Gå til innhold

pusse opp bad

Jeanine

Anbefalte innlegg

Vi har tenkt å høre med banken om lån til å pusse opp badet. Vi har et hus fra begynnelsen av 1970-tallet og badet er like gammelt.. Vi tenker slik at vi vil ha fagfolk til å ordne slikt som rør, sluk, varmekabler og annet elektrisk, og til å legge membraner, også evt støpe gulv. Ellers er planen å bruke pappa til å legge fliser. Han er ikke fagmann, men har gjort det en haug med ganger før, blant annet på bad. Hva har det å si for garantier, videre salg av huset og slikt, at vi har lagt flisene selv?? Jeg vet at resultatet blir bra, for pappa kan dette, men han har jo ikke "fagbrev" eller noe slikt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du blir da ikke spurt hvem som har lagt flisene ved salg. så lenge det er fagmessig utført...

Eneste er at du må gå til din faar med reklamasjon om du vil klaage på leggingen. De fleste legger flis selv,men rør, elektr,membrand MÅ være fagmessig.

Ingen hekskunst å legge flis.Det er grunnarbeidet det oppstår feil på badrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Plonk ikke innlogget

Jeg ville latt fagfolkene gjøre alt. (Jeg har faktisk gjort det allerede, for vi pusset opp badet for fem måneder siden).

Du vil ikke få garanti på arbeidet uten, og for fagfolkene tar det uansett bare et par timer å legge fliser.

Vi har nå en fem års garanti på hele arbeidet. Og neste gang vi skal kjøpe bolig, vil vi kreve å få se garantier og papirer på at våtromsarbeidet er gjort av fagfolk. Det er nå altfor mange bad i dette landet som er laget av amatører, og mange folk har allerede brent seg kraftig på at arbeidet ikke er fagmessig utført, med lekkasjer o.l. og veldig dyre utbedringer.

Det er heller ikke sant at det ikke er noen heksekunst å legge fliser. Din far skal være flink for å få til riktig fall mot sluket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi fikk også renovert badet av fagfolk og angrer ikke på det. Det ble svindyrt, men nå vet vi at badet følger standard og forskrifter dersom det blir snakk om skader etc. (gammelt hus).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt fagfolk på befaring og de anbefalte oss faktisk å gjøre en del ting selv. All form for tilkopling/endring av rør og elektrike ting + støping av gulv og legging av memnran skal de utføre. Men de vil hjelpe oss til å gjøre hva vi kan selv, altså vise og forklare hva vi skal gjøre for å lette jobben deres og dermed gjøre det billigst mulig. Vi har valgt et lite firma som har rørlegger og elektriker, noe som viser seg at vil lønne seg bra, og han som skal støpe gulv og legge membran er heller ikke så værst i pris. Nå gleder jeg meg til å få nytt bad!!!! Vi er også så heldig at pappa sin jobb nettopp er byggevareforretning, så vi får alt vi trenger til nesten innkjøpspris, til og med baderomsinnredningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...