Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere der ute i Kg-land som forguder løken? Rå, kokt, stekt, grillet, syltet, fritert...hele pakka. Hva er din favoritt oppskrift hvor løk spiller en nøkkelrolle?

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syltet rødløk! Et must til taco og burgere :hoppendeglad:. Ikke så glad i rå løk...

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Jolijojo skrev:

Syltet rødløk! Et must til taco og burgere :hoppendeglad:. Ikke så glad i rå løk...

Faktisk aldri prøvd på taco, det skal jeg neste gang!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke oppskrift, men potetsalat med purreløk (eller vårløk) er veldig godt :spise:

Anonymkode: d6351...82d

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke oppskrift, men potetsalat med purreløk (eller vårløk) er veldig godt :spise:

Pørreløk er så godt. Det beste er at purreløk kan brukes i så mangt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker leken lett stekt. Ikke så mye at den blir søt, men hvor man samtidig får den litt mildere enn når den er rå. 

Anonymkode: f6838...530

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, HalldirV2 said:

Faktisk aldri prøvd på taco, det skal jeg neste gang!

Gled deg! Det er sykt digg! :spise:

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Jolijojo skrev:

Gled deg! Det er sykt digg! :spise:

Hva annet har du til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sølvløk (slike man kjøper på glass) smaker godt på leverpostei og på alt av kjøttpålegg synes jeg.

Purreløk + vanlig løk er et must i bondeomeletten synes jeg.

Rå rødløk i skiver hever smaken når den er tilbehør til stekt kjøtt.

Purreløk og lungemos stekt sammen i stekepanne (med litt margarin) er veldig godt :spise:

Skrevet

Pleier å lage taco med biffstrimler i stedet for kjøttdeig, det er kjempegodt! Ellers putter jeg oppi det jeg har lyst på der og da. Et annet deilig innslag i tacoen er jalapeno-ost fra kavli. Mmmmh, ble helt sulten her nå, jeg! :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvitløk og vanlig løk er et must i ungarsk gulasj.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sølvløk (slike man kjøper på glass) smaker godt på leverpostei og på alt av kjøttpålegg synes jeg.

Purreløk + vanlig løk er et must i bondeomeletten synes jeg.

Rå rødløk i skiver hever smaken når den er tilbehør til stekt kjøtt.

Purreløk og lungemos stekt sammen i stekepanne (med litt margarin) er veldig godt :spise:

Vet du, jeg deler nesten alt her, men synes lungemos smaker best med vanlig rå løk. Er det gul løk som er vanlig egentlig? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvitløk + vanlig løk (i småbiter) blandes i kjøttdeigen når man lager kjøttkaker :spise:

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Jolijojo skrev:

Pleier å lage taco med biffstrimler i stedet for kjøttdeig, det er kjempegodt! Ellers putter jeg oppi det jeg har lyst på der og da. Et annet deilig innslag i tacoen er jalapeno-ost fra kavli. Mmmmh, ble helt sulten her nå, jeg! :fnise:

Biffstrimler hender det at jeg også har, eller fisk, kylling også...ikke minst svin. Av og til vegetar :) Men at jeg ikke har tenkt på sylta løk til, pff...det er sløvt av meg. Det skal så prøves ut!

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, HalldirV2 said:

Biffstrimler hender det at jeg også har, eller fisk, kylling også...ikke minst svin. Av og til vegetar :) Men at jeg ikke har tenkt på sylta løk til, pff...det er sløvt av meg. Det skal så prøves ut!

Nesjda, nå har du jo noe nytt å prøve! Aldri så galt at det ikke er godt for noe :wink:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Vet du, jeg deler nesten alt her, men synes lungemos smaker best med vanlig rå løk. Er det gul løk som er vanlig egentlig? 

Jeg mente gul løk når jeg skrev vanlig løk, ja :) Jeg var usikker på hva det het. Takk for tips om lungemosen :blomst:

Lettvindt middag: Ha margarin i stekepanna, legg en frossen seiblokk (ca 800 gram) i panna + 1 hel purreløk i skiver. Sett på lokk, la dette kose seg på middels varme til seien er ferdigkokt. (Evt del opp seiblokken underveis i prosessen) :spise: Det blir smørkokt (er det noe som heter det? :) ) på en måte.  Det blir sikkert enda bedre med fersk sei.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, HalldirV2 said:

Jeg kunne aldri spist lungemos, uansett hvor mye løk jeg fikk til! Fargen er så turnoff for meg, liker at mat SER godt ut! :vetikke:

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mente gul løk når jeg skrev vanlig løk, ja :) Jeg var usikker på hva det het. Takk for tips om lungemosen :blomst:

Lettvindt middag: Ha margarin i stekepanna, legg en frossen seiblokk (ca 800 gram) i panna + 1 hel purreløk i skiver. Sett på lokk, la dette kose seg på middels varme til seien er ferdigkokt. (Evt del opp seiblokken underveis i prosessen) :spise: Det blir smørkokt (er det noe som heter det? :) ) på en måte.  Det blir sikkert enda bedre med fersk sei.

Takk :) Mange gode ideer her.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Jolijojo skrev:

Jeg kunne aldri spist lungemos, uansett hvor mye løk jeg fikk til! Fargen er så turnoff for meg, liker at mat SER godt ut! :vetikke:

Har du smakt det? :D

• Liker 2
Skrevet
Just now, HalldirV2 said:

Har du smakt det? :D

Nix, kommer ikke til å skje :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...