Gå til innhold

Billige reisemål

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest jonnyHoy

Heisann

Jeg har tenkt meg en tur til varmere strøk tidilig i september. I den sammenhengen lurte jeg på om det er noen som vet hva som er billige land og oppholde seg i ? Dvs mat , drikke etc. Jeg vet at Bulgaria er nokså rimelig, men finnes det noen andre tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ensidig jager etter et sted hvor maten er ganske billig, og du blåser i hvordan landet og innbyggerne er, så anbefaler jeg Tyrkia. Men hvis du vil vite hvor det både er billig, og med trivelige folk, så anbefaler jeg den greske øya Thassos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monte negro, tidligere jugoslavia eller kroatsia. Er også billige steder å være, mye fin natur og armt klima i begynnelsen av september. Men ikke så billig som Bulgaria, men mye billigere enn Hellas og Spania som har blitt ekstremt dyrt i forhold til det det var før.

Ellers så har du jo Prag som også bruker å ha fint mildt sommer vær i september,men det blir jo ikke varmt i den grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jonnyHoy

Ja. Jeg har vært i Tyrkia, og etter min mening er det ikke så billig der lenger. Var der for 2 år siden. Betalte 40kr for halvliteren på diskotek og nattklubber. Mat var også ganske drøyt i pris synes jeg. Dette var Alanya.

None som vet hvordan det er I Tunisia, Tenerif, Gran Canaria og de landene lenger sør i området der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min målestokk er Tunisia ganske billig, og du kan oppleve mye hvis du reiser utenfor turistområdene. Var der september 99, og det var ganske varmt (det kaldeste var 29*C om natta, og vi hadde ikke aircondition på hotellrommet :oops: ).

Flott land og trivlige mennesker, men respekter visse kulturforskjeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge media blir alt billig nå som skolene begynner. Da dumper de prisene på de fleste reisene. Prisnivået i de aktuelle landene vil også synke. Vil anbefale deg å reise til et land med høy standar, da får du mest igjen for pengene. Reis til Lanzarote, tenerif, grand canaria o.l :blunke:

....skulle ønske jeg hadde tid til å reise i september....ha en god tur.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...