Gå til innhold

Nå er jeg lei!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av hvordan kroppen min er blitt, og vil gjøre noe med det, men har ingen penger.

Men er det forskjellig type kosthold som er sunt for forskjellige personer? Har hørt at noen trenger proteiner, andre karbohydrater osv..

Hvem trenger hva i så fall?

Og hvordan kan jeg trene hjemme uten penger? Hele kroppen altså.

Jeg er forresten 20 år, 65 kg, 157 cm høy. Relativ bred i hoftene og livet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Ninakanin
Skrevet

Heng deg med i tråden vår, da vel!

Både styrke og kondisjon er viktig å trene. Styrke for å bygge muskler som igjen forbrenner fett og gjør kroppen din sterk og sunn, og kondisjon som også brenner fett og som gir deg energi.

Av mat er det viktig med flere små måltider utover dagen, ikke gå mer enn 3-4 timer uten mat. Lengre enn det, og du bremser den gode forbrenningen.

Kutt ned om ikke ut, på fett og sukker. Spis mer rent kjøtt som fisk og kylling og kalkun, gjerne svin, og spis mer frukt og grønnsaker.

Standard svar, men er du flink så funker det.

Skrevet

Takk for svar. Veldig standard svar ja, som jeg gjerne skulle levd opp til. Tror mangelen min er motivasjon, og rett og slett styrke til å holde meg på den sunne vei. Jeg klarte det før, men flyttet for meg selv nå, og hurtigmat og usunn mat er stikkord her :veldigsur:

Og i tillegg er samboeren min veldig glad i kake, og alt annet, og jeg lager jo gjerne, og spiser gjerne :roll:

Får meg liksom ikke fra det :oops:

Gjest Daniella_
Skrevet
Takk for svar. Veldig standard svar ja, som jeg gjerne skulle levd opp til. Tror mangelen min er motivasjon, og rett og slett styrke til å holde meg på den sunne vei. Jeg klarte det før, men flyttet for meg selv nå, og hurtigmat og usunn mat er stikkord her :veldigsur:

Og i tillegg er samboeren min veldig glad i kake, og alt annet, og jeg lager jo gjerne, og spiser gjerne :roll:

Får meg liksom ikke fra det :oops:

Det er hardt den første uka. Men jeg i allefall klarer ikke stoppe med trening og sundt kosthold nå for tiden.

Det er virkelig deilig!

Tror ikke det tar så lang tid å venne seg til det å kutte ut sukker og sånt, men man må være streng mot seg selv.

Jeg har nå levd sundt en god stund, og nå merker jeg at jeg kan bli kvalm av fet mat rett og slett. Hadde aldri trodd det kunne gå ann.

Tenk på hvor mye bra du gjør for kroppen din bortsett fra det å også bli slank... :)

Skrevet
Og hvordan kan jeg trene hjemme uten penger? Hele kroppen altså.

Gå turer. Det er gratis. Evt jogge, sykle.

Gå på ski mens det ennå er vinter.

Dans.

Gå i trapper i stedet for å bruke heis.

Styrkeøvelser kan du gjøre på stuegulvet hjemme. Man trenger ikke et fancy treningsstudio. Øvelser: http://www.iform.nu/polopoly.jsp?d=1210&a=4671

Skrevet

Husk at kroppen TRENGER fett for å fungere; i et sunt kosthold bør ca 20% av kaloriene komme fra fett. Men det er ikke "ett fett" hva slags fett; prøv å få i deg fett fra fete fiskearter, og vegetabilsk fett fra olivenolje, rapsolje, soya- solsikke- osv. Nøtter og frø er gode kilder på sunne oljer, og inneholder i tillegg en del protein.

Og kjæresten din kan spise kake i helgene, selv om han er tynn, har han ikke godt av for mye kake. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Skill mellom helg og ukedager, det er lov til å kose seg litt i helga. Men helga trenger jo ikke være 3 fulle dager. Går an å sette "regel" at man kun spiser sånt på lørdager. Dersom det er snacks fremme på bordet, så kan du også sette frem selleri og gulrot med dip. Raskt å spare kalorier på den måten.

Frukt er et glimrende alternativ til søtsaker - i alle fall når du blir vant til det. Moreller, druer, jordbær, hva som helst. Jeg blir i tillegg mett av frukt, så mengden begrenser seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...