AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #1 Skrevet 18. mars 2018 Hvilken kaffe synes du er best av de som selges i vanlige matvarebutikker? En jeg kjenner, får besøk av en gjeng med kaffedrikkere. Vedkommende vil kjøpe inn en ok kaffe, som ikke koster så mye. Ønsker derfor tips fra kolonial. Har du godt tips fra en kaffebar, så kom gjerne med det også! Blir glad for alle tips Skal hjelpe å ordne med serveringen. Verken vert eller jeg drikker kaffe, så står fast. Er selv en ivrig tedrikker, men det blir ikke samme. Anonymkode: f4f97...459 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #2 Skrevet 18. mars 2018 Zoega Spør evt om råd i en kaffe/te-butikk. Anonymkode: d6f3a...5e9 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #3 Skrevet 18. mars 2018 Evergood er også en god kaffe (selges i dagligvarebutikker). Anonymkode: d6f3a...5e9 1
Brunhilde Skrevet 18. mars 2018 #4 Skrevet 18. mars 2018 Jeg foretrekker Löfbergs Lilla, Ali eller Evergood, i den rekkefølgen. Friele kan også gå an. 1
gohege Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 Av ferdigkvernet liker de nye kaffene fra Rema, Kolonihagen: https://www.kolonihagen.no/post/10307051/vare-produkter-kaffe Jeg har den fra Guatemala. Har du tilgang på en butikk som kan kverne bønnene for deg ville jeg gjort det (eks Coop mega eller Meny). Smaken og aromaen blir noe annet med nykvernede bønner. Blå java er av mine favoritter. Synes disse er mye bedre en Evergood, Ali, Kjelsberg, Friele osv. 2
Sk57 Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 Evergood uten tvil.Kjeldsberg på en bra andreplass. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 Jeg er en ivrig kaffedrikker, men jeg er ikke veldig kresen på slaget. Uansett, av de vanligste variantene er Farmer's min favoritt, den er også fairtrade. Ellers velger jeg helst Evergood, eller Coop sin blå. Skal jeg ha noe ekstra godt, er Blå Java veldig deilig. Anonymkode: 1b4bb...f11 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 Bruker REMA sin kaffe,trakter på moccamaster. Har prøvd MYE forskjellig,håndtraktet,spesialkaffe,kvernet bønner selv,fått bønner kvernet - men det er alltid denne jeg anser for å være et sikkert valg for god kaffe. Anonymkode: bf4ec...b79 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #12 Skrevet 18. mars 2018 Kjøper ofte Zoega her også, men er ikke veldig kresen. Det var en periode jeg kjøpte en som heter Intenso på Kiwi også. Den kostet 2,90 kr per pose og var helt grei - spesielt med tanke på prisen. De har satt opp prisen på denne, men den er fremdeles billig. Ellers er jo Kjeldsberg, Evergood og Friele greie. Har også kjøpt den økologiske på Kiwi før..Farmers eller hva den heter. Den er også god. Jeg skriver også under på dette med å kjøpe hele kaffebær/bønner og kverne disse selv. Da smaker det mye bedre, syns jeg. Anonymkode: 369b2...ed8 1
Muskath Skrevet 18. mars 2018 #14 Skrevet 18. mars 2018 Evergood syns jeg er best. Rema sin på andre plass. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #15 Skrevet 18. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Kjøper ofte Zoega her også, men er ikke veldig kresen. Det var en periode jeg kjøpte en som heter Intenso på Kiwi også. Den kostet 2,90 kr per pose og var helt grei - spesielt med tanke på prisen. De har satt opp prisen på denne, men den er fremdeles billig. Ellers er jo Kjeldsberg, Evergood og Friele greie. Har også kjøpt den økologiske på Kiwi før..Farmers eller hva den heter. Den er også god. Jeg skriver også under på dette med å kjøpe hele kaffebær/bønner og kverne disse selv. Da smaker det mye bedre, syns jeg. Anonymkode: 369b2...ed8 Den økologiske heter Green World, Farmer's er Fairtrade, men ikke økologisk. Green World kaffe er forresten også god. Anonymkode: 1b4bb...f11 2
Antoinette Skrevet 18. mars 2018 #16 Skrevet 18. mars 2018 Anbefaler også å skaffe en kvern og male selv - det vil bestandig smake bedre.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #17 Skrevet 18. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den økologiske heter Green World, Farmer's er Fairtrade, men ikke økologisk. Green World kaffe er forresten også god. Anonymkode: 1b4bb...f11 Green World var det, ja! Takk Anonymkode: 369b2...ed8
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #18 Skrevet 18. mars 2018 Hvordan skal denne kaffen tilberedes da? Det blir litt bortkastet med nymalte håndristede bønner om kaffen skal tilberedes på en trakter til kr. 149,99 som tante Turid kjøpte på Nille en gang på slutten av 90-tallet, som i blant er alt ikke-kaffedrikkere har i bakhånd til de får kaffedrikkende gjester en gang hvert skuddår. I så fall hadde jeg gått for standard Evergood, blå Coop eller Friele - ukomplisert men godt. Ikke kast bort penger på fancy kaffe om dere ikke har mulighet til tilberedning som yter kaffen en viss rettferdighet. Anonymkode: f3d9c...89c
Antoinette Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skal denne kaffen tilberedes da? Det blir litt bortkastet med nymalte håndristede bønner om kaffen skal tilberedes på en trakter til kr. 149,99 som tante Turid kjøpte på Nille en gang på slutten av 90-tallet, som i blant er alt ikke-kaffedrikkere har i bakhånd til de får kaffedrikkende gjester en gang hvert skuddår. I så fall hadde jeg gått for standard Evergood, blå Coop eller Friele - ukomplisert men godt. Ikke kast bort penger på fancy kaffe om dere ikke har mulighet til tilberedning som yter kaffen en viss rettferdighet. Anonymkode: f3d9c...89c Jeg bruker presskanne - såkalt french press.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå