AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #1 Skrevet 17. mars 2018 Har dere brukt sengekant? Vt man skal være forsiktig med alt mulig i senga til de små, men senga virker så romslig og med harde vegger. Vi har bedside crib til begynnelsen, vogge til stua og vogn. Anonymkode: 76317...d32
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #2 Skrevet 17. mars 2018 Vi bruker en hard en, ikke sånn myk med knyting. NG-baby har vi, fornøyd med den. Anonymkode: 5ff39...d93
Minlillelykke Skrevet 17. mars 2018 #3 Skrevet 17. mars 2018 Vi bruker de tykke, hadde babydan til eldste, minste har fått en fra alice&fox
Gjest fruktfest Skrevet 17. mars 2018 #4 Skrevet 17. mars 2018 Vi bruker sengekant (sånn lang, tynn madrass aktig sengekant uten snøring). Har prøvd å ta den ut, men da krasjer hun i kanten, har bena og armene utenfor sprinklene og vekkes når hun da skal snu seg, sitter fast og får vondt. Hun har ikke som jeg har sett ligget noe farlig til med den, hun har kanskje ligget med ansiktet inntil, men har alltid hatt rom for å puste med både nese og munn heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #5 Skrevet 18. mars 2018 Vi bruker ikke nettopp på grunn av faren for krybbedød. Anonymkode: 9c439...edc 3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #6 Skrevet 18. mars 2018 Lot være å bruke det mtp krybbedød. Ungen er to år nå, har aldri merket behovet. Senga trenger ikke være overfylt for at de skal ha det bra. Anonymkode: 25648...b1a 3
Vera Vinge Skrevet 18. mars 2018 #7 Skrevet 18. mars 2018 Jeg var egentlig opptatt av å ha lite i barnas senger som babyer, leste på Lub sine sider osv, men kan ikke huske at det var tydelige advarsler mot sengekanter (hadde sist baby for fire år siden). Men nå ser jeg at de advarer mot det, og vi kommer ikke til å ha det til nestemann. Jeg syns det har kommet mye tydeligere advarsler mot gjenstander i babysenga nå, noe jeg tror har å gjøre med at babynest plutselig ble populært for kort tid siden. Vet noen uttalte seg om at de fryktet en ny økning i krybbedød-forekomst, fordi man så en tendens til at flere ting ble puttet i babyenes senger. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #8 Skrevet 18. mars 2018 Vi bruker ikke, men hun er bare 8 mnd. da, kanskje vi ser behovet når hun er litt mer mobil.... Anonymkode: 72e3d...bb7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #9 Skrevet 18. mars 2018 7 hours ago, Vera Vinge said: Jeg var egentlig opptatt av å ha lite i barnas senger som babyer, leste på Lub sine sider osv, men kan ikke huske at det var tydelige advarsler mot sengekanter (hadde sist baby for fire år siden). Men nå ser jeg at de advarer mot det, og vi kommer ikke til å ha det til nestemann. Jeg syns det har kommet mye tydeligere advarsler mot gjenstander i babysenga nå, noe jeg tror har å gjøre med at babynest plutselig ble populært for kort tid siden. Vet noen uttalte seg om at de fryktet en ny økning i krybbedød-forekomst, fordi man så en tendens til at flere ting ble puttet i babyenes senger. Men LUB fraråder jo ikke nest, de bare kan ikke anbefale det ? Anonymkode: a585a...009
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2018 #10 Skrevet 18. mars 2018 Brukte ikke sengekant før babyen begynte å bevege seg i søvne. Var da 7-8-9 mnd tror jeg. Anonymkode: 96554...5da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå