Rannva Skrevet 20. februar 2005 #61 Del Skrevet 20. februar 2005 Min er 25.. Når jeg har tatt av litt og nådd målet mitt, vil den være 22. Dersom jeg klarer det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 20. februar 2005 #62 Del Skrevet 20. februar 2005 Som vanlig blir slike tråder en tråd der en mengde småvektige legger ut info, mens andre holder seg unna. Bildene i albumet her inne viser imidlertid at slettes ikke alle på kg har en bmi på under 25. Pussig det der.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 20. februar 2005 #63 Del Skrevet 20. februar 2005 Som vanlig blir slike tråder en tråd der en mengde småvektige legger ut info' date=' mens andre holder seg unna. Bildene i albumet her inne viser imidlertid at slettes ikke alle på kg har en bmi på under 25. Pussig det der....[/quote'] Man liker vel ikke å snakke om det man ikke er fornøyd med - så da er de som har BMI over 25 sanns. ikke er det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 20. februar 2005 #64 Del Skrevet 20. februar 2005 Det tror jeg også. Men derfor synes jeg det skurrer litt når tilsvarende emner tas opp og tynne folk sier"det er mye verre å være tynn enn tykk", "Jeg er så flau over hvor tynn jeg er" osv. Allikevel er det alltid de tynne som opplyser om vekt, bmi, mål osv i slike tråder. Bare et tankekors. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 20. februar 2005 #65 Del Skrevet 20. februar 2005 Melk, jeg vet at det for mange høres dumt, jålete etc ut når tynne mennesker klager. Men jeg skal love deg at det er ikke bare store mennesker som får kommentarer som kan såre. Det er ikke gøy å være 14 år gammel stankelbein uten pupper, det er ikke gøy å spise til man sprekker og allikevel få mas om at "herreguuud så tynn du er". "Alle" vet at det er vondt og trist å være overvektig, og at det er sårende for overvektige å få kommentarer i retning kropp. Min erfaring er at svært få tenker over at det samme faktisk gjelder andre veien og. For når det kommer til stykket så handler det om å få høre at man ikke er bra og ok. Og det sliter uavhengig av problemets art. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 20. februar 2005 #66 Del Skrevet 20. februar 2005 Men derfor synes jeg det skurrer litt når tilsvarende emner tas opp og tynne folk sier"det er mye verre å være tynn enn tykk", "Jeg er så flau over hvor tynn jeg er" osv. Allikevel er det alltid de tynne som opplyser om vekt, bmi, mål osv i slike tråder. Bare et tankekors. Jeg vil jo tro at det er et stort problem å være veldig tynn og prøve å bli tyngre. DE får jo hvertfall ingen sympati fra 'almuen'. Man skal jo være sykelig tynn før jeg opparbeider mye sympati. Aner ikke - men vil tro det er flere som har problemer med fedme enn de som har motsatt problem. Uansett - som mange er inne på her er BMI fryktelig misvisende. Man burde feks. måle fettprosent i tillegg. Men jeg vet ikke om den greier å justere for tung/lett benbygning feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 20. februar 2005 #67 Del Skrevet 20. februar 2005 Melk, jeg vet at det for mange høres dumt, jålete etc ut når tynne mennesker klager. Men jeg skal love deg at det er ikke bare store mennesker som får kommentarer som kan såre. Det er ikke gøy å være 14 år gammel stankelbein uten pupper, det er ikke gøy å spise til man sprekker og allikevel få mas om at "herreguuud så tynn du er". "Alle" vet at det er vondt og trist å være overvektig, og at det er sårende for overvektige å få kommentarer i retning kropp. Min erfaring er at svært få tenker over at det samme faktisk gjelder andre veien og. For når det kommer til stykket så handler det om å få høre at man ikke er bra og ok. Og det sliter uavhengig av problemets art. Jeg VET det, har selv venner som møter dette problemet daglig. Nettopp derfor blir det for meg et paradoks når det alltid er "de tynne" som legger inn sine svar i slike tråder, og nærmest aldri "de tykke". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #68 Del Skrevet 20. februar 2005 At man gidder å henge seg opp i BMI i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå