Gå til innhold

Mangler prest!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg litt fortvila..... :cry: vi gifter oss i en menighet vi ikke sogner til og de står da ikke for prest (regel de har..) derfor må vi ordne dette selv, men vi gifter oss midt i ferietid, og enten har prestene vakt dere de jobber til vanlig, eller så er de på ferie......... :sur::grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Sett i gang og lete' date=' det ordner seg nok..[/quote']

Jo-takk!! det gjør sikkert det på et vis, men har ringt maange allerede...

Skrevet

Nyutdannede prester fra 2004 eller 2005 som kanskje ikke har jobb akkurat som prest, kan de foreta vigsler?

Vår prest jobber faktisk på universitetet som forsker/lærer. Hvis ikke du kjenner noen går det jo an å sondere terrenget. Du har ikke tilfeldigvis studert religion el.l.? :sjarmor:

Skrevet
Nyutdannede prester fra 2004 eller 2005 som kanskje ikke har jobb akkurat som prest, kan de foreta vigsler?

Vår prest jobber faktisk på universitetet som forsker/lærer. Hvis ikke du kjenner noen går det jo an å sondere terrenget. Du har ikke tilfeldigvis studert religion el.l.? :sjarmor:

Takk for tips!! :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Einar Gelius i Vålerenga kirke som jeg sikner til? Han er flink!

Gjest Anonymous
Skrevet

har dere i det hele tatt spurt presten i kirken dere skal vie dere i??? Kan jo være han kan gjøre det mot betaling... Du må vel uansett betale en annen for oppdraget.

Skrevet

Noen som vet hva man må betale for å ha bryllup i kirken forresten?

Gjest Anonymous
Skrevet
har dere i det hele tatt spurt presten i kirken dere skal vie dere i??? Kan jo være han kan gjøre det mot betaling... Du må vel uansett betale en annen for oppdraget.

Jepp, en av mange vi har spurt!!!

Gjest Anonymous
Skrevet
Einar Gelius i Vålerenga kirke som jeg sikner til?  Han er flink!

Hei, og takk hannemor!!!

Det er ikke han dere skal bruke??

Skrevet

meg over - glemte å logge meg på :wink:

Skrevet
Noen som vet hva man må betale for å ha bryllup i kirken forresten?

Finns ikke et svar på det, noen kirker tar betalt andre gjør ikke det.

Prisen kommer vel også ann på om man sogner til kirken eller ikke.

Gjest Hannemor, ikke innlogget
Skrevet

Hei, og takk hannemor!!!

Det er ikke han dere skal bruke??

Nei, vi skal bruke presten til M. Men vi vurderte Einar lenge i og med at han konfirmerte meg. Og fordi vet at han er flink og ganske liberal.

Skrevet

Nei, vi skal bruke presten til M. Men vi vurderte Einar lenge i og med at han konfirmerte meg. Og fordi vet at han er flink og ganske liberal.

Har sendt ham en mail, regner med han er ganske busy.. ser han er eneste prest i vålerenga (?), så da har han vel høyst sansynlig vielse der, kanskje.

Men takk, vennen!

Håper det går bra på jobben!

Skrevet

Vi prøvde Einar Gelius da vi var på prestejakt, men fikk beskjed av kontordamen der at han bare foretar vielser i Vålerenga kirke.

Mitt tips er å finne en prest som hører til en kirke som ikke ser ut som en typisk kirke, slik at folk ikke velger å gifte seg der. Da er det større sjans for at presten ønsker variasjon i kosten, og gladelig tar på seg en vielse. Forøvrig koster det rundt en tusenlapp å leie inn en prest på den måten :wink:

Tisp til den typen kirke er fex Lambertseter kirke, Ellingsrud kirke, Furuset kirke.......

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Vi har litt av det samme problemet, men vi har snakket med en prost i annen kommune som har oversikt over alle prestene. Hva med å prøve å ringe oslo kirkelige fellesråd eller norske kirke Tlf. 23 08 12 00, kanskje de kan videreformidle deg til noen som har en oversikt.

Vi må betale mellom 1200,- og 1500,-

Lykke til!!

Skrevet
Vi prøvde Einar Gelius da vi var på prestejakt, men fikk beskjed av kontordamen der at han bare foretar vielser i Vålerenga kirke.

Mitt tips er å finne en prest som hører til en kirke som ikke ser ut som en typisk kirke, slik at folk ikke velger å gifte seg der. Da er det større sjans for at presten ønsker variasjon i kosten, og gladelig tar på seg en vielse. Forøvrig koster det rundt en tusenlapp å leie inn en prest på den måten :wink:  

Tisp til den typen kirke er fex Lambertseter kirke, Ellingsrud kirke, Furuset kirke.......

Er det lov å spørre hvor dere "fant" :ler: deres prest?? om dere var fornøyd??

Skrevet

Vår prest er helt super. Vi "fant" han da lillesøster døde, han var nemlig presst i den menigheten hun tilhørte. Og siden det hele var litt spesiellt husket han oss da vi ringte. Det tok litt tid å få overtalt han, i og med at han hadde fri og det var pinseaften, men han stilte opp og gjorde en fantastisk jobb!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...