AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #1 Skrevet 17. mars 2018 Ja, en liten tråd om dette denne vakre lørdagskveld Hvilke grep måtte du gjør for å få deg kjæreste? Innså du selv at du måtte gjøre noe? Hilsen en som prøver å kopiere lærdom fra andre! Anonymkode: e45b7...fdb 1
lipglossy Skrevet 17. mars 2018 #2 Skrevet 17. mars 2018 Gjorde egentlig ikke noe spesielt, untatt at jeg turte å svare når han skrev til meg. Skjønte selv at jeg kanskje ikke burde være så sykt redd for det motsatte kjønn og at jeg ikke burde tenke at jeg ikke var bra nok. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 Jeg synes det er veldig rart å tenke på det som at en må «gjøre grep» for å få kjæreste. Er det ikke bare å være seg selv, og bli kjent med mennesker? Kan bli et potensielt forhold ut av det meste av kontakt med mennesker Jobb, handletur på butikken, utesteder, treningssenter og egentlig overalt er det nok av mennesker å slå av en prat med. Anonymkode: 78c00...a9d 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 Måtte bruke en del år alene og uten å være på jakt eller åpen for å date (avviste alle) på å jobbe med meg selv følelsesmessig, sånn at jeg ble kvitt de reaksjonene i meg selv som gjorde at dating og forhold og potensielle avvisninger ble så stressende, for jeg var alltid sånn all in or all out, og måtte finne balansen. Jobbe med ting helt fra barndommen som egentlig ikke har vært noe issue men som jeg reflekterte over og innså var et issue når det kom til å bli trygg på andre og ha en komfortabel og seriøs intim nærhet med andre, for det var noe helt annet å sitte i en armkrok på fest og kun møte menn når det passet for meg i mental modus, og det å faktisk åpne seg og ha en fast og tett kontakt og omgang med noen i det daglige liv. Og til sist måtte jeg legge fra meg frykten og skuespillet, bli trygg nok på meg selv og hva jeg ville ha og lære meg å bli mer åpen , og rett og slett hoppe i det å tenke at what will be will be og legge fra meg alle analyseringer! Anonymkode: bdcd1...50c 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #5 Skrevet 17. mars 2018 Helt ærlig var det eneste jeg gjorde å gå fra eksen, etter lang tids kamp for å få det til å fungere og innse hva som ikke fungerte. Da var plutselig kjæresten der, mye kjappere enn jeg hadde forventa... Men kort sagt, respektere seg selv, ikke godta å bli tråkket på, ikke ta hverandre for gitt og være snill med hverandre er viktig. Anonymkode: d0818...b9e 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, en liten tråd om dette denne vakre lørdagskveld Hvilke grep måtte du gjør for å få deg kjæreste? Innså du selv at du måtte gjøre noe? Hilsen en som prøver å kopiere lærdom fra andre! Anonymkode: e45b7...fdb Være meg selv fullt og helt. Kaste meg ut i det. Anonymkode: f5148...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #7 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er veldig rart å tenke på det som at en må «gjøre grep» for å få kjæreste. Er det ikke bare å være seg selv, og bli kjent med mennesker? Kan bli et potensielt forhold ut av det meste av kontakt med mennesker Jobb, handletur på butikken, utesteder, treningssenter og egentlig overalt er det nok av mennesker å slå av en prat med. Anonymkode: 78c00...a9d Det kan godt være at jeg tar feil, men går ut fra at du er mann pga det du skriver. For det er nemlig ofte man må ta grep for å få kjæreste. Å få kjæreste er ikke bare å ha kontakt med noen man kommer overens med, men å både være følelsesmessig og mentalt balansert i seg selv, og å være et godt kjæresteemne for andre og ha livet på stell rent praktisk, og psykisk så man ikke tilfører ustabilitet i andres liv og følelsesmønster, og samtidig være trygg nok til å være åpen om alt, og klar for å åpne hjertet sitt, legge ned guarden og lære seg å stole på noen så mye at man gir de det mest skjøre man har, nemlig hjertet sitt. Føler at mange menn som sliter med å få dame ikke skjønner at visse vesentlige ting må være på plass, og at mange i forhold er distansert til partneren sin enten i forhold eller i dating fordi de skjærmer hjertet sitt. Man må være helt kvitt egoet sitt og det er det mange som sliter med. Da blir det ikke et dypt og bulletsproof forhold, men mer at man tilbringer tid sammen , og allikevel holder hverandre på en armlengdes avstand rent "sårbarhetsmessig", og da vil begge savne den genuine dype rene åpne ærlige kjærligheten i lengden. Anonymkode: bdcd1...50c 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #8 Skrevet 17. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan godt være at jeg tar feil, men går ut fra at du er mann pga det du skriver. For det er nemlig ofte man må ta grep for å få kjæreste. Å få kjæreste er ikke bare å ha kontakt med noen man kommer overens med, men å både være følelsesmessig og mentalt balansert i seg selv, og å være et godt kjæresteemne for andre og ha livet på stell rent praktisk, og psykisk så man ikke tilfører ustabilitet i andres liv og følelsesmønster, og samtidig være trygg nok til å være åpen om alt, og klar for å åpne hjertet sitt, legge ned guarden og lære seg å stole på noen så mye at man gir de det mest skjøre man har, nemlig hjertet sitt. Føler at mange menn som sliter med å få dame ikke skjønner at visse vesentlige ting må være på plass, og at mange i forhold er distansert til partneren sin enten i forhold eller i dating fordi de skjærmer hjertet sitt. Man må være helt kvitt egoet sitt og det er det mange som sliter med. Da blir det ikke et dypt og bulletsproof forhold, men mer at man tilbringer tid sammen , og allikevel holder hverandre på en armlengdes avstand rent "sårbarhetsmessig", og da vil begge savne den genuine dype rene åpne ærlige kjærligheten i lengden. Anonymkode: bdcd1...50c Er ikke mann nei, men kan skjønne at du tenkte det vel, jeg er ikke helt enig med det at forhold trenger å være så komplisert. Selvsagt er det flere ting som må på plass enn å komme overens med en, men nå tenkte jeg mer på hvordan komme i kontakt med noen og treffe en potensiell partner, enn hvordan åpne seg og være klar for det. Regner med at ts spør om tips for at hun/han føler seg klar for et forhold Anonymkode: 78c00...a9d
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #9 Skrevet 17. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke mann nei, men kan skjønne at du tenkte det vel, jeg er ikke helt enig med det at forhold trenger å være så komplisert. Selvsagt er det flere ting som må på plass enn å komme overens med en, men nå tenkte jeg mer på hvordan komme i kontakt med noen og treffe en potensiell partner, enn hvordan åpne seg og være klar for det. Regner med at ts spør om tips for at hun/han føler seg klar for et forhold Anonymkode: 78c00...a9d Føler meg klar for forhold ja! Jeg lurte på tips mer i den retningen som "Da jeg sluttet å være sjenert" så løsnet det ts Anonymkode: e45b7...fdb
tesla123 Skrevet 17. mars 2018 #10 Skrevet 17. mars 2018 Så fort jeg innså at menn ikke forventer det "perfekte". Etter mange år som usikker tenåringsjente åpnet det seg en ny verden for meg når jeg endelig turde å være meg selv. Det hjelper også mye å bare møte folk og hoppe litt i ting. Blir man avvist kan det være noe så enkelt som at du ikke er hans type, mens du vil være en annen mann sin type. Ikke ta ting så personlig, tør å ta initiativ, og vær deg selv er de tipsene jeg kan komme med. 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #11 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, tesla123 skrev: Så fort jeg innså at menn ikke forventer det "perfekte". Etter mange år som usikker tenåringsjente åpnet det seg en ny verden for meg når jeg endelig turde å være meg selv. Det hjelper også mye å bare møte folk og hoppe litt i ting. Blir man avvist kan det være noe så enkelt som at du ikke er hans type, mens du vil være en annen mann sin type. Ikke ta ting så personlig, tør å ta initiativ, og vær deg selv er de tipsene jeg kan komme med. Vær deg selv, sier du. Jeg leser/hører det innimellom, hvordan definerer du det? Jeg syns det er vanskelig å vite hva det egentlig betyr. Kanskje flere ikke er seg selv (meg inkludert) fordi man er opptatt av å bli likt og godtatt? Og at det hemmer man litt ts Anonymkode: e45b7...fdb 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #12 Skrevet 17. mars 2018 Jeg må få det bra med meg selv før jeg kan få enda en person inn i livet mitt som krever noe av meg. Anonymkode: a4d03...d52
tesla123 Skrevet 17. mars 2018 #13 Skrevet 17. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær deg selv, sier du. Jeg leser/hører det innimellom, hvordan definerer du det? Jeg syns det er vanskelig å vite hva det egentlig betyr. Kanskje flere ikke er seg selv (meg inkludert) fordi man er opptatt av å bli likt og godtatt? Og at det hemmer man litt ts Anonymkode: e45b7...fdb For min del er det at jeg regelrett driter i hva folk generelt mener om meg, med unntak av nær familie og venner. Jeg står for mine meninger, går i de klærne jeg liker om det så er en hullete joggebukse, tar de valgene jeg ønsker å ta, ikke det samfunnet forventer. Likevel må jeg jo følge normene i samfunnet som å være høflig, ha normal folkeskikk og være blid og hyggelig mot de man møter. Kan presisere at jeg bryr meg i den forstand at jeg ikke ønsker å såre eller opprøre andre mennesker, og vil rett og slett være et bra menneske. Likevel skal ikke det å være et "bra menneske" stå i veien for min egen trivsel og selvfølelse.Ved å være den personen jeg ønsker å være til tross for samfunnets forventninger har jeg også oppdaget at de folkene jeg blir kjent med liker meg bedre fordi jeg er så ekte. De folkene som ikke liker meg for den jeg er får finne seg noen andre som de matcher bedre med. Enkelt for meg, enkelt for dem. 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #14 Skrevet 18. mars 2018 Jeg måtte bli åpnere og morsommere på date. Istedet for å fokusere på hva han evt synes om meg, tenkte jeg hva jeg syntes. Etter mange dater med ulike slappet jeg av, var morsommere og kunne «selge meg selv”. Anonymkode: d1ed1...d8d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #15 Skrevet 19. mars 2018 På 17.3.2018 den 23.50, AnonymBruker skrev: Føler meg klar for forhold ja! Jeg lurte på tips mer i den retningen som "Da jeg sluttet å være sjenert" så løsnet det ts Anonymkode: e45b7...fdb Mann her. Jeg fikk hele tenårene og mye av tjueårene ødelagt av sjenanse. Det første som skjedde, var ei venninne som tvang meg ut på dansegulvet. Følelsen av å ikke dø, men mestre det å bevege seg til musikk, tett med et annet menneske, førte til lettere kontakt med flere siden. En av dem ville ha meg med på nachspiel, og jeg hadde en veldig bra første seksuelle opplevelse med henne. En rekke små, men positive opplevelser gjorde at jeg turte å ta kontakt da hun som ble kjæresten min dukket opp, et par år senere. Så rådet er; finn noe som ikke nødvendigvis er så stort, men som bygger deg opp i riktig retning. Ikke begynn aktiv dating før du føler at du har litt selvtillit. Men i mellomtiden kan det jo alltids skje et lykketreff :-) Anonymkode: 72069...62a 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #16 Skrevet 19. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mann her. Jeg fikk hele tenårene og mye av tjueårene ødelagt av sjenanse. Det første som skjedde, var ei venninne som tvang meg ut på dansegulvet. Følelsen av å ikke dø, men mestre det å bevege seg til musikk, tett med et annet menneske, førte til lettere kontakt med flere siden. En av dem ville ha meg med på nachspiel, og jeg hadde en veldig bra første seksuelle opplevelse med henne. En rekke små, men positive opplevelser gjorde at jeg turte å ta kontakt da hun som ble kjæresten min dukket opp, et par år senere. Så rådet er; finn noe som ikke nødvendigvis er så stort, men som bygger deg opp i riktig retning. Ikke begynn aktiv dating før du føler at du har litt selvtillit. Men i mellomtiden kan det jo alltids skje et lykketreff :-) Anonymkode: 72069...62a Motiverende innlegg! Men du følte det løsnet når du ble mindre sjenert? Mistenker det er mitt største problem! Anonymkode: e45b7...fdb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #17 Skrevet 19. mars 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Motiverende innlegg! Men du følte det løsnet når du ble mindre sjenert? Mistenker det er mitt største problem! Anonymkode: e45b7...fdb Velbekomme. Sjenanse er noe dritt. Vi vet jo at vi har mye å by på, hvis vi bare tør. Som sagt mener jeg at det må skapes mestringsfølelse i små skritt. Ting som ikke nødvendigvis går på å treffe en partner vil også hjelpe. F.eks lære å snakke i forsamlinger, synge i kor, spille noe for andre etc. Anonymkode: 72069...62a 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #18 Skrevet 19. mars 2018 At jeg møte en gutt som interesserte meg, og jeg interesserte han tilbake. Vi ble kjent, falt pladask og ble tilslutt enige om å være kjærester 😂 det er ikke så enkelt å finne noen det klaffer med. Men selveste kjærestegreiene er lett når begge kjenner zinget og ønsker ett forhold. Anonymkode: 13158...8c4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #19 Skrevet 19. mars 2018 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Velbekomme. Sjenanse er noe dritt. Vi vet jo at vi har mye å by på, hvis vi bare tør. Som sagt mener jeg at det må skapes mestringsfølelse i små skritt. Ting som ikke nødvendigvis går på å treffe en partner vil også hjelpe. F.eks lære å snakke i forsamlinger, synge i kor, spille noe for andre etc. Anonymkode: 72069...62a Takk! Anonymkode: e45b7...fdb
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2018 #20 Skrevet 19. mars 2018 hoppe i det med skylappene på Anonymkode: 53401...059
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå