Gå til innhold

Kun fleece. Vil prøve noe annet.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fryser og svetter om hverandre hele tiden og det er så vanskelig å finne klær. Jeg går bare i fleecejakker. Enten bare i t-shorte eller med en fleece eller to eller tre oppå hverandre hvis jeg fryser veldig. Jeg er bare så lei av fleecejakker. Men kan ikke ha topper og å ha fire topper utenpå hverandre. Det ser så dumt ut. I tillegg må det være lett å ta av hvis jeg er varm. Upraktisk. Kan ikke ha ull eller strikka akryl siden jeg har så sensitiv hud og klør med en gang. Eneste jeg kan bruke er bomull, viskose og fleece av polyester. Hvis jeg har en tshorte og en tynn cardigan utenpå så fryser jeg. Så da bruker jeg bare fleecejakker inne hele døgnet rundt. Jeg må sove med dem også på siden jeg fryser sånn og er så kald. Jeg kan heller ikke bruke ytterjakker inne heller. Det ser dumt ut det også. Forslag på annet enn fleecejakker?

Anonymkode: 94af2...5aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Tufte sin Bambull serie? Det er bambusviskose på innsiden så det klør ikke i det hele tatt.

Anonymkode: 3d997...7d6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Plagg laget av ull med bambus innerst? Noen kaller det bambull.

Anonymkode: 3601e...634

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd disse. Men hva kan man ha utenpå denne? Passer liksom ikke å ta på en kjole eller tunika eller topp over denne om den synes under.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke prøvd disse. Men hva kan man ha utenpå denne? Passer liksom ikke å ta på en kjole eller tunika eller topp over denne om den synes under.

Kan du evt ha en langermet pologenser el.l. i bomull over bambullgenseren, og en tunika over der igjen?
Mulig man får kjøpt singletter og t-skjorter i bambull også?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd lanulva sine gensre? De klør ikke i det hele tatt. Jeg har svært sensitiv hud, så. Om du fryser så mye må du trene så du får muskulatur som holder deg varm 

Anonymkode: 58d7c...f57

AnonymBruker
Skrevet

Bomull mot huden, og ull utenpå. Er du forresten helt sikker på at du synes all ull klør? jeg synes noe av ulltøyet mitt er helt silkemykt :)  

Anonymkode: fb409...03c

AnonymBruker
Skrevet

Tolagsull fra feks Devold klør ikke, er anbefalt allergikere og de med eksem.

Anonymkode: 60d9d...dbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ull med bambus eller bomull på innsiden (finnes flere typer. Devold Active f. eks) eller trøyer fra Lilleba av bambusviskose. 

Anonymkode: 46dd2...65e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du prøvd lanulva sine gensre? De klør ikke i det hele tatt. Jeg har svært sensitiv hud, så. Om du fryser så mye må du trene så du får muskulatur som holder deg varm 

Anonymkode: 58d7c...f57

Jeg synes lanulva klør, men det er jo ganske "grovt"? Feks Devold (innerste lag) er veldig glatt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig sensitiv hud, men tåler f.eks merinoull. At du fryser og svetter om hverandre i fleece er ikke så rart, da fleece er et plastmateriale. 

Anonymkode: c2e5c...393

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes flere utsalg som har forsvarets trøyer.

AnonymBruker
Skrevet

Men "puster" ikke fleece da? Det føles ikke så klamt mot huden som en t-shorte eller kjole i polyester. Bruker fleecejakker fra sportsbutikkene så det ser vell ut som jeg er helt merkefreak men er bare det at det er der fleecejakker finnes. Og selvfølgelig med store logoer på. Men samme det egentlig om folk tror jeg kun bruker det pga. De tror jeg er merkefreak.

Men uansett hva jeg har på meg under så passer det ikke å ha på kjole eller bluse eller noe annet utenpå ullgenser om den synes under? At den stikker frem ved armene, rundt halsen eller hvor som helst. Er omtrent umulig å finne en heldekkende fin topp som dekker alt som er pynta utenpå. Det ser jo mye finere ut om man kun har hud under en kjole eller topp eller tunika når man pynter seg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo ha fleecejakke som synes? Altså det som folk ser. Men jeg kan ikke pynte meg og å ha på meg fleecejakker ytterst. Så da dropper jeg omtrent å pynte meg helt og tar heller på meg noen fine øredobber. Men om sommeren er det kun kjoler og tunika og det er så herlig med varme når man fryser sånn hele tiden.

Men ullundertøy kan jo ikke synes og å være ytterst når man går på butikken eller cafe eller skal pynte seg.

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det finnes noen billige fleece kjoler eller fleece tunika som ser litt finere ut enn sports fleece jakke? Noen som vet hvor?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Men "puster" ikke fleece da? Det føles ikke så klamt mot huden som en t-shorte eller kjole i polyester. Bruker fleecejakker fra sportsbutikkene så det ser vell ut som jeg er helt merkefreak men er bare det at det er der fleecejakker finnes. Og selvfølgelig med store logoer på. Men samme det egentlig om folk tror jeg kun bruker det pga. De tror jeg er merkefreak.

Men uansett hva jeg har på meg under så passer det ikke å ha på kjole eller bluse eller noe annet utenpå ullgenser om den synes under? At den stikker frem ved armene, rundt halsen eller hvor som helst. Er omtrent umulig å finne en heldekkende fin topp som dekker alt som er pynta utenpå. Det ser jo mye finere ut om man kun har hud under en kjole eller topp eller tunika når man pynter seg.

Fleece regnes som isolerende og puster ikke like bra som andre ting

AnonymBruker
Skrevet

Men fleece føles varmt å ha på synes jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor fryser du? En helsesjekk kanskje?🤔

Anonymkode: 275c4...d9f

AnonymBruker
Skrevet

Men det finns da tykkere/varm bomull enn t-skjorter? Og viskose og polyester. Og det med ull, høres ut som det er kløe du reagerer på, da må da vel en tynn ull-ullblandingsjakke utenpå bomull fungerer bra? Langermet tynn bomull, en skjorte, jakke/genser? De med eksem tåler ikke ull ikke bare pga kløe, men fordi ull trekker fuktigheten ut av huden, og det er nettopp fuktighet huden mangler, derfor utslett. Men de er varmere enn andre som regel. Pene sjal, bomullstoppet, vanlige kjoler, bluser, jeg skjønner ikke hvorfor et antrekk med bomullstrøye, vanlig topp/bluse og en cardigan med lite eller ingen ull i er såmye kaldere enn t-skjorte og fleecejakke? Jeg fryser lett og kan ikke ha ull mot huden, men jeg går da ikke med tre fleecejakker på meg. Jeg har tykkbomullsstrømpebukse, ullsokker over, og vanlig tøy i flere lag. Til kjoler/bluser har jeg sjal og jakker. 

Anonymkode: 92efb...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...