kjøp nye hver gang! Jeg er nok ikke den eneste som ender med fulle skuffet og må kaste masse plast i søpla bare fordi det har hamstra seg opp. Plast skader miljøet og dyrene så bli mer bevisste på det! Anonymkode: b7a7b...ec6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #14 Skrevet 18. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ukeshandler og sjekker kundeaviser hver uke for å se etter gode tilbud. Vi kjøper First Price når produktene deres smaker godt/smaker nogenlunde det samme som orginalproduktet. Dette varierer fra produkt til produkt. F.eks smaker jo egg likt. Før vi ble bevisst på hva vi handler, brukte vi vel ca.5000 kr i måneden på mat og husholdningsartikler, mens vi nå ligger på ca.3000. Anonymkode: 74495...f84 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi sparer ca 1000 kr per mnd, litt under 20%, på å handle billigmerker, følge med på tilbud og å planlegge innkjøpene. Vi kjøper butikkenes egne merker der vi synes de er gode nok, og handler vanlige merkevarer der billigmerkene faller gjennom eller hvis det ikke finnes et billig alternativ. Anonymkode: 022cf...2dc 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk fra å bruke 5-6000 til 2 maks 2500 i mnd. Handler smart og first price produkter av det som finnes, skriver planlagt handleliste for en uke av gangen eller mer og holder meg til handlelisten. Kaster sjeldent matrester, og skjærer jeg løk og kun bruker halve så finner jeg på noe annet å bruke resten av halvdelen til de nærmeste dagene, eller planlegger matlagingen sånn at jeg bruker opp hele. Lager stort sett store gryter/former med mat sånn at jeg sparer både tid på matlaging (på månedsbasis) og matvarer. For eksempel lager jeg 1 rett kylling så bruker jeg som oftest 2 kyllingfileter , lager jeg en kyllinggryte i stedet så bruker jeg 5 kyllingfileter og har 6-7 middager i stedet. Bruker kyllingkjøtt i stedet for karbonadekjøtt til taco, halv pris og smaker det samme med krydderet uansett. For å lage kjøttdeig saus til spaghetti eller lasagne så kjøper jeg ikke lenger de ferdige glassene med pastasaus til 30 kr, men bokser til 3 kroner for hakkete tomater og tilsetter evn krydder. Gått over til å drikke mere saft enn brus, tar ca et glass brus pr kveld i stedet for en eller to flasker om dagen. Sluttet helt å kjøpe sjokoladeplater , kjøper first price sjokoladekjeks i stedet for å døyve søtsug (som har forsvunnet i stor grad etter jeg trappa ned på brusdrikking). Kjøper first price dopapir til 13 kroner i stedet for lambi til 29. Enkeltvis så tenker man at det ikke er så farlig med 15 kroner forskjell, men når det blir 15 kroner forskjell på majoriteten av varene så sparer man flere hundre kroner for hver handlepose PS: Ikke pga økonomien her, men miljøet - Ta med handleposer fra skuffen hjemme, og ikke kjøp nye hver gang! Jeg er nok ikke den eneste som ender med fulle skuffet og må kaste masse plast i søpla bare fordi det har hamstra seg opp. Plast skader miljøet og dyrene så bli mer bevisste på det! Anonymkode: b7a7b...ec6 Hvor mange personer er det dere handler for? Anonymkode: 7cfeb...17a
jabx Skrevet 18. mars 2018 #15 Skrevet 18. mars 2018 Hva er galt med First Price? Er det ikke ofte samme produsent bak som også lager de dyrere varene? 2
penny_ Skrevet 18. mars 2018 #16 Skrevet 18. mars 2018 (endret) Jeg kjøper rimelige alternative der det er mulig (f.eks. kjøttdeig, pasta, grønnsaker), men jeg spiser en del kesam, så det utgjør jo en del av budsjettet. Egg har jeg også kjøpt til 40 kr for en 12-pakning, men tror jeg skal begynne å kjøpe billigmerker av det også. Kjøper kyllingfilet fra Solvinge. Bruker 3500-4500 på dagligvarer. Bor alene. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Setter ikke opp noe regnskap på hva ordinær pris på alle varer vi kjøper på tilbud koster og hva vi sparer på å kjøpe på tilbud. Hvem gjør vel det? First price produkter kjøper vi ikke, det smaker ikke godt. Vi kjøper heller matvarer fra datonedpriset boksen enn firstmprice produkter. Ellers bruker vi litt tid søndag ettermiddag på å gå igjennom kommende ukes tilnudsaviser. Setter opp lister på ting vi trenger og som er på tilbud. Hvor lenge varen kan lagres er avgjørende mengde vi har på lager. Vi driver ikke på som ekstreme kupongbrukere i USA. (Men om vi hadde hatt systemet i Norge så hadde det vært gøy å prøve.) Anonymkode: 8cb7c...677 Skulle likt å se deg blindteste f.eks. kjøttdeig av forskjellige merker. https://www.nrk.no/livsstil/smakstest-av-kjottdeig-1.10869295 Denne testen sier jo sitt. Den er litt gammel, så om de hadde testet dagens kjøttdeiger, så hadde de nok kommet likt ut da de ikke er tilsatt salt og vann. Kvernet storfe smaker kvernet storfe uansett merke. Endret 18. mars 2018 av penny_ 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #17 Skrevet 18. mars 2018 Jeg tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av hva dagligvarer koster. Jeg bruker alle apper tilgjengelig (mattilbud, coop, Æ) og trekker trumfkortet. Går i "nedsatt pga dato" disken, bytter gjerne over til butikkenes egne billige merker om jeg syns de er ok (ris, pasta, frukt, grønt, egg). Vi er 3 mennesker, og jeg bruker ca 3000 kroner i måneden på dagligvarer. Når jeg hører hva andre bruker, tror jeg at jeg sparer en del på å være bevisst tilbud, prisene i de ulike butikkene, og rett og slett gå forbi når prisen oppleves for høy. Anonymkode: 79b07...aac 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #18 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror jeg er over gjennomsnittet opptatt av hva dagligvarer koster. Jeg bruker alle apper tilgjengelig (mattilbud, coop, Æ) og trekker trumfkortet. Går i "nedsatt pga dato" disken, bytter gjerne over til butikkenes egne billige merker om jeg syns de er ok (ris, pasta, frukt, grønt, egg). Vi er 3 mennesker, og jeg bruker ca 3000 kroner i måneden på dagligvarer. Når jeg hører hva andre bruker, tror jeg at jeg sparer en del på å være bevisst tilbud, prisene i de ulike butikkene, og rett og slett gå forbi når prisen oppleves for høy. Anonymkode: 79b07...aac 3000 på 3 personer? Det er jo veldig Bra! Anonymkode: 7cfeb...17a 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #19 Skrevet 18. mars 2018 Vi bruker 5-6000 i mnd på 4 stk. kjøper fra halv pris boksen, rene produkter fra first price (ost, gulrøtter, kjøttdeig etc) følger med på tilbudsapp Anonymkode: 7bf69...f52
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #20 Skrevet 18. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange personer er det dere handler for? Anonymkode: 7cfeb...17a 1 Anonymkode: b7a7b...ec6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå