Gå til innhold

Narkolepsi- noen som vil dele sin historie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vil fortelle litt om hvordan det er å leve med? Fortell gjerne litt om veien fra første symptom, til endelig diagnose. 

Jeg har lest mye fagstoff funnet på nett, men jeg finner ikke noe særlig som omhandler personlige historier/erfaringer.  

Mistenker at jeg har dette, da jeg har en del symptomer, har slitt i mange år. Faktisk helt siden slutten av barneskolen. Jeg er bare litt usikker på om jeg tør å gå til lege med dette, da jeg egentlig er under utredning for noe annet (les: redd for å bli oppfattet som hypokonder). Tenker at jeg kanskje kan få et lite spark bak ved å forhøre meg litt her:)

Anonymkode: 23d75...e0a

• Liker 1
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ønsker også å vite mer om dette. Mamma lurer på om jeg kanskje har det.

Anonymkode: 38c30...859

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ønsker også å vite mer om dette. Mamma lurer på om jeg kanskje har det.

Anonymkode: 38c30...859

Da må du dra til legen og få utredning!

Anonymkode: 0f9e4...a1f

Skrevet

Jeg må ta noen forholdsregler, men i det store og det hele så er

Anonymkode: ee1c0...64f

• Liker 1
Skrevet

Konsentrasjonsvansker,grusomme mareritter og hallusinasjoner rett etter eller rett før oppvåkning, søvnparalyse som er ubehagelig, atferdsproblemer er jo irritert på alle hele tiden, kan skrive meldinger etter at jeg våknet og så lese senere og ser de er usammenhengende og noen ganger helt uforståelig.

Kan kjefte på kjæresten for han kom inn på soverommet og skjelte meg ut, men han var ikke hjemme da så viser seg at det var hallusinasjon rett etter at jeg våknet. Flere sånne så jeg stoler ikke på meg selv lenger, begynt å holde ting for meg selv. 

Deprimert, angst, sovner når som helst og hvor som helst. Går utover venner, jobb og ja alt

Takk pandremix ☹

Anonymkode: 2785a...aaa

• Liker 1
Skrevet

Jeg lurer på om jeg har det selv. Jeg kan sovne på en kjøkkenstol eller når jeg står å pusser tenna, eller på jobb osv. Jeg ble diagnosert med epilepsi da jeg var liten, men på slutten sa de at det var mulig det var narkolepsi i stedet. Jeg føler det har blitt verre de siste åra. Jeg har også ADHD og har hørt at en del med ADHD også har narkolepsi, og Ritalin hjelper jo faktisk for begge deler. Jeg tar ikke Ritalin fast men jeg merker at det hjelper å holde meg våken også.

Anonymkode: 155c6...610

• Liker 1
  • 1 år senere...
Gjest Hannahe1
Skrevet (endret)

Anbefaler sterkt å gå til legen å få det sjekket

Endret av Hannahe1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...