Gå til innhold

Sånn merker man at folk i Oslo ikke er fra Oslo.

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

London fungerer, kun pga under og overgrunnsbanen. Beveg deg utenfor turiststedene så skal du se tilbudet suger sammenlignet med Oslo og ganske langt ut over til alle sider.

Anonymkode: 0f8f7...67f

Det er jeg klar over, men nå sammenlignet jeg Oslo med andre større byer i Europa. Kollektivtilbudet er ikke noe å skryte av rundt om i Norge heller...

AnonymBruker
Skrevet
På 17.3.2018 den 14.44, FactsOverFeelings skrev:

Enn dog, trivelig by, men jeg HATER snø.

Snø?! Det heter SNE! :daane: 

Anonymkode: 37e52...4dd

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Oslo og elsker byen min. Noe jeg har lagt merke til er at folk fra andre steder er veldig opptatt av å påpeke at Oslo er en liten by. Ofte sagt med litt forrakt. At det er en småby liksom. Vi bryr oss ikke, vi liker Oslo akkurat sånn den er! Og det gjør tydeligvis dere også siden dere faktisk befinner dere i byen vår:)

Anonymkode: d9bd8...646

Ja den er klassiker. Så spør man hvor de selv er fra..."Æ e fra Finnsnes!" Akkurat ja....

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Litt komisk at du påstår at vi ikke vet at dere har skog og mark når du selv tydeligvis ikke har peiling på Nord-Norge 😉

Anonymkode: aefed...6b7

Ok så du mener at det jeg sier er feil. At det ikke er færre folk der oppe?

At det ikke er sant at bussen går sjeldent?

Jo den går nok "ofte" i 2 byer: Tromsø og Bodø,men ingen andre steder der oppe.

Forøvrig liker jeg godt naturen i Nordland og synes nordlendinger flest er greie folk,men med en gang dere havner her i Oslo kommer den arrogansen deres kraftig frem...

AnonymBruker
Skrevet
På 19.3.2018 den 8.52, SunnivaOslo skrev:

Ok så du mener at det jeg sier er feil. At det ikke er færre folk der oppe?

At det ikke er sant at bussen går sjeldent?

Jo den går nok "ofte" i 2 byer: Tromsø og Bodø,men ingen andre steder der oppe.

Forøvrig liker jeg godt naturen i Nordland og synes nordlendinger flest er greie folk,men med en gang dere havner her i Oslo kommer den arrogansen deres kraftig frem...

På seg selv kjenner man andre ;)
Flere av innleggene dine her oser av arroganse.

Anonymkode: 84a69...ab1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Snarveier må man da finne selv..! No Wonder you are from the countryside.

Anonymkode: 43c96...c9d

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arroganse er en god dyd 👍🏻🔆🙂

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snarveier må man da finne selv..! No Wonder you are from the countryside.

Ja, men de kan ikke de. Forståelig. :) 

Anonymkode: 765a1...31a

AnonymBruker
Skrevet
On 3/18/2018 at 2:51 PM, absinthia said:

Måtte bare finne den frem 

Herlig!!! :laugh:

Kom til å tenke på denne gamle reklamen.

Anonymkode: 16c47...90d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du generelt sett at Oslo-folk er arrogante?

AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2018 den 19.58, Nasken skrev:

Når du drar på fridays eller Egon for å spise. 

Jepp og å forhåndsbestille billetter til å reise kollektivt. Typisk folk som ikke er fra Oslo. 

På 18.3.2018 den 18.38, SunnivaOslo skrev:

Joa en buss som går annenhver time og et tog som går 2 ganger daglig?

Veeeeeeldig sammenlignbart.

He He. Nei der går det ikke mye busser og sånn nei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2018 den 13.49, SunnivaOslo skrev:

Helt ærlig så tror jeg ikke du faktisk har vært i Oslo med de utsagnene du lirer av deg der... Det er så tåpelig at jeg har ikke ord.

:enig: 

AnonymBruker
Skrevet
På 18.3.2018 den 22.10, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Oslo og elsker byen min. Noe jeg har lagt merke til er at folk fra andre steder er veldig opptatt av å påpeke at Oslo er en liten by. Ofte sagt med litt forrakt. At det er en småby liksom. Vi bryr oss ikke, vi liker Oslo akkurat sånn den er! Og det gjør tydeligvis dere også siden dere faktisk befinner dere i byen vår:)

Anonymkode: d9bd8...646

Ikke bare det, dem sier også: blokkfolk, blokkbarn, eksosunger, at folk er fattige, samt så mye mer. Ja, det er en liten by i forhold til andre større byer i europa. Oslofolk har jo innrømt det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du generelt sett at Oslo-folk er arrogante?

Nei, bare du og SunnivaOslo.

AnonymBruker
Skrevet

Oslofolk bare gjør det

utenforboere snakker om hva de skal gjøre og hvordan de skal gjøre det og utfallet blir tamt

oslofolk har det kult hele tiden for de lar det som skjer, skje

de maser ikke om at ditten skal stå til forventningene, oslofolk er så coole og chille at de bare fnyser av det hvis noen tryner på trikken. og ingen tenker på at noen trynte engang, de tenker kanskje heller på den super-awesome iskremen en eller annen spiste i 4 forskjellige farger, inkludert en smakstype som lyser i mørket med neon-forbindelser!!! og en 8 smak ingen vet hva heter engang. men oslofolk trenger ikke å forstå et konsept ut ifra at de får det forklart fra en ekstern kilde. THEY JUST KNOW og de snakker ikke om den 9 smakssansen heller. de er for kule for det. opplevelsen i seg selv er verdt nok og de vet det med seg selv at det er bra nok, ingen ord kan ødelegge vår fantastiske unisone opplevelse. at rullestolbrukeren på trikken fikk panikkanfall var bare et studium i ubehag og alle osloborgerne klapper ham på skulderen mens utenforborgerne ser rart på alle og gjør et stooort poeng ut av at de ikke forstår og de sitter der og er liksom en gruppe som har bestemt seg for at deres følelse av normalitet er mer verdt enn noe annet. "dette er ikke sånn jeg er vant til OMG!!!!"

eller kanskje ikke

Anonymkode: 74f1e...595

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oslofolk bare gjør det

utenforboere snakker om hva de skal gjøre og hvordan de skal gjøre det og utfallet blir tamt

oslofolk har det kult hele tiden for de lar det som skjer, skje

de maser ikke om at ditten skal stå til forventningene, oslofolk er så coole og chille at de bare fnyser av det hvis noen tryner på trikken. og ingen tenker på at noen trynte engang, de tenker kanskje heller på den super-awesome iskremen en eller annen spiste i 4 forskjellige farger, inkludert en smakstype som lyser i mørket med neon-forbindelser!!! og en 8 smak ingen vet hva heter engang. men oslofolk trenger ikke å forstå et konsept ut ifra at de får det forklart fra en ekstern kilde. THEY JUST KNOW og de snakker ikke om den 9 smakssansen heller. de er for kule for det. opplevelsen i seg selv er verdt nok og de vet det med seg selv at det er bra nok, ingen ord kan ødelegge vår fantastiske unisone opplevelse. at rullestolbrukeren på trikken fikk panikkanfall var bare et studium i ubehag og alle osloborgerne klapper ham på skulderen mens utenforborgerne ser rart på alle og gjør et stooort poeng ut av at de ikke forstår og de sitter der og er liksom en gruppe som har bestemt seg for at deres følelse av normalitet er mer verdt enn noe annet. "dette er ikke sånn jeg er vant til OMG!!!!"

eller kanskje ikke

Anonymkode: 74f1e...595

Ja Selvklart. Hvis man ikke ser at noen har en dårlig dag blir man jo ikke lykkelig selv heller. Og hvis boen faller så håper jo Oslofolk at det er jernrystelse og sånn. Da blir det litt icing på kaka liksom. Da blir Oslo folk glade da. 

AnonymBruker
Skrevet
På 22.3.2018 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Nei, bare du og SunnivaOslo.

Jeg syns ikke det. Hvorfor er jeg det? Jeg rakker jo ikke ned på noen. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns ikke det.

Nei det regner jeg med.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er jeg det? Jeg rakker jo ikke ned på noen. 

Du ser forskjell på folk fra Oslo og folk som ikke er fra Oslo. Jeg ser forskjell på folk som har en oppriktig undrende og nysgjerrig holdning, og folk som er arrogante og nedlatende. Som du selv sier: man bare ser det på holdningen. Jolene har også skrevet innlegg der hun forklarer grundig hvordan man kan se det på innleggene dine og måten du skriver på.
Jeg kunne for så vidt ha skrevet flere eksempler men for det første hadde du bare strinektet for at du mener det sånn og for det andre er det jo, som du selv er så ivrig på å understreke hele tiden, ikke det tråden handler om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 24.3.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Nei det regner jeg med.

Du ser forskjell på folk fra Oslo og folk som ikke er fra Oslo. Jeg ser forskjell på folk som har en oppriktig undrende og nysgjerrig holdning, og folk som er arrogante og nedlatende. Som du selv sier: man bare ser det på holdningen. Jolene har også skrevet innlegg der hun forklarer grundig hvordan man kan se det på innleggene dine og måten du skriver på.
Jeg kunne for så vidt ha skrevet flere eksempler men for det første hadde du bare strinektet for at du mener det sånn og for det andre er det jo, som du selv er så ivrig på å understreke hele tiden, ikke det tråden handler om.

Nå satte jeg teamet så da bestemmer man jo selv hva tråden handler om. 

Du kalte meg arrogant. Hvorfor er det arrogant? Meg og SunnivaOslo. 

Skrevet (endret)

Her kommer bussen 2 ganger i løpet av en uke, men det er bare når det er skolefri. Dvs, vinterferien, påskeferien, sommerferien, høstferien og juleferien. 

Til gjengjeld så har vi mye vind og korte somre, så det er ingenting å klage over..😊

Endret av Rotehodet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...