Gå til innhold

Søker du etter, og ser på, henrettelses, og tortur-filmer?  

67 stemmer

1. 1. Hvor ofte gjør du dette.

• Aldri, kunne ikke falt meg inn,
      49
    • Gjort det én gang, men aldri igjen.
      8
    • Gjør det en gang i blant.
      8
    • Gjør det ofte.
      2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en noe opphetet diskusjon i en annen tråd - rundt hvor normalt det er å søke etter henrettelsesvideoer, det være seg pga nysgjerrighet, «guttehumor» eller hva nå enn argumentet er. Så tenkte jeg å gjøre en uformell undersøkelse - om hvor normalt dette er.

Vennligst ikke diskuter det å oppsøke slike filmer i seg selv, det kan gjøres i original-tråden her:

http://forum.kvinneguiden.no/topic/1177807-kjæresten-ser-på-videoer-av-at-andre-dør/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er overbevist om at det er veldig mange med udiagnostisert asperger eller personlighetsforstyrrelse der ute. Hvis man er normalt utrustet med empati sitter man ikke og ser på sånt, og med sånt mener jeg henrettelses-og torturvideoer, ikke dokumentarer om Ted Bundy.

AnonymBruker
Skrevet

Ved et fåtalls ganger har jeg det. Det har vært i forbindelse med noen saker jeg har hatt interesse for. 

Anonymkode: d0a10...2bd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom over en arbeidsulykkevideo en gang på liveleak. Aner ikke hvorfor jeg var så dum å klikke inn på den. Men var bare spøk viste det seg. Godt, for jeg fikk en forferdelig smak i munnen og alt mulig. Men så leste jeg kommentarene og la merke til det de skrev, det var ikke mulig, det var bare skuespill.

Det er eneste gangen. Jeg har for øvrig fortsatt ikke sett videoen av Saddam. Eller av han i Libya. Har ikke noe ønske om å se det heller.

Anonymkode: e75a9...553

Skrevet (endret)
15 timer siden, hind skrev:

Jeg er overbevist om at det er veldig mange med udiagnostisert asperger eller personlighetsforstyrrelse der ute. Hvis man er normalt utrustet med empati sitter man ikke og ser på sånt, og med sånt mener jeg henrettelses-og torturvideoer, ikke dokumentarer om Ted Bundy.

Mennesker med asperger har da empati. De har bare litt større problemer med å lese andre menneskers følelser og sosiale signaler. Jeg kjenner to mennesker med asperger, og de er begge veldig moralske mennesker med sterk rettferdighetssans. (Den ene kjenner jeg ikke såå veldig godt da. Men det er inntrykket jeg har.)

For å svare på spørsmålet: jeg har sett kanskje 3 sånne videoer de ti siste årene. Ikke noe jeg liker å se.

Endret av Nicathv
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker opp mange motbydelige og bisarre ting av nyskjerrighet og vil påstå jeg er hardfør på ekle ting, blod og gørr. Men jeg kan ikke i min villeste fantasi forstå hvorfor man søker opp noe sånt. 

Anonymkode: 9fcbf...f78

• Liker 1
Skrevet

Nei, men jeg synes vi skal prøve å innse det at man faktisk ikke trenger å være sinnsyk for å like slike videoer

Vi mennesker er nysgjerrige vesen, og vi er naturlig tiltrukket av det som er brutalt og dramatisk. 
Grunnen til at folk liker slike videoer, så vel som filmer som Hostel og Saw, er ikke fordi de er sinnsyke.
Folk liker slike ting fordi videoene/filmene/spillene er transgressive, utradisjonelle og våger å vise deg de tankene du 
"ikke er ment å skal ha". Det er frigjørende og forfriskende å se dem, og derfor liker noen folk det.

Så man trenger ikke være sinnsyk. Til syvende og sist, så skal man helst overlate vurdering til offentlig psykologer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en gang hunden min på fersk gjærning når den søkte opp en torturert og drept skogmus. Bikkja måtte sove ute i hundehuset den natta for å si det slik. For en pervers og morbid bitch.

Anonymkode: 945e3...daa

• Liker 1
Skrevet

Jeg har aldri søkt på slike videoer. Jeg forstår at nysgjerrigheten tar overhånd for mange, og jeg dømmer ikke, men selv føler jeg ikke for å se videoer av mennesker som blir drept på ordentlig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På ‎19‎.‎03‎.‎2018 den 1.40, Nicathv skrev:

Mennesker med asperger har da empati. De har bare litt større problemer med å lese andre menneskers følelser og sosiale signaler. Jeg kjenner to mennesker med asperger, og de er begge veldig moralske mennesker med sterk rettferdighetssans. (Den ene kjenner jeg ikke såå veldig godt da. Men det er inntrykket jeg har.)

For å svare på spørsmålet: jeg har sett kanskje 3 sånne videoer de ti siste årene. Ikke noe jeg liker å se.

Jeg kan ha problemer med å vise og kommunisere følelser, fordi de fremtrer som så abstrakte for meg; også andres. Jeg er så full av empati at det er en av mine største byrder. 

Anonymkode: 7a955...872

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har søkt på slikt har det blant annet vært fordi jeg vil forstå døden bedre, siden jeg en dag skal oppleve den selv.

Anonymkode: 7a955...872

Skrevet

Hell no! Bare tanken er frastøtende.

• Liker 1
Gjest 123Sol
Skrevet

Nei. Men jeg har søkt på videoer av ulykker. Vet ikke hvorfor.. Fascinasjon kanskje.

Skrevet

Jeg gjorde det en gang for mange år siden og aldri igjen. Jeg søkte opp halshugging og fy faen jeg var rask til å gå ut av den siden da hodet bare rullet bortover bakken. Æsj

Skrevet

Kom over en video på Youtube for cirka ett år siden, hvor en gjeng løpte etter en fyr og skjøt. Etter han falt om, så fortsatte dem å pepre kuler i han. Dette var jo drap. Sykt!!! Men jeg søker meg ikke til slike videoer bevisst.

Jeg rapporterte videoen til Youtube, men dem slettet den ikke. Dem bare satte aldersgrense på videoen, og det syntes jeg også var sykt. Youtube burde fjerne slike videoer, og ikke gjøre det til underholdning. Det er mennesker og levende individ det handler om, og video av drap og henrettelser skal ikke glorifiseres, men fjernes.

Tenk på all dritten unger ser, og kanskje tar etter. Selv nakenvideoer og lettkledde damer burde fjernes. Det er ikke rart unger tar etter. Jeg synes sosial media og Youtube fraskriver seg ansvar, og dette er med på å korrumpere ungdom og unger.

mvh, TrekStar

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, TrekStar skrev:

Selv nakenvideoer og lettkledde damer burde fjernes

Hva er galt med nakenhet? Du har et rimelig forvridd syn når du setter nakenhet på linje med grov vold og drap...

Anonymkode: 945e3...daa

Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Jeg har sett en del. Så filmsnutt når de tok Gadaffi, eller hvordan det skrives, litt av Saddam sin henrettelse, og noe av IS. Det er veldig frastøtende. Vet ikke hvorfor jeg gjør det. Men ved å gjøre det fikk jeg og opp øynene for hva IS faktisk gjorde. Jeg fornektet det før jeg så det. Måtte ha realiteten brutalt brent inn på netthinna. 

Gjest HankySpanky
Skrevet (endret)

Delvis uforvarende, søkte opp noe greier å klikket på en video i forbindelse med bortføringen av Sekkingstad på Filippinene.

For å si det slik; Halshugging er ikke halshugging, de skjærer hodet av....med kniv.....og det tar tid....på den ene siden angrer på at jeg så videoen, på den andre siden, var det greit å vite hva det faktisk innebærer.

Mutet videoen og så forøvrig vekk i det de startet skjæringen på dette stakkars, hjelpeløse offeret.

Krigshandlinger og død i den forbindelse etc skjer ofte, da jeg ser mye dokumentarer fra kriger....men det blir en annen setting og litt mindre "intimt" kanskje, og det er heller ikke videoer/programmer som fokuserer på drepingen per-se, men som en del av en historie som fortelles.

Endret av HankySpanky
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt

- Safiye, mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri søkt etter slike filmer og kommer aldri til å gjøre det, men i natt så jeg en likevel. Det var en fyr på vennelista mi på Facebook som jeg kun har der på grunn av et spill som la ut en video som så helt uskyldig ut og jeg var dum nok til å åpne den. Det skulle jeg aldri gjort. Jeg sov ikke i natt og har gått rundt som en zombie i hele dag. At noen velger å se på sånt som underholdning er over min fatteevne og det sier ufattelig mye om hvem de er.

Anonymkode: 171ab...587

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...