AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #1 Skrevet 17. mars 2018 Hei. Jeg har endel medikamenter som jeg får fornyet på e-resept. Bruker forskjellig apotek, da jeg bor i en stor by. Jeg logger av og inn mineresepter.no. Og så nå i kveld at et B-preparat som jeg er sikker på er tatt ut, ikke var utlevert, men som ikke var det. Det lå på dette apotek som gjort stand til utlevering for ca 3 uker siden. Og jeg som sagt sikker på at det var tatt. Jeg fikk etter en kjapp telefon apotekene imellom utlevert medikamentet (som jeg er sikker på allerede er tatt ut, men at apoteket har gjort en feil i sine prosedyrer) Jeg pendlereiser og for meg er det greit å ha et ekstra arsenal i pendlerleiligheten. Men. Når jeg nå skal fornye resepten etter en uke. Vil det synes for lege at jeg tok ut denne på dagens dato? Vil jo ikke tro at fastlege tror jeg er narkoman og prøver å snylte. Det er jo apoteket som har sviktet i sine rutiner her. Innspill fra seriøse? Gjerne fra en farmasøyt. Og NEI, jeg er ikke misbruker! Jeg ser her det praktiske med å ha et brett liggende i pendlerleiligheten i tilfelle jeg skulle glemme de. Anonymkode: a8c2a...949
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #2 Skrevet 17. mars 2018 Kommentar: I kveld-altså ettermiddag mens apotekene var åpne. Jeg er oppe kl 05, så har litt annen tidsfølelse. Anonymkode: a8c2a...949
Gjest aell Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 Du kan vel bare si det som det er, hvis legen skulle spørre?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 8 minutter siden, aell skrev: Du kan vel bare si det som det er, hvis legen skulle spørre? Jobber du i apotek eller er du farmasøyt? Om du leser så var det viktig for å få svar. Jeg ønsker ikke synsing. Anonymkode: a8c2a...949
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #5 Skrevet 17. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i apotek eller er du farmasøyt? Om du leser så var det viktig for å få svar. Jeg ønsker ikke synsing. Anonymkode: a8c2a...949 Hvis du ber om svar fra helsepersonell må du ringe apoteket. Du kan ikke vite om noen her er farmasøyt bare fordi de påstår det. Anonymkode: 6d970...9a8 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Skrevet 17. mars 2018 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du ber om svar fra helsepersonell må du ringe apoteket. Du kan ikke vite om noen her er farmasøyt bare fordi de påstår det. Anonymkode: 6d970...9a8 Herlighet. Jeg må da få spørre! Og det er snakk og prosedyrer og ikke helseråd! Anonymkode: a8c2a...949
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #7 Skrevet 17. mars 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet. Jeg må da få spørre! Og det er snakk og prosedyrer og ikke helseråd! Anonymkode: a8c2a...949 Selvsagt, men jeg skjønner ikke hvorfor du krever å få svar fra en farmasøyt. Jeg kan selvsagt skrive at jeg er farmasøyt og at for legen vil det se ut som du tok det ut på dagens dato, men det betyr ikke at det er sant. Anonymkode: 6d970...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #8 Skrevet 17. mars 2018 JA, legen kan se alle dine uttak av medikamenter. Anonymkode: fc934...f13
QueRilja Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: JA, legen kan se alle dine uttak av medikamenter. Anonymkode: fc934...f13 Men her har jo apoteket gjort en feil i sine prosedyrer! Jeg finner det praktisk å ha medikamenter jeg behøver på mine to bosteder, og ønsker ikke å oppgi til lege om det. Jeg sender inn e-resept når jeg behøver ny, og det får jeg. Vil lege se at jeg har fått to ganger på samme resept (apotekets feil)? Er du farmasøyt? Jobber på apotek? Endret 18. mars 2018 av QueRilja Jeg er TS.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 1 time siden, QueRilja skrev: Men her har jo apoteket gjort en feil i sine prosedyrer! Jeg finner det praktisk å ha medikamenter jeg behøver på mine to bosteder, og ønsker ikke å oppgi til lege om det. Jeg sender inn e-resept når jeg behøver ny, og det får jeg. Vil lege se at jeg har fått to ganger på samme resept (apotekets feil)? Er du farmasøyt? Jobber på apotek? Det er sikkert praktisk, men det er ikke sikkert legen vil skrive ut resepter bare for at du skal plassere medikamenter overalt. Anonymkode: 6d970...9a8
Gjest Bossa Nova Skrevet 18. mars 2018 #11 Skrevet 18. mars 2018 (endret) Jeg er ikke farmasøyt, men vet at legen verken kan se om eller når du har hentet ut medikamentene. Fastlegen har kun oversikt over når han eller hun skrev resepten, og selvsagt hva han skrev resept på. Når du ber om ny resept, vet ikke legen om du hentet medisinen samme dag eller ventet noen uker forrige gang. Endret 18. mars 2018 av Bossa Nova
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #12 Skrevet 18. mars 2018 5 timer siden, Bossa Nova skrev: Jeg er ikke farmasøyt, men vet at legen verken kan se om eller når du har hentet ut medikamentene. Fastlegen har kun oversikt over når han eller hun skrev resepten, og selvsagt hva han skrev resept på. Når du ber om ny resept, vet ikke legen om du hentet medisinen samme dag eller ventet noen uker forrige gang. Dette er feil, legen kan se om pasienten har hentet ut et legemiddel eller ikke, og dersom pasienten har hentet ut kan legen se alle datoer for uthenting Pasienter kan også se disse datoene selv hvis de logger seg inn i mineresepter.no Anonymkode: fc934...f13 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #13 Skrevet 18. mars 2018 5 timer siden, Bossa Nova skrev: Jeg er ikke farmasøyt, men vet at legen verken kan se om eller når du har hentet ut medikamentene. Fastlegen har kun oversikt over når han eller hun skrev resepten, og selvsagt hva han skrev resept på. Når du ber om ny resept, vet ikke legen om du hentet medisinen samme dag eller ventet noen uker forrige gang. Joda. Alle leger som kan rekvirere medisiner kan se hva pasienter har av medisiner og hva som er tatt ut og når. De må selvfølgelig logge seg inn på den aktuelle pasienten, men det er ikke vanskelig. Anonymkode: 84348...ab9
Lille Vinkel Skrevet 18. mars 2018 #14 Skrevet 18. mars 2018 (endret) Hei På e-resept kan legen se hva som har blitt hentet ut og datoen når det har blitt hentet. Er du sikker på at apoteket har gjort en feil? Jeg ville sjekket på www.helsenorge.no på resepter hva som har blitt skrevet ut, antall og hva du har fått utlevert. Jeg jobber på apotek Endret 18. mars 2018 av Lille Vinkel
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #15 Skrevet 18. mars 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har endel medikamenter som jeg får fornyet på e-resept. Bruker forskjellig apotek, da jeg bor i en stor by. Jeg logger av og inn mineresepter.no. Og så nå i kveld at et B-preparat som jeg er sikker på er tatt ut, ikke var utlevert, men som ikke var det. Det lå på dette apotek som gjort stand til utlevering for ca 3 uker siden. Og jeg som sagt sikker på at det var tatt. Jeg fikk etter en kjapp telefon apotekene imellom utlevert medikamentet (som jeg er sikker på allerede er tatt ut, men at apoteket har gjort en feil i sine prosedyrer) Jeg pendlereiser og for meg er det greit å ha et ekstra arsenal i pendlerleiligheten. Men. Når jeg nå skal fornye resepten etter en uke. Vil det synes for lege at jeg tok ut denne på dagens dato? Vil jo ikke tro at fastlege tror jeg er narkoman og prøver å snylte. Det er jo apoteket som har sviktet i sine rutiner her. Innspill fra seriøse? Gjerne fra en farmasøyt. Og NEI, jeg er ikke misbruker! Jeg ser her det praktiske med å ha et brett liggende i pendlerleiligheten i tilfelle jeg skulle glemme de. Anonymkode: a8c2a...949 Dette skal ikke være mulig. Der er kommet et nytt reseptsystem for kort tid siden, nettopp fordi denne typen "shopping" skal avsløre shopperne. I tillegg får legen din elektronisk melding hver gang du henter ut noe på en resept. Så du kan jo også vente deg en samtale med legen neste gang du ber om å få fornyet resepten. Anonymkode: a6fbb...6a5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #16 Skrevet 18. mars 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette skal ikke være mulig. Der er kommet et nytt reseptsystem for kort tid siden, nettopp fordi denne typen "shopping" skal avsløre shopperne. I tillegg får legen din elektronisk melding hver gang du henter ut noe på en resept. Så du kan jo også vente deg en samtale med legen neste gang du ber om å få fornyet resepten. Anonymkode: a6fbb...6a5 Jeg fikk feks beskjed av legen om at det ikke var nødvendig å fornye en resept fordi den fortsatt var aktiv. Problemet var at den sto som aktiv selv om jeg hadde hentet ut alle mulige ganger. Altså var den tom, selv om systemet ikke hadde registrert det. Anonymkode: 6d970...9a8
QueRilja Skrevet 23. mars 2018 #17 Skrevet 23. mars 2018 På 18.3.2018 den 3.30, AnonymBruker skrev: Det er sikkert praktisk, men det er ikke sikkert legen vil skrive ut resepter bare for at du skal plassere medikamenter overalt. Anonymkode: 6d970...9a8 Jeg har en fastlege. Og jeg bruker denne. Jeg shopper ikke medikamenter. Om det er det du insinuerer. På 18.3.2018 den 3.46, Bossa Nova skrev: Jeg er ikke farmasøyt, men vet at legen verken kan se om eller når du har hentet ut medikamentene. Fastlegen har kun oversikt over når han eller hun skrev resepten, og selvsagt hva han skrev resept på. Når du ber om ny resept, vet ikke legen om du hentet medisinen samme dag eller ventet noen uker forrige gang. Takk for svar. På 18.3.2018 den 8.55, AnonymBruker skrev: Dette er feil, legen kan se om pasienten har hentet ut et legemiddel eller ikke, og dersom pasienten har hentet ut kan legen se alle datoer for uthenting Pasienter kan også se disse datoene selv hvis de logger seg inn i mineresepter.no Anonymkode: fc934...f13 Jeg ser dato når jeg logger inn på mineresepter.no. Og jeg har kontaktet fastlege På 18.3.2018 den 12.23, Lille Vinkel skrev: Hei På e-resept kan legen se hva som har blitt hentet ut og datoen når det har blitt hentet. Er du sikker på at apoteket har gjort en feil? Jeg ville sjekket på www.helsenorge.no på resepter hva som har blitt skrevet ut, antall og hva du har fått utlevert. Jeg jobber på apotek Ja, jeg fikk dette bekreftet i dag. Apoteket hadde gjort en feil. De hadde gitt meg medikamentet, men de hadde "lagt det klart" for utlevering, uten å levere det ut. Via dialog med min fastlege var det ok at jeg hadde tatt to leveringer på samme resept for å ha medikamentet på bolig nr 2. Og fastlege skulle kontakte apotek, siden det her er et avvik i prosedyrene til apoteket.
Lille Vinkel Skrevet 25. mars 2018 #18 Skrevet 25. mars 2018 På 23.3.2018 den 4.04, QueRilja skrev: Ja, jeg fikk dette bekreftet i dag. Apoteket hadde gjort en feil. De hadde gitt meg medikamentet, men de hadde "lagt det klart" for utlevering, uten å levere det ut. Via dialog med min fastlege var det ok at jeg hadde tatt to leveringer på samme resept for å ha medikamentet på bolig nr 2. Og fastlege skulle kontakte apotek, siden det her er et avvik i prosedyrene til apoteket. Bra det ordnet seg for deg Og veldig fint at apoteket fikk beskjed sånn at de kan registrere det som et avvik og se over prosedyrene sine. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå