Gå til innhold

Hvor lenge jobber dere på onsdagen i påsken?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på kontor og normal arbeidstid er fra 8 til 16. Veldig uklart på lin arbeidsplass hvor mange timer vi skal jobbe på onsdagen i påsken. På tidligere arbeidsplass jobbet vi 8 til 13. 

Mitt spørsmål er da hvor lenge må du jobbe på onsdagen for å ha jobbet full arbeidsdag. Si gjerne om det er i offentlig eller privat sektor. 

Anonymkode: 18e02...d71

Videoannonse
Annonse
Gjest Overrasket
Skrevet (endret)

De som har kortere arbeidsdag den dagen har en tariffavtale/konsernavtale som stadfester det. Arbeidsmiljøloven nevner ikke spesielle forordninger om arbeidstid onsdag før påske. Dersom det er "uklart" på din jobb betyr nok det at dere ikke har en avtale, og derfor jobber vanlig arbeidstid som en normal dag.

Endret av Overrasket
AnonymBruker
Skrevet

Siden onsdagen er en helt vanlig dag, så vil de aller fleste måtte jobbe helt vanlig full dag, med mindre dem har spesielle avtaler som sier noe annet. 

Anonymkode: eb090...439

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

17. 

Anonymkode: afe9f...331

AnonymBruker
Skrevet

Onsdag før påske er en helt vanlig arbeidsdag det, er ikke noe lovfestet at man skal få slute tidligere den dagen.

Selv jobber full dag, og den dagen har jeg kveldsvakt så jobber til 20. Samboer tar fri hele dagen da bhg stenger kl 12. Helt tullete at de stenger så tidlig.0

Anonymkode: 0ad6a...985

Skrevet (endret)

Jobber i kommunen. Her jobber vi 8-12, vanlig arbeidstid er 8-15.45.

Vil man avspasere eller ta ferie denne dagen teller det som en full arbeidsdag på 7 timer og 45 minutter.
Arbeidstiden er slik litt over halvparten av året slik at vi jobber inn julaften, nyttårsaften og halve onsdag før påske.

Har man mindre enn 100% stilling jobber man tilsvarende timer for sin prosent.

Endret av applestories
Skrevet

Vet ikke om jeg gidder.

Jobber ikke folk når de vil?

Skrevet (endret)

Kommunen,jobber 8-12 👌🏻

Endret av Letiana
Gjest Melis123
Skrevet

Jobber vanlig dag, fra 8-16😊

AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å få fri den onsdagen. 

Anonymkode: 9b666...e42

AnonymBruker
Skrevet

Her er arbeidstiden 8-12 om jeg husker rett, bortsett fra at "alle" avspaserer. Jeg er statsansatt på et kontor uten faste åpningstider. 

Anonymkode: a6286...441

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...