Gå til innhold

Mangler prest!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nyutdannede prester fra 2004 eller 2005 som kanskje ikke har jobb akkurat som prest, kan de foreta vigsler?

Vår prest jobber faktisk på universitetet som forsker/lærer. Hvis ikke du kjenner noen går det jo an å sondere terrenget. Du har ikke tilfeldigvis studert religion el.l.? :sjarmor:

Nyutdannede prestestudenter som ennå ikke er ordinert kan ikke vie folk, det må man være ordinert for å gjøre. Andre kirkelige handlinbger kan man gjøre på fullmakt allerede som student.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyutdannede prestestudenter som ennå ikke er ordinert kan ikke vie folk, det må man være ordinert for å gjøre. Andre kirkelige handlinbger kan man gjøre på fullmakt allerede som student.

Når er man ordinert da?

Skrevet
Etter ordinasjonen... *fnis*

Dette er ikke feil, altså, men jeg tenkte jeg kunne presisere :ler:

Man blir ordinert inn i sin første prestestilling. Det betyr dersom man skal jobbe som prest i 6 mnd eller mer (noen ganger blir man ordinert inn i korte vikariater, men det er sjelden).

Hvis dere fortsatt trenger prest, kunne jeg kanskje hjelpe dere. Jeg har en del kjente...

Hvor og når er det? Send meg gjerne en PM.

Skrevet

Dette er ikke feil, altså, men jeg tenkte jeg kunne presisere :ler:

Man blir ordinert inn i sin første prestestilling. Det betyr dersom man skal jobbe som prest i 6 mnd eller mer (noen ganger blir man ordinert inn i korte vikariater, men det er sjelden).

Hvis dere fortsatt trenger prest, kunne jeg kanskje hjelpe dere. Jeg har en del kjente...

Hvor og når er det? Send meg gjerne en PM.

Ja, nå lærte jeg noe nytt. Takk! :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ellers så kan dere prøve å spørre Svein Skarholm som jobber som rådgiver på Skedsmo Videregående skole. Han er utdannet prest, men har slutta å jobbe som det til fordel for rådgiverjobben. Han vikarierer av og til i Fjellhamar kirke, så kanskje han vil ta på seg en ekstrajobb i vielse. Han er kjempeflink og hyggelig.

Skrevet

Her florerer det jo med gode tips, Smurf :wink:

Så flinke jentene her på KG er!! :Nikke:

Skrevet
Her florerer det jo med gode tips, Smurf :wink:  

Så flinke jentene her på KG er!! :Nikke:

Hei, og god morgen!

Jepps, her strømmer det på med tips!!! Veldig takknemmelig for det altså!

Skrevet
Ellers så kan dere prøve å spørre Svein Skarholm som jobber som rådgiver på Skedsmo Videregående skole. Han er utdannet prest, men har slutta å jobbe som det til fordel for rådgiverjobben. Han vikarierer av og til i Fjellhamar kirke, så kanskje han vil ta på seg en ekstrajobb i vielse. Han er kjempeflink og hyggelig.

KG er verdens beste informasjonskanal! Jeg har hatt prestepraksis hos svein, og det er gøy å holde seg oppdatert på hva han finner på :-)

Og, ja, det stemmer at han er trivelig!

Gjest Anonymous
Skrevet

KG er verdens beste informasjonskanal! Jeg har hatt prestepraksis hos svein, og det er gøy å holde seg oppdatert på hva han finner på :-)

Og, ja, det stemmer at han er trivelig!

hei igjen,

prestepraksis... Er du prest??

Skrevet

Nei, men jeg har utdanningen i orden :-)

Jobber på høgskole, og har aldri jobbet som prest.

Skrevet
Nei, men jeg har utdanningen i orden :-)

Jobber på høgskole, og har aldri jobbet som prest.

Åja, på den måten;)

Ellers kunne jeg jo spurt pent om du kunne vie oss :wink:

Skrevet

Vi får håpe jeg klarer å finne noen andre som kan hjelpe i stedet. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...