AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #1 Del Skrevet 17. mars 2018 Folkens, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har arvet penger fra min mor som gikk bort i fjor og jeg vet ikke om jeg tør å høre kun på bankrådgiveren min. Jeg ønsker gjerne at pengene skal vokse, men jeg kan ikke riskiere for mye. Bør jeg kikke på aksjesparekonto eller indeksfond? Eller dele opp pengene og ha litt i hver..? Herregud. Jeg innser selv hvor lite jeg kan og dette er etter at jeg har prøvd å lese meg opp. Det er snakk om 370.000. Jeg ønsker å ha tilgang til pengene i verste fall, men planen er å la dem stå i 10 år. Anonymkode: 0e36f...cea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #2 Del Skrevet 17. mars 2018 Jeg postet før jeg hadde skrevet ferdig: vil bare si tusen takk for alle eventuelle tips og triks. Jeg er 19 år og har aldri i mitt liv tatt hånd om min egen økonomi, min mor lot meg ikke jobbe for å fokusere fullt på studier og nå som jeg har mistet henne har føler jeg meg virkelig helt fullstendig lost Anonymkode: 0e36f...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #3 Del Skrevet 17. mars 2018 Om du velger aksjesparekonto, fikk jeg gode tips i denne tråden, om bl.a. at nordnet er rimelig på kurtasje. Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #4 Del Skrevet 17. mars 2018 Sparer du allerede max beløp pr år i boligsparing for ungdom? Hvis ikke, kunne du kanskje bruke noe av arven til dette også? Jobber du og/ eller studerer du? Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #5 Del Skrevet 17. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folkens, jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Har arvet penger fra min mor som gikk bort i fjor og jeg vet ikke om jeg tør å høre kun på bankrådgiveren min. Jeg ønsker gjerne at pengene skal vokse, men jeg kan ikke riskiere for mye. Bør jeg kikke på aksjesparekonto eller indeksfond? Eller dele opp pengene og ha litt i hver..? Herregud. Jeg innser selv hvor lite jeg kan og dette er etter at jeg har prøvd å lese meg opp. Det er snakk om 370.000. Jeg ønsker å ha tilgang til pengene i verste fall, men planen er å la dem stå i 10 år. Anonymkode: 0e36f...cea Hva har bankrådgiveren din rådet deg til? Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #6 Del Skrevet 17. mars 2018 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hva har bankrådgiveren din rådet deg til? Anonymkode: 3d677...fe1 Fond i DNB, jeg tenker bare at de kanskje har noe å tjene på om det går galt for meg? Jeg er sikkert litt paranoid nå. Anonymkode: 0e36f...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #7 Del Skrevet 17. mars 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: Sparer du allerede max beløp pr år i boligsparing for ungdom? Hvis ikke, kunne du kanskje bruke noe av arven til dette også? Jobber du og/ eller studerer du? Anonymkode: 3d677...fe1 Ja, BSU er maxet både i fjor og i år og det beløpet har jeg trukket unna. Neste år maxer jeg fra mine egne penger. Studerer Anonymkode: 0e36f...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #8 Del Skrevet 17. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fond i DNB, jeg tenker bare at de kanskje har noe å tjene på om det går galt for meg? Jeg er sikkert litt paranoid nå. Anonymkode: 0e36f...cea Hvilke fond er det snakk om? (Du får sikkert gode råd fra flere her i løpet av noen dager, om du følger med på tråden din). Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #9 Del Skrevet 17. mars 2018 34 minutter siden, AnonymBruker said: Om du velger aksjesparekonto, fikk jeg gode tips i denne tråden, om bl.a. at nordnet er rimelig på kurtasje. Anonymkode: 3d677...fe1 Takk!! Anonymkode: 0e36f...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #10 Del Skrevet 17. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilke fond er det snakk om? (Du får sikkert gode råd fra flere her i løpet av noen dager, om du følger med på tråden din). Anonymkode: 3d677...fe1 Et par forskjellige DNB aktiv og noen tall bak.. 2 forskjellige fond foreslo han Anonymkode: 0e36f...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #11 Del Skrevet 17. mars 2018 Se også denne tråden Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #12 Del Skrevet 17. mars 2018 Flere gode råd her Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #13 Del Skrevet 23. mars 2018 Er det noen som har gode råd til ts? Anonymkode: 3d677...fe1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2018 #14 Del Skrevet 23. mars 2018 Aksjesparekonto er en ordning for å utsette skatt på investeringene, mens fond er et investeringsalternativ. Man kan plassere penger i aksjesparekonto og kjøpe fond for dem, og man kan kjøpe aksjer uten å ha aksjesparekonto. Det er altså ikke sånn at man må velge det ene eller det andre. Anonymkode: 959ec...581 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2018 #15 Del Skrevet 24. mars 2018 DNB aktiv må du holde deg unna, men DNB Global Index er et godt indeksfond. Anonymkode: f65cc...95c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå