AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #101 Skrevet 17. mars 2018 45 minutter siden, Arabella said: Klesstil og holdning? Unnskyld at jeg spør, men hvor gammel er du? Selv liker jeg ikke offentlige transportmidler, trangt og masete, så jeg kjører bil samme hvor jeg skal i Oslo Selv kongefamilien reiser kollektivt Anonymkode: f0987...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #102 Skrevet 17. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei ikke ekte oslo folk. Var ikke det jeg kalte det. Folk som er født og oppvokst i Oslo var det jeg snakket om. Jeg sliter ikke å forstå jeg, syns det er enkelte andre som virkelig sliter med å skjønne jeg... Nei jeg er ikke en av de trådstarterene men jeg må få svar tilbake og hvis man er uenig så kan du ikke mene at det er helt krise? Sitter ikke og bli lei meg og irritert fordi noen er uenige, men jeg kan ikke si ja og ha og amen til noe jeg er helt uenig i. Anonymkode: 765a1...31a Holdt det ikke å svare meg én gang? Det er ikke jeg som synes det er krise å være uenig. Jeg har ikke en gang skrevet at jeg er uenig, for du ser sikkert forskjell på folk som er født og oppvokst i Oslo og dem som ikke er det. Kanskje det er din egen special superpower. Jeg skrev bare at jeg ikke forstår hvorfor du er så opptatt av forskjellen mellom folk fra Oslo og folk som er innflyttet eller på besøk. Og at jeg ikke skjønner greia med denne tråden. Du har fremdeles ikke svart verken meg eller noen andre på det. Hva du kaller det er helt likegyldig, så lenge du er så opptatt av å skille mellom folk som er født og oppvokst i Oslo og dem som er innflyttet eller på besøk, skiller du jo mellom det du anser som ekte og uekte Oslofolk. Anonymkode: 84a69...ab1 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #103 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte da? Anonymkode: efab7...c76 Alle er forskjellige, men mange er mer laid-back, litt flåeste, litt høylydte, de gjør mer på fritiden virker det som (altså: de går ikke bare rundt på de kjente og vanlige stedene so oslo city og mathallen, de er litt mer sånn som gir litt blaffen, tar ofte seg ikke høytidelig, de kan være litt spydige og sjeldent noen tar seg nær av det, da svarer man enten ikke ellers svarer man flåesete tilbake også ler man... Det er bare en sjargong. Noen passer ikke til den attituden rett og slett, de ville tatt seg nær av det og sånn. Eksempel: en eller annen er flåsete (har oslo-sjargong), folk forteller om vedkommende, folk samles og ler av personen og sier: å ja, han ja. Han er jo sånn, typisk de og litt typisk Oslo... Det bryter ikke ut krig for det. Anonymkode: 765a1...31a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #104 Skrevet 17. mars 2018 Da jeg bodde og studerte i Oslo var det mest merkbare at jeg og de andre tilflytterne klarte å uttale KJ-lyden. Anonymkode: c89ab...239 10
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #105 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Holdt det ikke å svare meg én gang? Det er ikke jeg som synes det er krise å være uenig. Jeg har ikke en gang skrevet at jeg er uenig, for du ser sikkert forskjell på folk som er født og oppvokst i Oslo og dem som ikke er det. Kanskje det er din egen special superpower. Jeg skrev bare at jeg ikke forstår hvorfor du er så opptatt av forskjellen mellom folk fra Oslo og folk som er innflyttet eller på besøk. Og at jeg ikke skjønner greia med denne tråden. Du har fremdeles ikke svart verken meg eller noen andre på det. Hva du kaller det er helt likegyldig, så lenge du er så opptatt av å skille mellom folk som er født og oppvokst i Oslo og dem som er innflyttet eller på besøk, skiller du jo mellom det du anser som ekte og uekte Oslofolk. Anonymkode: 84a69...ab1 Det var da fryktelig så hårshår du var da Rhino Thue. Anonymkode: 765a1...31a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #106 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da jeg bodde og studerte i Oslo var det mest merkbare at jeg og de andre tilflytterne klarte å uttale KJ-lyden. Anonymkode: c89ab...239 Greit det. Anonymkode: 765a1...31a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #107 Skrevet 17. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet det, men mitt mål er ikke å bli en ekte kg-borger for å si det sånn. Jeg bare svarer mens jeg venter på noe annet. Så viktig er ikke kg for meg. Det er du som har litt "rasistiske" meninger her da hvis man må være en "ekte kg-borger". Anonymkode: 765a1...31a Wow, den gikk virkelig rett over hodet på deg. Anonymkode: 84a69...ab1 1
absinthia Skrevet 17. mars 2018 #108 Skrevet 17. mars 2018 Du glemte: De begynner ikke å stresse når bussen er 2 minutter senere enn vanlig. Mange som ikke er fra Oslo holder fint ut å vente på bussen i et helt kvarter, for de begynner å sjekke tiden. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #109 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Greit det. Anonymkode: 765a1...31a Ååh, det var ikke like gøy med morsomheter andre veien? Trodde en som startet en sånn tråd ville hatt masse selvironi. Så feil kan man ta. Han en nydelig helg da. Du er helt sikkert mer verdt enn andre. KLEM! Anonymkode: c89ab...239 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #110 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ååh, det var ikke like gøy med morsomheter andre veien? Trodde en som startet en sånn tråd ville hatt masse selvironi. Så feil kan man ta. Han en nydelig helg da. Du er helt sikkert mer verdt enn andre. KLEM! Anonymkode: c89ab...239 Takk for det. Klem tilbake. Nei jeg er ikke mer verdt enn andre, men jeg er like mye verdt som alle andre. Anonymkode: 765a1...31a 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #111 Skrevet 17. mars 2018 3 minutter siden, absinthia skrev: Du glemte: De begynner ikke å stresse når bussen er 2 minutter senere enn vanlig. Mange som ikke er fra Oslo holder fint ut å vente på bussen i et helt kvarter, for de begynner å sjekke tiden. Der har du et poeng. Anonymkode: 765a1...31a
jente 93 Skrevet 17. mars 2018 #112 Skrevet 17. mars 2018 LOL "De skjønner med andre ord ikke at det kan være en ondsinnet person som lurer f.eks." Kult sagt, skulle ønske jeg også var like kul som deg din Ekte Osloborger. 5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #113 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, jente 93 skrev: LOL "De skjønner med andre ord ikke at det kan være en ondsinnet person som lurer f.eks." Kult sagt, skulle ønske jeg også var like kul som deg din Ekte Osloborger. Ja ja, jøss... Anonymkode: 765a1...31a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #114 Skrevet 17. mars 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Holdt det ikke å svare meg én gang? Det er ikke jeg som synes det er krise å være uenig. Jeg har ikke en gang skrevet at jeg er uenig, for du ser sikkert forskjell på folk som er født og oppvokst i Oslo og dem som ikke er det. Kanskje det er din egen special superpower. Jeg skrev bare at jeg ikke forstår hvorfor du er så opptatt av forskjellen mellom folk fra Oslo og folk som er innflyttet eller på besøk. Og at jeg ikke skjønner greia med denne tråden. Du har fremdeles ikke svart verken meg eller noen andre på det. Hva du kaller det er helt likegyldig, så lenge du er så opptatt av å skille mellom folk som er født og oppvokst i Oslo og dem som er innflyttet eller på besøk, skiller du jo mellom det du anser som ekte og uekte Oslofolk. Anonymkode: 84a69...ab1 Ja, men nå er det du som henger på tråden. Kan du ikke bare gi deg a? Syns du begynner å bli slitsomt. Er du ute etter å krangle? Jeg sa bare meningen min - og jeg tåler at andre har andre meninger. Ja, da skiller jeg mellom det da. Hvis du har problemer med det så får du ha det... Jeg får nok ikke løst det problemet for deg. Anonymkode: 765a1...31a
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #115 Skrevet 17. mars 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv kongefamilien reiser kollektivt Anonymkode: f0987...9bd Yes sir. De reiser vel begge deler. Både kollektivt, med bil, fly, kanskje motorsykkel hvis de slår ut håret. Også står de på ski... Anonymkode: 765a1...31a
Jolene Skrevet 17. mars 2018 #116 Skrevet 17. mars 2018 1 time siden, Sphynx skrev: Sånn merker man at folk i Oslo ikke er fra Oslo: -De har en annen dialekt/språk -De forteller deg hvor de kommer fra Ikke sant. For egen del er jeg ikke begeistret for Oslo. Reiser mye heller til andre storbyer i Europa, Berlin feks. Fordi Oslo for min del: Dårlige og dyre kollektivtilbud Lite utvalg av spennende restauranter (har vært mye i Oslo, men synes fortsatt at det er lite variasjon) Dårlig køsystem i butikker (dette gjelder forøvrig alle steder, Oslo inkludert) Møkkete og skittent Lite vennlighet At det er så viktig å poengtere at man er fra Oslo. Det siste minner meg egentlig litt om han her: 10
Jolene Skrevet 17. mars 2018 #117 Skrevet 17. mars 2018 (endret) Og det med kart og sjargong blant annet, så tar denne delen av Oslolosen HI på kornet Endret 17. mars 2018 av Jolene Rettet opp skrivefeil 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #118 Skrevet 17. mars 2018 5 minutter siden, Jolene skrev: Ikke sant. For egen del er jeg ikke begeistret for Oslo. Reiser mye heller til andre storbyer i Europa, Berlin feks. Fordi Oslo for min del: Dårlige og dyre kollektivtilbud Lite utvalg av spennende restauranter (har vært mye i Oslo, men synes fortsatt at det er lite variasjon) Dårlig køsystem i butikker (dette gjelder forøvrig alle steder, Oslo inkludert) Møkkete og skittent Lite vennlighet At det er så viktig å poengtere at man er fra Oslo. Det siste minner meg egentlig litt om han her: Ja ja, smaken er som baken. Jeg er enig i at de byene du nevner er kjempe fine jeg. Anonymkode: 765a1...31a 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2018 #119 Skrevet 17. mars 2018 Akkurat nå, Jolene skrev: Og det med kart, sjargong blant, så tar denne delen av Oslolosen HI på kortnet Ikke noe galt med han. Anonymkode: 765a1...31a
Jolene Skrevet 17. mars 2018 #120 Skrevet 17. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja ja, smaken er som baken. Jeg er enig i at de byene du nevner er kjempe fine jeg. Anonymkode: 765a1...31a Smaken er selvsagt som baken. Foretrekker andre byer enn Oslo, fordi den byen rett og slett er kjedelig. Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke noe galt med han. Anonymkode: 765a1...31a Ikke sagt det heller jeg, men passet bra til HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå