Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klippa meg i dag. Skulle ha til skuldrene, men det ble et par cm kortere enn det. Ser ikke bra ut. Jeg angrer noe helt vannvittig. Får ikke sove. Ja, det er bare hår.. men likevel. Er så lei meg. 

Finnes det noen måte til å få håret til å vokse fortere? 

Har klump i magen, vil ikke vise meg blant folk. Jeg ser ut som en liten gutt. 

Anonymkode: a4a35...d4b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lue? ("Våren" er på din side)

Anonymkode: d0a8c...625

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Håret vokser i det tempoet det vokser i.. Er det veldig ille for deg så får du sette på hår eller bruke parykk eller noe annet. Du kan også style det mer feminint. Mest sannsynlig er det fordi det er uvant for deg, du ser sikkert kjempe fin ut.

Anonymkode: 43654...62a

Skrevet

Du får det vel i en hestehale , fremdeles?

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Hårstrikk79 skrev:

Du får det vel i en hestehale , fremdeles?

Nei.. er akkurat litt for kort. Helt ille altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker lang bob, og har pleid å ha det. Men nå mangler det et par cm på å nå skuldrene. Det ble for kort! Trenger at det vokser 2-3 cm.. 

Har lest at div kosttilskudd (priotin, silica) og massasje av hodebunn kan hjelpe håret til å vokse. Noen med erfaringer? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker lang bob, og har pleid å ha det. Men nå mangler det et par cm på å nå skuldrene. Det ble for kort! Trenger at det vokser 2-3 cm.. 

Har lest at div kosttilskudd (priotin, silica) og massasje av hodebunn kan hjelpe håret til å vokse. Noen med erfaringer? 

Prorin heter det visst. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Prorin heter det visst. 

Priorin. Herre. Må visst legge meg.. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok bare uvant, så du trenger bare mer tid til å bli vant med kortere frisyre. Men om det ble to cm kortere enn planlagt, så vokser det ut på ca to måneder med normal hårvekst.

Anonymkode: ed376...fa1

Skrevet

Du ser nok ikke ut som en gutt. Hvis du føler det kan du kanskje pynte deg litt mer med sminke og smykker for å veie opp for det. Mens det vokser kan du søke opp fine frisyrer på nettet, finnes mange korte, men feminine frisyrer.

• Liker 4
Skrevet

Prøv å style det med spray eller hårgele? Kanksje du finner ut at det ble bra og lærer deg å like det? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme opplevelse som deg! Har derfor ikke gått til frisøren på 2 år.

Jeg fant en hårkur som hjalp utrolig. Håret mitt har alltid vokst sent, men fikk råd og prøvde en hårmaske fra Lush kalt Roots. Den skal masseres inn i hodebunnen i tørt hår. Viktig og massere lenge for det stimulerer hodebunnen, og peppermynten i masken stimulerer enda mer. 

Føler veldig med deg! 

Anonymkode: 97efa...8c3

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt akkurat samme opplevelse som deg! Har derfor ikke gått til frisøren på 2 år.

Jeg fant en hårkur som hjalp utrolig. Håret mitt har alltid vokst sent, men fikk råd og prøvde en hårmaske fra Lush kalt Roots. Den skal masseres inn i hodebunnen i tørt hår. Viktig og massere lenge for det stimulerer hodebunnen, og peppermynten i masken stimulerer enda mer. 

Føler veldig med deg! 

Anonymkode: 97efa...8c3

Blir en stund til jeg klipper meg igjen! Føler jeg ser ut som en liten unge. Jeg leste at det hjelper å massere hodebunnen. Jeg er ikke redd for å ha hår ned til skuldrene, bør egentlig ikke ha lengre enn det. Men dette ble for kort. Det går nedenfor haka. Håper det ikke tar sååå lang tid på å gro 2-3 cm. Håper mitt hår vokser mer enn 1 cm i mnd 🙈

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, funginger skrev:

Du ser nok ikke ut som en gutt. Hvis du føler det kan du kanskje pynte deg litt mer med sminke og smykker for å veie opp for det. Mens det vokser kan du søke opp fine frisyrer på nettet, finnes mange korte, men feminine frisyrer.

Ja, føler jeg må veie opp med mer sminke, øredobber osv. Jeg er feminin i utgangspunktet, men dette var svært lite kledelig.. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skulle klippe det til skuldrene og det ble et par cm kortere enn det så har du jo fortsatt ikke hva jeg vil kalle kort hår. Og du kan jo ikke mistenkes for å være gutt med den lengden.

Om en måned halvannen er det vokst til den lengden du ville ha det uansett. 

Anonymkode: da3ef...b25

• Liker 4
Skrevet

Hvis du bruker rettetang vil det kanskje nå lengre ned enn til haka? Dette med at det ser 'guttekort ut' er nok noe du selv legger mest merke til. 😊

• Liker 2
Skrevet

Rock det! Altså, du kan enten velge å drite i lengden og bare nyte det mens det varer (for det vil ikke vare lenge, håret vekser hele tiden) eller å være lei deg, gjemme håret og skjemmes. Det er bare kjipt! :) Sommeren 2016 klipte jeg håret opp til ørene, og det var uvant. Ville ha langt hår igjen, men det er jo INGENTING annet å gjøre enn å vente. Så jeg rocka den sveisen - leita på nett etter fine frisyrer til den lengden, kledde meg i fine klær og gjorde alt for å føle meg bra. Jeg glemte sveisen, nøt livet og følte meg bra. Og nå har jeg veldig langt hår igjen. Gikk bra!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Blir en stund til jeg klipper meg igjen! Føler jeg ser ut som en liten unge. Jeg leste at det hjelper å massere hodebunnen. Jeg er ikke redd for å ha hår ned til skuldrene, bør egentlig ikke ha lengre enn det. Men dette ble for kort. Det går nedenfor haka. Håper det ikke tar sååå lang tid på å gro 2-3 cm. Håper mitt hår vokser mer enn 1 cm i mnd 🙈

Håret kan vokse med opptil to cm. i mnd. Håper frisøren tok hensyn til ansiktsformen din. Du kan prøve, som en her over sa, å bruke litt skum, gele eller hårspray og føne det. Jeg vet hvor ille det kan føles. Men om noen dager er du sikkert blitt mer vant til det nye håret.

Anonymkode: 78537...8ac

AnonymBruker
Skrevet

Fordelen med hår er jo at det vokser ut igjen. Så ingen stor skade er skjedd.

Anonymkode: 0f949...8a6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...